FFA Focus

Emuliranje PS2 igara na PS4 postaje realnost

U svjetlu nedavnog Microsoftovog velikog ažuriranja za Xbox One, koje je donijelo emulaciju odabranih X360 igara, čini se da u Sonyju napokon predstavljaju odgovor na taj potez. Problem je što prvo predstavljanje takve vrste emulacije uopće nije spomenuto od strane Sonyja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početkom prošle godine uvelike se po forumima pričalo o najavljenoj mogućnosti PlayStationa 4 da emulira prethodne Sonyjeve konzole. Kao što znamo, PS4 je prema procjenama negdje oko 10 puta snažniji od PS3, pa tako nešto ne bi trebalo biti problematično barem za PS1 i PS2 naslove. Tako je Sony objavio da će emuliranje PS3 naslova ići preko servisa PlayStation Now, dok bi emulacija PS1 i PS2 naslova trebala biti ostvariva i lokalno, putem emulatora na PS4 (softversko-hardversko rješenje). Od tada nije bilo više najava kada će emulacija stupiti na scenu, ali čini se da se situacija ipak mijenja.

Ekipa s Digital Foundryja došla je do nekih zanimljivosti nakon analiziranja nedavno izašlog PS4 izdanja Star Wars igara (Super Star Wars, Star Wars: Jedi Starfighter, Star Wars: Racer Revenge i Star Wars: Bounty Hunter).

Nakon što su skinuli sva četiri naslova (putem jednog PSN koda), postalo je jasno da se radi o naslovima koji se izvode putem emuliranja starih konzola. Kako, pitate se? Pa, za početak prilikom učitavanja vidi se poznati PS2 logo (ne i u slučaju Super Star Wars, koji je stariji naslov), a tu je kasnije i napomena kako se lijevi dio touchpada koristi za select, a desni za start. Potom nas dočekuje i obavijest da je za čuvanje pozicija u igri potrebno kreirati i virtualnu memorijsku karticu.

Dalje, tehničkom analizom se došlo do zaključka da se igre srećom i upscaleaju (razvlače na veću rezoluciju). Točnije, raspon više nije između 512×448 i 640×448, već se igra pomoću emulatora renderira u 1292×896, pa zatim upscalea na punih 1920×1080. Dakle, tu je oko 4 puta više piksela, a igra se uz to umjesto na 30 sličica vrti u 60. Oštro oko ekipe iz Digital Foundrya navodi i kako su igre dobile tretman u vidu neke vrste post process antialiasinga.

Uz sve to, emulator je u stanju prepoznati i važne pozicije u igri koje su bitne za dobivanje trofeja (koji su također podržani). Ovo možda naizgled pobija tezu o emulaciji, jer trofeji nisu bili prisutni na PS2, no ekipa iz Digital Foundryja tvrdi da je i to ostvarivo u igri kroz određeni patent.

Rezime svega – emulacija PS2/PS1 igara je pred vratima ili, bolje rečeno, ušla je u kuću, no čini se da Sony ipak ima drugačije planove u odnosu na ono što je predstavio Microsoft. Lako moguće da će emulacija biti vezana samo uz digitalne naslove na PSN-u, dok disk izdanja PS1 i PS2 igara neće biti podržana. PlayStation 3 je s početnim modelima podržavao hardversku emulaciju PS2 i PS1 naslova, no znamo kako je to završilo. Na kraju je s novijim modelima emulacija bila moguća samo za PS1 igre (fizičke kopije i digitalni naslovi s PSN-a), dok ste PS2 igre morali kupiti na PSN-u ako ste iste željeli zaigrati. Uz to dobar dio PS2 naslova nažalost nije imao nikakvu dodatnu prednost u odnosu na originalne verzije, barem u pogledu HD rezolucije.

U slučaju da Sony s PS4 usvoji obrnuto proporcionalnu filozofiju, odnosno omogući emulaciju prethodnih konzola bez ponovne kupnje tih istih igara na PSN-u, takav potez bi mogli samo pozdraviti. Microsoft je već dao primjer da je tako nešto itekako ostvarivo, a znate kakav efekt može imati zdrava i uspješna konkurencija…

Podrži FFA za samo 1€ i riješi se reklama

Svaki vaš doprinos pomaže nam očuvati gaming zajednicu koju volite. S malom donacijom možeš ukloniti reklame s FFA i dobiti bedž po želji pored imena u komentarima.

PODRŽI NAS

Povezano