Recenzija | Captain America: Civil War

Što se dogodi kada ljudima koji su režirali Winter Soldiera, po mnogima film koji je pri samom vrhu superhero žanra, daš u ruke još teži zadatak i zahtijevaš od njih da spoji i sukobi sve Marvelove heroje i pri tome još nadodaš nove? Dobiješ najbolji Marvelov film do sada.

Očekivanja su bila enormna, toliko je elemenata i faktora da je bilo kakav mali faktor mogao okrenuti nešto naglavačke. Što ako Spider-Man ne bude valjao? Hoće li me uopće biti briga za Black Panthera? Kako je moguće izvesti borbu između toliko likova? Što ako bude sve natrpano i kaotično pa priča bude ispaštala zbog toga? Na našu sreću, svaki segment ovoga filma je odrađen perfektno i sve je podignuto na jedan potpuno novi nivo.

Film obiluje fantastičnim vizualima i bez razmišljanja najboljom borbom superheroja ikada viđenom na velikom ekranu, ali ono što je primarno oduševilo je razvoj priče i karakterizacija likova potkrepljena savršenom glumom. Tematika samog filma je jako zrela i to ispreplitanje prijateljstva, osvete i višeg dobra je savršeno ukomponirano u svakom liku koji se pojavljuje. Pokazano je da postoje stvarne i ozbiljne posljedice za svaki napravljeni potez, kako političke, tako i one intimne koje se stvaraju u ljudima. Primarni konflikt je prikazan tako da je u potpunosti jasno zašto neki lik radi ono što radi, što jednostavno znači da su ljudi koji su pisali scenarij i priču odradili savršen posao. Nemoguće je odlučiti se u potpunosti za Team Cap ili Team Iron Man jer je ta moralna dilema uistinu toliko dobro razrađena da ne postoji ispravan ili krivi odgovor. Svaki lik koji se pojavljuje na ekranu je s razlogom na ekranu, bio to Hawkeye ili Falcon. Motivacija je jasna, razlozi su jasni, i to čak i kod likova koje vidimo tek prvi put na ekranu. Jednostavno je sjajno da se u samom filmu, koji se vodi kao comicbook blockbuster, osjeti tako dobar protok priče i tako dobra karakterizacija likova, te da je srž problema u potpunosti jasna, kao i razlozi i stavovi suprotnih strana. Uistinu pohvale ljudima koji su napisali ovo i koji su film o superherojima pretvorili u svojevrsno preispitivanje nekih moralnih dilema. Naravno, daleko je to od nekih ozbiljnih drama/trilera koji se više pozabave s takvim stvarima, ali za ovaj žanr je ovo bilo jako dobro izvedeno. Ono što još moram napomenut u ovom segmentu je i da je film ultra zabavan i da ima dozu humora kao i svi filmovi iz serijala do sada, tako da smijeha ima i više nego dovoljno zbog čega će opet možda neki kukati, ali je jednostavno sjajno legao u svim dijelovima filma. Svaki one-liner i svaka fora su savršeno plasirani i čak ustvari povećavaju taj osjećaj privrženosti za likove.

Vizualno je film praktički bez mane i još jednom moram naglasiti tu glavnu borbu. Majstorska režija, rad kamerom, spoj CGI-ja i stvarnosti te koreografija i kaskaderstvo. Iako su i ostale borbe i scene potjere odrađene na apsolutno vrhunskom nivou, ta skoro pa 20-minutna scena sudara između ta dva tima je nešto spektakularno. Svakom liku su dali priliku da zasja, nitko nije korišten premalo ili previše, i apsolutno svaki dio te gigantske akcijske slagalice je sjeo na svoje mjesto. Winter Soldier je imao sjajne akcijske sekvence i tu se vidjelo da braća Russo znaju što rade, no ovdje su dodatno stisnuli gas i dali nam najbolju superhero akcijsku scenu do sada. Teško je više pričati i analizirati ovako nešto bez da se spoila, no eto, vjerujte na riječ da je ovo što su izveli kombinacijom svih tih likova i supermoći apsolutni vrh.

