Filmska recenzija | Baby Driver

Edgar Wright donosi novi spektakl koji obećaje zadržati vas na rubu stolice.

Edgar Wright jedan je od rijetkih režisera danas koji može nazvati glavnog lika Baby i proći s time. Samo ta činjenica govori vam dovoljno o koliko se ekscentričnom režiseru radi, a ako ste gledali njegove prijašnje filmove znate kako je ovo samo vrh svojevrsne sante leda.

Najnoviji mu je izlet u filmske vode Baby Driver, visoko oktanska jurilica koja je već pri samom predstavljanju mamila poglede, a nakon odgledanog filma bez imalo zadrške mogu reći kako je to bilo apsolutno opravdano.

Rad u okvirima

Edgar Wright još je jednom uspio u prenošenju svoje vizije na veliki ekran, a svijet koji je izgradio i likovi kojima je isti ispunio već su sami po sebi dovoljan razlog da pogledate ovaj film. Počevši od samog Babyja kojeg je odlično skinuo Ansel Elgort, pa sve do Doca Kevina Spaceyja. Uistinu je teško izdvojiti nekog od likova jer je nemoguće odoljeti šmeku Babyja, pojavi Batsa (Jamie Foxx), predanosti Buddyja (Jon Hamm) i mirnoći Doca (Kevin Spacey). Ono što želim ovime naglasiti jest casting koji je odrađen uistinu fantastično pa tako nakon odgledanog filma nećete moći zamisliti druge glumce u navedenim ulogama.

Sama priča po sebi nije ništa neviđeno, možda i jedina manja zamjerka ako ćemo već cjepidlačiti leži u istoj, točnije u samoj strukturi filma koji se i ne odvaja toliko od već ugaženih načina prezentacije filmske priče, ali ista u ovom slučaju funkcionira i više no dobro. Ako ste gledali Cornetto trilogiju, manje-više znate što možete očekivati, što nikako ne znači kako vam film tu i tamo neće servirati pokoje iznenađenje.

Čak je i dio ljubavne priče, iako prati određene smjernice, izrazito simpatičan i daje dodatan uvid u ljubav Edgara Wrighta spram filma kao medija svojim referencama, kako vizualnim, tako i onim izgovorenim, na starije filmove, poglavito one iz 60-ih i 70-ih poput “Bonnie and Clyde” ili “The Getaway”. Dodatan impuls tome daje i odlična kemija između Babyja i Debore (Lily James) koja će vas u svakom trenutku staviti u poziciju da navijate za njih.

Vrag je u detaljima

Upravo su manji detalji poput već navedenih vizualnih referenci na starije filmove, glazbene tranzicije i brdo skrivenih referenci na pop kulturu ono što izdvaja film od mnogih. Odlična vanjština u obliku vizualnog izgleda filma, izvrsnih likova, soundtracka i akcije samo su bonus, ali i ono što će vas prvo primamiti kod filma. Na soundtrack neću trošiti previše riječi, samo ću uskočiti u svojevrsni loop i složiti se kako je vrhunski, što je i očekivano obzirom na tematiku kojom se film bavi. Ritam glazbe odlično je tempiran sa samom akcijom, a i više je no poznato kako dobar beat samo dodatno naglašava svaki aspekt filma.

Na polju već toliko spominjane akcije nemam drugog izbora nego uputiti još jednu ogromnu pohvalu. Ono što sve čini još impresivnijim činjenica je da je većina toga odrađena bez CGI-a, nešto što svakako imajte na umu dok gledate film. Svaka pohvala kaskaderskoj ekipi, ali i čitavom timu koji je radio na filmu za odabir praktičnih efekata koji daju filmu dodatnu dimenziju. Akcija je prepoznatljivo wrightovska, znači na trenutke prilično mesnata i prizemljena, a na trenutke totalno over the top. Ovakva kombinacija očito prolazi jer Wright zna što radi pa se tako ne shvaća preozbiljno i iskorištava sve mogućnosti koje mu pružaju okviri uspostavljene vizije filmskog svijeta.

Posljednja stvar koju ću istaknuti je svestranost filma po pitanju žanra. Film je prije svega akcijski, heist film, ali na trenutke posjeduje i elemente komedije, ponajprije preko lika Batsa, a već spomenuta ljubavna priča pridodaje i elementima drame zajedno s ekspozicijom koja nam otkriva pozadinu Babyjevog lika. Čitav miks upakiran je vrlo lijepo pa se tako film ni u kojem trenutku ne odmiče od svoje glavne niti vodilje i usmjerava nas do svoje ciljne linije.

Šmeker prije svega

Uistinu mnogo pohvala, ali definitivno zasluženo. Samo lik Babyja već me kupio i prikovao uz ekran. Prepun šmeka, ali i karakterne jačine kad je potrebno, zasigurno će ostati jedan od zapamćenijih filmskih likova kako ove godine, tako i općenito. Dodajte tome gotovo besprijekornu akciju potpomognutu odličnim soundtrackom i imate sve što vam je potrebno za odlično provedenu večer. O tome kako se film nosi s ostatkom opusa Edgara Wrighta teško je govoriti, ali vrlo je lako moguće da će vam o tome koji film preferirate najveću ulogu odigrati pitanje koji ste film prvo gledali.

Ocjena: 83%