Filmska recenzija | Transformers: The Last Knight

Moje ime je Optimus Prime i ja nisam glavni Transformer ovdje…

Da odmah prekinemo bilo kakve nedoumice, budući da internetom vladaju katastrofalne ocjene, u rangu s Warcraft filmom, mi smo drugačijeg mišljenja. Film je upravo sve ono što možete očekivati od Transformers filma. Ako ste do sada mogli imalo uživati u ovim filmovima, ne vidimo razlog zašto ne biste i u ovome.

T5 03

Omiljeni Bumblebee je ovdje (a iduće godine navodno dobiva i svoj film).

Ova godina bilježi već točno 10 godina od prvog filma u serijalu koji je od početka bio sinonim za šarene, glasne i zabavne filmove s tehnički perfektnim akcijskim scenama, ali naivnim scenarijem, blesavim likovima te djetinjastim humorom i one-linerima. Redatelj Michael Bay mogao bi se nazvati ocem tih filmova budući da je u svojoj (redateljskoj) stolici svih pet. Nažalost, upravo njega mnogi krive za sve nedostatke u ovim filmovima. Većina njegovih filmova na Rotten Tomatoes stranici ima ocjenu manju od 50%. Izuzeci su jedino kultni akcić The Rock te prvi Transformeri. Neovisno o ocjenama, filmovi su mu uvijek dobro prolazili na kino blagajnama, a prve radove poput spomenutog The Rocka ili pak Bad Boysa, Armageddona i The Islanda, neki i danas smatraju kultnim akcijskim filmovima. Sam Michael Bay je svjestan svojih sposobnosti i mogućnosti i ne libi se priznati da snima filmove za tinejdžere i sve oni koji se tako osjećaju! Problem s tim pristupom leži u tome što tinejdžerske godine traju sedam godina, a nakon toga mnogi prerastu ono u čemu su uživali tih nekoliko godina. Voljeli ih ili ne, njihova zarada govori za sebe. Sa zaradom od 3.4 milijarde dolara, ovo je 11. najveća filmska franšiza. Dva filma u serijalu su sami zaradili preko milijardu dolara.

T5 06

Nema što Mark Wahlberg nije radio u karijeri…

Da vidimo što nam donosi aktualni nastavak u serijalu… Napomena, ovo vjerojatno neće biti posljednji nastavak, ali je vrlo vjerojatno posljednji koji je odradio Michael Bay. Što je je, priča je zaista ćušpajz svega i svačega. Znači, Optimus Prime polumrtvo pluta u svemirskim bespućima, dok na Zemlju i dalje pristižu novi Transformeri, no sada su ilegalni posvuda osim na Kubi. Čak je osnovana posebna jedinica TRF s ciljem da se eliminiraju svi vanzemaljski roboti. Vidimo i da su događaji u prethodnim filmovima ostavili traga na Chicago koji je sada opustošen, ali privlačan klincima za istraživanje. Tamo susreću nekoliko živih autobota kao i djevojčicu Izabellu koja na neki način živi u tom opustošenom kamenjaru (a izgleda kao desetogodišnja Michelle Rodriguez). Naravno da se tamo zatekne spomenuti TRF, ali i Mark Wahlberg kao Cade Yeager koji pokušava spasiti neshvaćene transformere. U eksplozivnom sukobu Mark upoznaje i izuzetno starog robota na umoru koji mu preda mistični talisman nejasnih osobina.

T5 05

Da, da, u filmu imamo i zmaja!

U uvodu filma saznajemo i da su transformeri na zemlji odvajkada, još od doba kralja Arthura i čarobnjaka Merlina (Stanley Tucci) koji je u biti pijana kukavica, ali je slučajno pronašao vanzemaljski brod s transformerima te ih uspio nagovoriti/nadahnuti da mu pomognu protiv barbarske najezde. Dalje kroz film malo po malo saznajemo detalje o vitezovima okruglog stola kao i 12 čuvara posebnog štapa koji je Merlin dobio kao pomoć. Nadalje vidimo da je Megatron živ te da osjeća taj štap kao i talisman koji je živ te sve više postaje dio Wahlberga. Vlada i TRF se čak odluče udružiti s Megatronom i love Yeagera i autobote (i dinobote i curicu Izabellu s početka filma) kako bi se lakše riješili svih transformera. Optimus (ipak je živ) se na izlasku iz sunčevog sustava zabije u svoju rodnu grudu – Cybertron gdje ga opčini zla čarobnica Quintessa s nakanom da unište našu plavu planetu. U priču se uključuje i seksipilna Laura Haddock, Anthony Hopkins i možda najbolji robot u serijalu – Cogman – koji je neka luda varijanta ninje, butlera i C3PO-a. Uglavnom, kaos! Samo pišući ova tri odlomka mi je bilo pomalo neugodno (pisati ovakvu sapunicu)…

T5 08

Možda vam je ovo zanimljivije od zmaja?