Što se likova tiče, krenimo ukratko s glavnim stranama sukoba. Robert Downey Jr. je još jednom pokazao da jednostavno je Tony Stark. Sve se zna već o njegovim kvalitetama i o tome kako se svaki put sjedini sa tim likom, tako da tu nije ništa novo. Chris Evans je također već navedenim Winter Soldierom dokazao da je savršen izbor za ulogu Capa, i kao i kod Starka, jasno se pokazuju razlozi njegova postupanja. Oboje su dokazali već u svojim filmovima da se ne može naći ozbiljne mane u njihovim performansama, pa tako i u ovom koji je nadogradnja na sve do sada. Riječ nadogradnja se mora iskoristiti i za Elizabeth Olsen i Paula Bettanya koji su ostavili sjajan dojam kao Scarlet Witch i Vision. Iako su bili sasvim solidni u Ultronu, vidi se da su i oni u potpunosti ušli u svoje uloge, pogotovo kod Elizabeth. Paul Rudd je opet bio zabavan kao Ant-Man, Jeremy Renner odradio svoj standardni Hawkeye posao, kao i Scarlett svoj u ulozi Black Widow, dok su se Anthony Mackie i Don Cheadle pokazali još jednom kao dobri sidekickovi glavnim njuškama. Daniel Bruhl kao Baron Zemo je bio interesantan lik, i s namjerom je prikazan nenametljivim, tako da njegovi postupci možda i nisu bili oni tipičnog negativca, no svejedno je imao svoju ulogu u priči.

Uloge koje posebno moram odvojiti, s obzirom da će dobiti vlastiti film i nositi daljnji dio franšize, su Black Panther i Spiderman. Ubaciti origin story u već ionako događajima prepun film je iznimno teško jer postoji rizik da to naruši strukturu filma, no ovdje je to odrađeno tako jednostavno, kratko i tolikom lakoćom da uistinu više nikakav background nije bio potreban. Chadwick Boseman je ubio u ulozi Black Panthera i mislim da se svi fanovi s razlogom mogu radovati njegovom solo filmu. Sam lik Panthera je totalno badass i svaka scena s njim je bila apsolutni užitak za gledanje.

Spider-Man. Da, zaslužio je još jedno odvajanje paragrafa jer Tom Holland je najbolji Spider-Man kojeg smo gledali ikada igdje. I kao Peter Parker, i kao Spidey je u tom vremenskom periodu u kom se pojavljuje, a ne bojte se ima ga točno koliko treba, pokazao sve ono što taj lik treba biti. Od izraza lica, do govora, do hobija, sve je odrađeno onako kako je svaki fan Spideyja mogao zaželjeti, istrgnuto iz stripa i stavljeno na ekran. Količina zabave i uzbuđenja koja je donesena u film putem njegovog lika je enormna, te je način na koji je uveden pun pogodak. Standalone film s njime uz naravno kvalitetnu režiju i scenarij bi morao biti hit jer već se ovdje pokazalo da je odabir Hollanda za ovu ulogu sjajan odabir, i da je ova verzija Spider-Mana ona koja će biti definitivna. Hvala Sonyju i Marvelu što su napokon bili došli do tog dogovora oko prava na korištenje lika jer smo napokon dobili Spideyja kojeg zaslužujemo. Zbogom Maguire i Garfield.

Konačnu ocjenu je teško dati, tako da ću je ovoga puta izbjeći, no ne iz razloga što sam nesiguran oko kvalitete ovoga filma, već zbog toga jer na ovakve filmove svaka osoba gleda drugačije. Film je na kraju krajeva popcorn blockbuster, no kvalitetno napisan, režiran, odglumljen i snimljen blockbuster. Da li netko takve filmove smatra manje vrijednima od drugih pa ih shodno tome i ocjenjuje ću prepustiti tim ljudima, no nadam se da sam ovim tekstom vam približio ono što film nudi. Nekako nemam sumnje da će fanovi serijala i žanra biti zadovoljni, no možda mi je teško govoriti što mogu očekivati ljudi kojima će ovo biti prolazna zabava. Nijedan film nije savršen, pogotovo ne filmovi ovakvog tipa, i sigurno je da će mnogi naći mana u filmu. Nekome će možda biti suviše ozbiljan za svoju namjenu, nekome možda previše komičan da ga shvati ozbiljno. Kome se nije svidjelo ništa od onoga što su do sada izdali, neće ni ovo, no oni koji shvaćaju ovaj žanr i serijal za ono što je bi ponavljam trebali biti zadovoljni. Osobno kada si sve nekako zbrojim i posložim smatram ovo trenutno najboljim filmom Marvelovog univerzuma i svrstavam ga samim time i pri vrh ovoga žanra, sa savršeno pogođenim notama ozbiljnosti i zabave, pa eto sukladno svemu napisanome ocjenu odredite sami.