Film i glazba

Drugačija budućnost gledanja filmova?

Screening Room, servis koji bi omogućio gledanje filmova na dan izlaska iz udobnosti vašeg doma ozbiljno prijeti mijenjanju koncepta filmske industrije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sean Parker nakon što je kao suosnivač promijenio glazbenu industriju Napsterom nešto slično planira i sa filmskom. Screening Room, servis koji bi korisniku omogućio gledanje novoizašlih filmova iz svog doma u roku 48 sati od dolaska u kino dvorane dobiva sve više potpore od velikih imena hollywoodske industrije. Internetski portal The Wrap donosi zanimljiv članak o samoj ideji i problematici iza nje.

Izgleda kako su se Steven Spielberg i Peter Jackson iskristalizirali kao najveći pobornici ove ideje, a i J.J. Abrams, Martin Scorsese, Ron Howard, Brian Gazer i Frank Marshall stali su iza nje. Svi oni smatraju kako je ovo budućnost širenja filmske industrije na mase što je i glavna ideja ovog servisa.

Pretplatnici na servis za njegovo korištenje morali bi kupiti reciever koji bi koštao 150$, a preko kojeg bi servis funkcionirao. Za gledanje filma korisnik bi morao izdvojiti 50$ što nas dovodi do zaključka kako bi ovo bio vrlo skup sport. Servis primarno cilja na one koji nisu u mogućnosti izdvojiti vrijeme u danu za odlazak u kino, ali naravno i one koji jednostavno ne preferiraju velike kino dvorane ispunjene velikim brojem ljudi. Mnogo je problema koji se vežu oko same ideje, a najveći je naravno onaj koji se tiče distributera i vlasnika kino lanaca.

Po ideji kreatora, 20$ bi išlo u ruke vlasnika kino dvorana, ali tako je nešto teško ostvarivo zbog američkog tržišta na kojemu postoji veći broj kompanija koje drže kino dvorane na istom području. Također, gledanjem filma korisnik bi dobio dvije kino ulaznice za isti film, a teško je vidjeti neki smisao u tome jer rijetko tko bi nakon što je pogledao film za koji je platio 50$ ponovo se odlučio ići ga gledati.

Kao jedan od problema povlači se i pitanje piratstva, ali kreatori kažu kako bi u reciever bila uključena zaštita od piratstva.

Pitanje je i bi li ovako nešto moglo profunkcionirati izvan US/UK i sličnih tržišta zbog same cijene, a i razvijenosti tržišta. Teško je vidjeti da bi netko u našoj državi izdvojio 250 kn za gledanje filma na dan izlaska, a za deset puta manju cijenu mogu otići u kino i uživati „potpunijem“ iskustvu.

Iako je ideja još u ranim fazama razvoja neizbježno je da će dovesti do neke vrste promjene u samoj industriji. Iako su produkcijske kuće vrlo skeptične oko same ideje već se dugo priča o smanjenju roka od dolaska filma u kino do samog izlaska na DVD/Blu-Ray/Digitalni servis. Danas je to u prosjeku tri mjeseca, a velika je mogućnost da se u budućnosti taj rok smanji. Neki su filmovi već pratili tu formu,  a nije nemoguće da u budućnosti vidimo nešto slično kao standard. Danas u doba kada se sve digitalizira ovako nešto čini se vrlo mogućim, ali do toga ćemo se vjerojatno morati strpiti još neko vrijeme.

Povezano