Ali, ali, pa rekli ste da je film dobar?! Iskreno, da. Koliko god neobično zvučalo, ako se uspijete distancirati od priče i ne doživljavati je ozbiljno, film je baš zabavna razonoda na velikom platnu. S tim da je izuzetna preporuka gledati ga u IMAX dvorani. Slika i zvuk su perfekcija. Zvuk je naročito brutalan i moćan, u nekim su scenama cijela sjedala i pod vibrirali. Zanimljivo je koliki je uspjeh polučio Fast & Furious serijal koji je podjednako baziran na apsolutno naivnim zapletima, scenama koje prkose svih zakonima fizike te sapuničastim elementima kojih se ne bi posramile ni Esmeralda, ni Tabitha i Timmy. Svaki novi F&F film je bio sve uspješniji, naročito od petog dijela kada su maksimalno počeli sa svim tim pretjerivanjima i previranjima. A s druge strane imamo Transformere koji su posustali, kako stvari sada stoje, naročito s ovim nastavkom.

T5 04

Osobno najdraži lik u filmu…

Ono što je odlično u filmu su novi likovi. Novi robot Cogman je zaista odličan, naročito u nekim scenama koje pokazuju koliko je film svjestan sam sebe i niti ne pokušava biti nešto što nije, već čista, naivna, opuštena zabava. Zatim imamo Hot Roda s francuskom naglaskom koji pak podsjeća na Clouseaua dok pokušava izgovoriti hamburger i malog buljavog Sqweeksa koji se ni ne može transformirati, ali ima nekoliko vrlo bitnih scena. Od ljudi imamo zamamnu Lauru koja ima nekoliko duhovitih razmjena s Wahlbergom te jednog i jedinog sir Anthony Hopkinsa koji je odličan (za razliku od propalog De Nira) gdje god da se pojavi.

T5 02

Buljooki simpatični Sqweeks.

Iako je humor nešto najteže za preporučiti, budući da se tu ukusi možda najviše razilaze, ovdje je puno toga baš dobro sjelo. Ponekad se osmijeh stvorio i protiv same glave uz osobnu kritiku „pa kako ti ovo može biti smiješno?“, ali bio je tu. Bilo je lijepo vidjeti i Turturra u komičnoj ulozi nakon odlične serije „The Night Of“.

Naravno, akcijske scene su neupitno maestralne. Ovoga puta su i setovi dosta maštovitiji, pa imamo i podvodnih scena, morskih, letećih, bestežinskih stanja… Tu je i cijela planeta (Cybertron) u koliziji s našom, zatim davno zaboravljene grobnice u napuštenim svemirskim brodovima, dvorac u Engleskoj te Stonehenge! Sigurno je da je sve maštovitije nego prije, tehnički besprijekorno, zabavno, bučno i šareno. Istina, zaplet je izuzetno naivan i neuvjerljiv s elementima apsolutno svega – srednjovjekovne bitke (koja je, usput rečeno, jedini izuzetno dosadan i nezanimljivo odrađen sukob), Indiana Jones / National Treasure potrage i otkrivanja, kombiniranja uloga iz prošlih filmova, mlakih i dosadnih motivirajućih govora Optimus Primea (ti dijelovi mi stvarno nisu sjeli, bolje da ga nije ni bilo u filmu).

T5 09

Bio odličan u West Worldu, bio odličan ovdje, bio odličan uvijek!

U svakom slučaju, ako su vam prošli filmovi bili iole dobri, mislimo da biste ovdje mogli uživati. Oboružajte se strpljenjem (jer traje 2 i pol sata) i budite spremni na bezumnu i naivnu, ali zabavnu akciju!

Ocjena – 65%