Filmska recenzija | John Wick: Chapter 2

Nakon što se poigrao s ruskom mafijom, na red je došla i talijanska Camorra.

Prije tri godine svijet akcijskih filmova posjetio je profesionalni ubojica John Wick i gledateljima pružio jedno od najzabavnijih iskustva godine. Drugi dio planirane trilogije dočekan je s velikom dozom iščekivanja.

Radnja filma počinje gotovo odmah nakon kraja prvog djela. Johnu u posjet dolazi stari kolega, Santino D’Antonio, visoko rangirani član talijanske Camorre i od Johna traži da mu pomogne zauzeti vrh talijanske mafije tako da eliminira njegovu sestru. Kako je Santino pomogao našem junaku da izvrši jedan od svojih starih poslova, John je obvezan uzvratiti uslugu. Time započinje ponovni povratak Johna Wicka u mračan svijet ubojstva, intrige i jako puno pucnjave.

firefox 2017 02 21 19 14 13 90

Winston je u ovome nastavku dobio veću minutažu

Putovanje u Vječni grad

Sama radnja znala je biti predvidljiva u početku, no ti predvidljivi događaji se ne mogu okarakterizirati kao klišeji jer su na zadovoljavajući način iskorišteni kako bi produbili odlično zamišljen svijet profesionalnih ubojica. Isto tako, kako film odmiče kraju, tako i radnja postaje sve složenija, zanimljivija te nekoliko puta i iznenađujuće odlična. Ovoga puta se puno bolje upoznajemo sa sustavom rada hotela Continental te dobivamo puno bolji uvid u kompleksnu mrežu koju pletu glavešine kao što je Winston.

firefox 2017 02 21 19 13 02 26

John je ovoga puta odlučio napustiti New York i posjetiti Europu.

Ono što mi je bio nedostatak prvog dijela ove trilogije je sama završnica koja nije bila toliko maštovita kao ostatak filma. Taj tempo se negdje izgubio i u posljednjih 20 minuta radnja vrlo predvidljivo. Dvojka, unatoč tome što traje dulje od prvog nastavka, ne pati od tog problema. Svoju ubitačnu akciju nadograđuje od početka do kraja zbog čega niti jedna minuta filma nije dosadna, dok je sama završnica vrlo napeta i intrigantna.

Ubojiti ples Babaroge

Kad smo kod akcije, ovo je trenutno vrh žanra. Koreografija je maestralna, svaka borba je interesantna, svaka pucnjava je napeta, a zbog izvrsne izvedbe, nikada me nije obuzeo osjećaj repetitivnosti. Ponekad su me ideje u potpunosti iznenadile te koliko god bile sulude, uvijek su ispale fantastično. Od početka znamo kakav je svijet Johna Wicka, zbog toga svi suludi potezi koje izvode glumci, kako s oružjem, tako i sa šakama, jednostavno funkcioniraju!

Ta koreografija ništa ne bi značila da nema dobre režije. Chad Stahelski odradio je impresivan posao, kadrovi su često stvarno predivni, dok je rad kamere pažljivo osmišljen. Kakav god kaos bio na platnu, nikada se nisam osjetio izgubljenim. Kamera prati Johna i njegovu okolinu pri čemu se u svakom trenutku jasno vidi na što trebamo obratiti pozornost.

firefox 2017 02 21 19 13 32 49

Ruby Rose odradila je sasvim solidan posao u ulozi ubojice Ares

Glumački posao odrađen je sasvim solidno, Keanu Reeves uvjerljivo je prikazao osobu koja i dalje pati zbog gubitka svoje supruge, a pritom zrači smirenošću od koje se ledi krv u žilama. Unatoč tome što je riječ o vrlo hladnokrvnoj osobi, Keanuova interpretacija čovjeka koji je ostao bez svakog moralnog kompasa u gledatelju budi osjećaj suosjećanja. John Wick osoba je koja živi od osvete. Osim glumačke izvedbe, Keanu je imao i vrlo zahtjevan kaskaderski posao koji je izvanredno odradio. Tu valja istaknuti uvijek odličnog Ian McShanea (Deadwood, Game of Thrones) u ulozi Winstona, Riccarda Scamarcija kao okrutnog Santina te Laurencea Fishburne čiji lik vlada kraljevstvom beskućnika New Yorka.

Može li bolje od ovoga?

Vrlo važan aspekt akcijskih filmova su audiovizualni efekti. Njihova (ne)kvalitetna izvedba često određuje konačnu kvalitetu filma. Srećom, ovdje nije bilo razočaranja. Štoviše, glazbena podloga vrlo je upečatljiva te atmosferu čini puno bogatijom, ali ono najvažnije, pametno je iskorištena. Nikada nije naporna, već se prirodno uklapa u svaku scenu u kojoj se koristi. Vrijedi spomenuti da su sami zvukovni efekti vrlo kvalitetno odrađeni. Raspadanje zida, zujanje metka, mesnati zvuk udaraca, na sve je obraćena posebna pozornost kako bi kvaliteta bila zajamčena. S vizualne strane, redatelj se često igra sa svijetlom i sjenom što dovodi do nekoliko vrlo impresivnih scena.

firefox 2017 02 21 19 12 53 89

Baba Yaga se budi

Nadmašiti uspješan prvijenac težak je posao, no sa zadovoljstvom mogu reći da je drugi dio John Wicka uspio u svom naumu. Riječ je o filmu koji je za koplje bolji u svakom segmentu i koji je na kraju krajeva zabavan, a to je najvažnije. Nije riječ o filmu koji će vas natjerati da razmišljate o dubokim filozofskim pitanjima, ovo je ipak akcijski film, već mu je cilj zabaviti gledatelja, a u tome je itekako uspio.