Filmska recenzija | Snowman

Može li nam Fassbender pružiti poslasticu na tragu Hannibala?

Mnogi ljubitelji kvalitetnih i napetih trilera već godinama čekaju na film kalibra “Kad jaganjci utihnu”. Foršpan za ovaj film je svojom montažom dao natuknuti da ćemo dobiti dosta mračan i zanimljiv triler, možda i s notom horora, tako da smo jedva čekali odgledati premijeru filma.

Snowman

Foršpan djeluje intrigantno.

Pijani detektivi su najbolji

Snowman počinje kratkom epizodom nemilog događaja u djetinjstvu jednog dječaka čime postavlja scenu za daljnji razvoj događaja i uvid u psihu nekog od glavnih likova ili pak možebitnog antagonista/antagonistkinje. Nakon kratkog uvoda, upoznajemo se s glavnim likom, koji se mrtav pijan budi u nekoj kućici/čekaoni. Ubrzo shvaćamo da je to slavni detektiv Harry Hole. Harry ima problema, djeluje rastreseno, izgubljeno, kuća mu se raspada od plijesni i nada se nekom dobrom slučaju koji će mu skrenuti misli s njegovih problema. Nažalost, Oslo je miran gradić i ne pati od kriminala, kamoli od ubojstava. Ili ipak? Naime, Harry dobiva pisamce koje izgleda kao da ga je pisalo dijete, a u kojem biva upozoren na nadolazeće mračne događaje…

Snow 01 720p

Snješko, loše ti se piše…

Izvrsna glumačka postava

Ako film zbog nečega zaslužuje pohvale, to je zbog kvalitetnog kadra skupljenog oko filma. Redatelj Tomas Alfredson slavu je stekao odličnim horor filmom Let the Right One In te, par godine kasnije, hvaljenim Tinker Tailor Soldier Spy. Valja spomenuti da je jedan od izvršnih producenata Martin Scorsese. Snowman je baziran na literarnom predlošku poznatog norveškog pisca Joa Nesbøa, a uprizoruje sedmi roman u nizu.

Detektiva Harrya glumi svestrani Michael Fassbender koji snima zaista raznolike filmove, ali nažalost, nikako da odabere neki koji će mu donijeti slavu ili zaradu kao što je to slučaj s X-Men serijalom. Nakon hvaljene inkarnacije Steve Jobsa, zaredao je nekoliko loše prihvaćenih filmova. Osim njega, u filmu se pojavljuje cijela paleta poznatih glumaca. Von Trierova muza Charlotte Gainsbourg glumi Harryevu bivšu suprugu, švedska ljepotica Rebecca Ferguson (Life, The Girl on the Train, MI 5) portretira mladu detektivku koja pomaže u rješavanju slučaja. U manjim ulogama se pojavljuju JK Simmons (Whiplash, Patriots Day, Spider-Man), Chloë Sevigny (Bloodline, American Horror Story), James D’Arcy (Broadchurch, Agent Carter) i Toby Jones (Captain America, Hunger Games, Wayward Pines). E da, ne smijemo zaboraviti da se u filmu se pojavljuje i izuzetno komična (namjerno ili ne, pitanje je) izvedba Val Kilmera.

Snow 03 720p

Skandinavska ljepota…

Napeto do kraja, ili?

Ono što filmu, naročito ovog žanra, kronično nedostaje je bilo kakva napetost. Ni u jednom trenu se ne osjeti neka intriga, neka mračna, tjeskobna atmosfera. O Harryju ne saznajemo ništa; znamo da pije, ali nema ni natruhe objašnjenja zašto je takav, od čega bježi. U redu, može se pretpostaviti, ali nedostaje barem jedan flashback koji bi nam omogućio da lakše suosjećamo s njim, da se stavimo u njegovu kožu. Još gore je portretiran negativac. Ono što je najgore u jednom trileru, osim ako se radi o brzom upoznavanju negativca, ali zato uživanju u njegovim uvrnutim dijalozima i uvidima u poremećenu psihu, je činjenica da se vrlo rano može zaključiti o kome se radi. Ali čak i ako ne shvatite brzo, bit će vam svejedno. Razlozi negativca su labavi, glumačka izvedba lišena bilo kakve emocije, a samim time i naša zainteresiranost bilo kakvim posljedicama za radnju i likove.

Izuzev par bljeskova, većina glumaca je ovdje uzalud. Vidjeti JK Simmonsa nakon maestralnog Whiplasha kako ovdje trati svoje umjeće je otužno, iako je tih nekoliko sekundi s njim na ekranu i najbolje. Nevjerojatno je i nekoliko vrlo nezgrapno implementiranih komičnih scena koje tonom nikako ne pašu u cijeli film, kao da se tvorac pita je li film triler ili parodija, a na kraju nije ni jedno. Ono što jedino možemo pohvaliti je dobra kamera i autentične norveške lokacije u Oslu i Bergenu. Ostaje za vidjeti kakvi će ispasti ostali filmovi po ovom literarnom predlošku, za koje se iskreno nadamo da će ubaciti u petu brzinu i sve izmijeniti, ali vrlo je lako da ih više ni neće biti.

Ocjena: 59%