Filmska recenzija | The LEGO Batman Movie

„Everything is awesome“ pjevali su u The Lego Movie. Sada? Everything is Batman!!!

Prošle su ravno 3 godine otkada smo dobili The LEGO Movie, a već sada dobivamo svojevrsni spin-off u obliku filma The LEGO Batman Movie. Ruku na srce, kada smo još prije 4 godine vidjeli prve najave za The LEGO Movie rijetko je tko mislio da može nešto kvalitetno ispasti od toga. Na papiru i sada ta premisa zvuči suludo i ni na koji način taj film ne bi trebao biti kvalitetan. No, na opće iznenađenje svih, ispalo je da se uopće nismo trebali brinuti jer su redatelji Jump Street serijala, Lord i Miller, napravili jedan od boljih animiranih filmova, ne samo te godine, već u ovih nekoliko. Unatoč kritičkom uspjehu i dobrom odazivu publike, The LEGO Batman Movie se prilikom prvih najava našao u potpuno istoj situaciji. Ne pretjerano poznati redatelj, izuzetno jaka voice-acting postava te još jedna premisa koja na papiru djeluje ovoga puta ne samo suludo, nego i kao mužnja novaca. I da, rezultat je isti. Opet smo se prevarili.

The LEGO Batman Movie

Umjetnost voice-actinga

The LEGO Batman Movie unatoč svom imenu nije baš isti vrag kao što je bio njegov prethodnik. Dvije stvari pogotovo rade razliku, a to su veća doza humora koji nije isključivo namijenjen za klince te puno veći kaos na ekranu. S obzirom na to da je The LEGO Movie bio nakrcan svime i svačime možda biste na prvu rekli da je pretjerano nabiti još više likova i boja na ekran, no u ovome filmu to funkcionira. Animacija djeluje još bolje, možda zato što se sada i oko publike naviklo da gleda LEGO kockice kako lete ekranom te je čitavi dizajn jako lijepo osmišljen. Ono što raduje je što se stvarno dobiva dojam da se radi o Gothamu. Ne stripovskom Gothamu, Nolanovom ili Burtonovom, već jednostavno LEGO Gothamu koji ima neku smislenu strukturu i koji služi kao igralište za priču. Likovi su također jako zgodno osmišljeni i dok bi možda malu zamjerku našao kod dizajna Jokera jer mislim da su mogli napraviti nešto bolje, drugog materijala je jednostavno toliko puno i toliko je dobar da je lako zanemariti to zaista minorno pitanje ukusa.

Ono što radi ogromnu razliku i što čini ovaj film boljim nego li bi to realno trebao biti je voice-acting. Will Arnett opet ubija u ulozi Batmana i koliko god ovo zvučalo bedasto, njegov glas i njegova uloga kroz LEGO figuricu Batmana je bolja nego li su to neki glumci izvodili u igranim filmovima. Ne mogu dovoljno nahvaliti taj savršeni tajming, način izgovora i šarm koji unosi u lik i vjerujem da bi film u kojem samo on sjedi i priča u ulozi Batmana bio zadovoljavajuć. Bio sam skeptičan prema liku Robina kojem glas daje Michael Cera, no sama dinamika u filmu s Arnettom čini i njegovu ulogu puno boljom nego li sam mislio da će to biti. Ista stvar vrijedi i za Galifianakisa. Dok je on kao Joker samo ok, čim ga se ubaci u dijaloge i radnju u kojoj sudjeluje Arnett i društvo sve to izgleda, odnosno čuje se, bolje.

The LEGO Batman Movie

Batman ima smisao za humor

Poprilično je impresivan i ostatak glumačkog ansambla koji daje glasove. Ralph Fiennes je savršen kao Alfred, Rosario Dawson iznenađujuće dobra i neprepoznatljiva kao Barbra Gordon, a čitava plejada poznatih kao što su Billy Dee Williams, Conan O’Brien, Seth Green, Jonah Hill, Channing Tatum nisu ovdje samo da se čuje njihov glas jer su poznati, već i s to malo teksta što imaju čine svoje likove jedinstvenima. Ne mogu reći da sam siguran u to, ali djeluje kao da se cijela ekipa iznimno zabavljala prilikom snimanja ovog filma i da su zadovoljni s onime što su dobili.

