Film i glazba

FFA posjetio Motovun Film Festival

Prikazivanje filmova i zabava nastavljaju se danas i sutra i jedino što vas možemo pitati je: Što čekate?

Uspon do Motovuna, gledanje filmova, plesanje i skakanje sa Edom Maajkom, Kawasaki 3Pom i Jonathanom, igranje igrica na velikome platnu, provjera znanja uz pub kviz i naravno pokoja čašica viška. Sve nam je to dao Motovun u dosadašnja tri od ukupno pet dana koliko traje festival.

Iako je glavna namjena Motovun Film Festivala naravno film, ovaj događaj se još jednom (po 19. put) pokazao kao svojevrsni savršeni “melting pot” zabave. Tisuće ljudi, što mladih što starih, je hrlilo u utorak na motovunsko brdo kako bi pronašli nešto za sebe i vjerujemo da će rijetko koji od njih reći da je bio razočaran unatoč ironičnom sloganu samoga festivala “Prošle godine je bilo bolje”. Krenimo naravno prvo s filmom. Motovun i ove godine daje pregled najvažnije produkcije nedavne nezavisne scene, pa je tako službeni dio festivala otvoren prikazivanjem nagrađivane humoristične drame Seana Bakera “Tangerine” koja prati život transseksualne prostitutke i koja je snimana u potpunosti mobitelom, odnosno sa tri iPhone 5s uređaja. Uz Tangerine, glavni program donosi još 20 filmova, od čega je njih 13 u konkurenciji za nagradu Propeler Motovuna. Kao posebno vrijedne filmove treba izdvojiti hvaljenu američku dramu Certain Women u kojoj možemo vidjeti i neka poznata imena kao što su Kristen Stewart i Laura Dern, nagrađivanu mađarsku akcijsku komediju “Tiszta Szivvel”, odnosno “Kills on Wheels”, najgledaniji argentinski film svih vremena i ujedno njihov kandidat za Oscara koji govori o obitelji profesionalnih kriminalaca “Klan”, pobjednika Berlinalea “Fuocoammare” tj. “Fire at Sea”, koji donosi pogled na aktualnu migrantsku krizu iz perspektive dvanaestogodišnjaka, te kontroverznog dobitnika nagrade u Cannesu “(M)Uchenik” koji govori o mladom „katotalibanu“ koji vjerskim citatima i kršćanskom dogmom vodi rat protiv svoje profesorice.

Izuzev navedenog glavnog programa, u Motovunu se, što se filma tiče, može još uživati i u talijanskim filmovima. Naime ove godine MFF u suradnji s Talijanskim institutom za kulturu je predstavio tri programa. Prvi program “I grandi maestri” posvećen je najboljim talijanskim redateljima današnjice, drugi program, “Il Mezziogiorno”, donosi nam filmove s krajnjega juga Italije, dok treći program, “Commedia all’ Italiana”, garantira humor uz neke sjajne talijanske komedije, uključujući naravno i Oscarom nagrađeni “Amarcord” Federica Fellinija iz 1973. Uz to se može naći još pregršt projekcija od motovunskih kratkih filmova do dokumentaraca koji se bave političkom situacijom u Europi, ali i razna predavanja, razgovori (kao npr. razgovor s direktorom i suosnivačem ZagrebDoxa Nenadom Puhovskim), te radionice (npr. radionica “Kako do prvog filma”).

moto1

Hajmo sada na nekima možda interesantniji dio. Nerijetko se dogodi da Motovun ugosti i ekipu koja nije nešto od filmova, pa se svake večeri može primijetiti mnoštvo ekipe koja se u podnožju brda na klupicama, zidićima ili u svojim šatorima u kampu zagrijava za koncerte. Naravno da se i vaš autor okušao u jednoj takvoj večeri i da nije ostao razočaran ni time (barem koliko se sjeća). Motovun je jedno vrlo specifično mjesto gdje se osoba može zabaviti valjda i da dođe sama. Iz godine u godinu, a vaš autor to zna jer je sedmu godinu tamo zaredom, to mjesto nudi jednu iznimno ugodnu atmosferu gdje je samo pitanje vremena kada ćete upoznati nove ljude i s kojom ćete ekipom dočekati zoru. Sam uspon do jezgre Motovuna je prožet “punktovima” gdje lokalni ljudi prodaju svoje delicije, što one koje ćete pojesti ili popiti, a uz njih ćete najčešće vidjeti ljude koji će sjesti do vas ili pored kojih ćete vi sjesti, te ćete kroz samo nekoliko minuta već postati jedno društvo. Ne želim da netko stekne dojam da se radi o pučkoj zabavi, jer je Motovun sve osim toga, no tako ugodna i opuštena atmosfera je stvarno dovoljan razlog da se svatko zaputi barem jedan dan tamo. Kulminacija svega toga se događa oko 1 ujutro kada započinju koncerti na terasi zvanoj “Terasa iza Hotela”. Već prvu večer je Edo Maajka itekako dobro prodrmao publiku uz svog kolegu Frenkieja, te je publika pratila svaki njegov pokret i nadopunjavala svaku njegovu rečenicu bilo da se radilo o “Sevdahu o rodama”, “No Sikirikiju” ili “Saletovoj osveti”. Već drugu večer je dodan gas svirkom zagrebačkog punk-rock benda Kawasaki 3p gdje je ekipa skakala na “Puta Madre”, “Ni da ni ne” i “Kak si, pa tak”, dok je jučerašnju svirku nastavio riječki rock bend Jonathan koji kupi strahovite hvalospjeve gdje god da nastupi. Mislilo se i na gamere u Motovunu, pa su se tako od 01:30 prethodne dvije večeri u kinu Billy na velikome platnu mogle zaigrati Trackmania Turbo, UFC 2, Driveclub i FIFA 16 što je privuklo mnoge. Kako opcijama ne bi bio kraj, na motovunskom trgu se svaki dan od 10 do 20 sati može besplatno isprobati VR kino gdje možete gledati preko 10 VR filmova na Samsung Gear VR-u i HTC Vive naočalama.

moto2

Festival traje još danas i sutra, no i dalje se nudi velik broj filmova koje stignete pogledati u ta dva dana, te i dalje stignete uživati na koncertu talijanskog electro-folk benda Kalascima (večeras), te đuskati uz electropop duo Nipplepeople i drum’n’bass DJ-a Filipa Motovunskog (sutra). Ili jednostavno otiđite bez plana i programa, jer i tako vas Motovun neće razočarati.