Pored besprijekornog voice-actinga i već navedene sjajne animacije, ono što dodatno osvaja u ovom filmu su humor i bezbrojne reference. Postoji uvijek bojazan da će vam film ispasti samo kao pokretač pri kojem likovi skaču s jedne reference i jedne fore na drugu, a da se pritom izgubi sami smisao radnje, no ovdje je to jako dobro ukomponirano. S jedne strane radnja ne gubi na svojoj tečnosti i zanima nas kuda to vodi dalje, dok s druge strane dobivamo dobro ukomponirane citate i humor. Ima tu ruganja i na stare Batman filmove, i na Nolanove filmove, i na BvS, i na Suicide Squad, i na čitavi Marvel Universe, i na filmsku industriju općenito, i sve ijedna fora sjeda na svoje mjesto. Stvarno je impresivno koliko je truda uložena da se stvara tako veliki fan-service za ljubitelje Batmana, ali i za ljubitelje brojnih poznatih filmskih serijala općenito. Ono što je još impresivnije je da pored svega toga ovo u duši i dalje uspijeva biti legitimni Batman film te da u svojoj duši nosi više respekta i ljubavi prema liku i djelu Batmana nego li su to imali neki filmovi.

The LEGO Batman Movie

Glazbene varijacije na temu

Ono što sam zaboravio napomenuti do sada, a ne može se preskočiti, je glazba. Za razliku od brojnih animiranih filmova Batman se nažalost ne može podičiti nekom sjajnom originalnom pjesmom. Dvije se koriste na početku i na kraju filma, no ne radi se o pamtljivim stvarima, kao što je npr. to bila „Everything is Awesome“ i vrlo je vjerojatno da ćete zaboraviti svaku riječ otpjevanu. Ali, i to veliki ali, korištenje čiste glazbe i pokoje popularne pjesme je izvedeno perfektno. Tijekom cijelog trajanja film se igra s varijacijama na temu iz Burtonovog Batmana i pogotovo iz Nolanovog Batmana. Dark Knight tema je genijalno ukomponirana u film i savršeno modificirana da paše događajima na ekranu. Neki će možda reći da je to varanje, ali ipak se radi o Batman filmu koji je svjestan da postoje i drugi Batman filmovi i čak sebe smatra nastavkom priče s obzirom na to da u jednom trenu filma sam Batman nabraja sve svoje varijacije i spominje kako je ostario fantastično. Također, popularne pjesme, ponajviše tu mislim na „I Just Died In Your Arms Tonight“ od grupe Cutting Crew, koriste se taman toliko da obogate scenu koju gledamo, a ne kako bi nam se samo gurnula neka popularna stvar niz grlo.

Sve u svemu The LEGO Batman Movie možda nije materijal koji će biti nominiran za najbolji animirani film, ali je zato definitivno jedan od najzabavnijih animiranih filmova u posljednje vrijeme. Njegov primarni cilj je da nasmije, kako mlade, tako i starije te u tom segmentu uspijeva bez zamjerke. Gotovo pa savršen voice-acting, sjajna animacija, pametno ukomponirano korištenje glazbe, krdo referenci i još više humora, redom su razlozi zbog kojeg bi se film trebao pogledati. Klincima će biti zabavan jer je ipak to LEGO Batman, no svi ostali upoznati s njegovim likom i djelom, ali i nekim ostalim franšizama, uživat će u moru humora koji obavija jednu sasvim solidnu dobrodušnu radnju. Tko bi rekao da će LEGO inačica jednog od najpopularnijih fiktivnih likova biti bolja od brojnih igranih.

Ocjena: 84%