FFA Focus

FFA osvrt na 2015.

FFA donosi pregled događaja i videoigara koji su obilježili prethodnu godinu.

Siječanj: Zombiji i avanture

Prvi mjesec nove godine rijetko je natrpan AAA hitovima. Isto bi se moglo reći i za siječanj 2015., no to ne znači da nismo imali prilike uživati u vrhunskim naslovima. Mjesec su obilježili zombiji kojima su posvećene dvije igre. Rijetki su gameri koji su posjedovali PlayStation 1 konzolu, a da nisu odigrali prvi nastavak danas kultnog serijala – Resident Evil. U siječnju prošle godine, uz spomenute starije gamere, mlađe generacije dobile su priliku uživati u jednom od najkvalitetnije odrađenih prerada igara, a riječ je o igri Resident Evil HD Remaster. S punim pravom ovu igru nazivamo začetnikom survival horor žanra. Još jednom smo dobili priliku istražiti nekome vrlo dobro poznati zamak, poubijati prilično otporne zombije, pojesti par biljaka da bismo povratili zdravlje i iskoristiti pisaću mašinu za snimanje pozicije. Mlađi igrači mogli su također odabrati lakši put koristeći jednostavnije kontrole nadodane u ovoj verziji.

Druga igra u kojoj se suprotstavljamo zombijima je Dying Light. Radnja je smještena u prekrasno kreiran otvoreni svijet koji vrvi zombijima koji imaju samo jedan cilj – smiriti neutaživu glad za svježim ljudskim mesom. Za razliku od prethodne igre, ovdje je gameplay furiozniji, zombiji padaju puno lakše i brže, a u kretanje su ubačeni elementi parkoura.

U siječnju smo također imali prilike odigrati prvu epizodu avanture Life Is Strange. Igrač nailazi na odmak od spektakularnih vizuala, u glavnoj ulozi je tinejđerica koja živi u imaginarnom modernom predgrađu, a tu je i “twist” – ona može vratiti vrijeme unatrag. Ovo je avantura nalik na brojne uratke studija Telltale koji su s vremenom postli jednolični. Life Is Strange daje malo više slobode u istraživanju i odlučivanju i donosi osvježenje u žanr.

Od igara u siječnju 2015. vrijedi još spomenuti pomalo naporni Saints Row IV: Re-Elected, indie igru Teslagrad i još jednu preradu koja to zapravo nije – Grim Fandango Remastered kultnog studija Double Fine.

Veljača: Mjesec kontroverzi

Iako najkraći mjesec u godini, veljača nam je donijela možda i najviše turbulencija od svih. Tu zaslugu možemo ponajviše pripisati debitantskoj igri studija Ready at Dawn, The Order: 1886. Igra koja je dočekana na nož čak i prije svog samog izlaska pokupila je prilično loše ocjene od kritike koja je igru razapela zbog njene kratkoće. Sve to izazvalo je lavinu nezadovoljstva koja se prenijela i na mnoge igrače koji su bili razočarani samom igrom iako su je dočekali spuštenih očekivanja. Jedan od razloga za to nezadovoljstvo sigurno je bila i prevelika cijena za tako kratak naslov. Naravno, nije sve bilo tako loše, vizualna prezentacije igre je besprijekorna, možda i najljepša koju smo dosad vidjeli, a o tome je li se nekome igra svidjela ili nije nećemo ovaj put jer u pitanju su samo različita ljudska mišljenja.

Druga igra koja je obilježila ovaj mjesec je dugoočekivani remaster klasika s PS1 Oddworld: Abe’s Oddysee – New ‘n’ Tasty. Igra je zasjala u novom ruhu, obnovljena potpuno i služi kao pravi fan service za sve ljude koji su uživali u avanturama Mudokona Abea i njegovu pokušaju spašavanja svoje rase. Igra je za PS4 bila dostupna još u 7. mjesecu 2014. godine, ali tek su je u drugom mjesecu dobili priliku zaigrati igrači na PC-u. Zanimljivo je istaknuti kako je igra pokupila bolje ocjene na PC-u nego na PS4 tj. PlayStationu, konzoli na kojoj je igra originalno izašla.

The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D, remaster igre istoimenog naziva (The Legend of Zelda: Majora’s Mask) izašle za Nintendo 64 2000. godine u veljači 2015. pojavio se na prijenosnoj konzoli Nintendo 3DS. Za remaster su zaslužni Nintendo i japanski studio Grezzo koji je već prije ovoga napravio nekoliko remastera drugih Zelda igara. Tako su obožavatelji Zelde diljem svijeta dobili priliku zaigrati poboljšanu verziju igre i još jednom proživjeti avanture Linka. Igra je, očekivano, prošla odlično i kod kritike, ali i kod ljudi.

Ožujak: Mrak, znoj i suze

Bloodborne je definitivno obilježio ožujak. Ovaj brutalan akcijski RPG nastao je u suradnji FromSoftwarea i Sony Japan studija. Bloodborne je najveća i najbolje ocijenjena PS4 ekskluziva ove godine od strane kritičara i obožavatelja. Iako je Bloodborne spiritualni nastavak na FromSoftwareove Souls igre, ovaj naslov nam je donio bitne promjene i drastično drugačiji sistem borbe. Igra potiče na brzinu i agresivnost igrača s brojnim potezima i oružjima. Jedna od mehanika koja potiče ovakav način igranja je novi Regain sustav. Ako igrač izgubi HP u borbi s neprijateljima, dobiva par sekundi kako bi vratio dio HP-a kroz brze napade. Ovo u kombinaciji s novim trick oružjima stvara uzbudljivu i nezaboravnu borbu. Bloodborne je, poput ostalih Souls igara, izuzento precizna igra i traži od igrača da ovlada sa svim mehanikama kako bi preživio noć u Yarnhemu. Režirana od strane Hidetake Miyazakija, Bloodborne nam nudi tajanstvenu i duboku priču sa zanimljivim likovima. Gotički dizajn i Lovecraftian teme su pun pogodak i stvaraju atmosferu kakvu malo koja igra ima. Igra je kasnije dobila i odličnu The Old Hunters ekspanziju.

Hotline Miami 2: Wrong Number bila je još jedna očekivana igra u ožujku. Ova krvava top-down pucačina odvija se prije i poslije događaja iz originala. Igra je opet prepuna brze akcije koja traži brze reflekse i pametnu igru. Od novina dobili smo čak trinaest igrivih likova, veće mape, još teže protivnike i novi hard mode po završetku igre. Ludilo je opet popraćeno s fenomenalim soundtrackom i specifičnim artističkim stilom koji stvaraju jedinstvenu prezentaciju.

Ori and the Blind Forest je mnoge igrače očarao svojom prekrasnom prezentacijom i soundtrackom, a ispod toga se krije dosta težak i zabavan platformer. Nezavisni Moon Studios je u suradnji s Microsoftom izbacio ovaj naslov za PC i Xbox One. Igra je dosta dobro prošla kod igrača i kritičara. Moon Studios je izjavio da je igra financijski bila uspiješna već nakon nekoliko tjedana.

Od značajnijih događaja ožujak nam je donio još jednu konferenciju developera. Na GDC-u su bili pristuni brojni developeri koju su prikazali neke od čarolija iza techa koje koriste, a veliki naglasak je bio i na virtualnoj stvarnosti (VR) poput PlayStation VR-a (tada poznat kao Project Morpheus) i Oculus. Nintendo je objavio novu suradnju s japanskim divom za mobilne igre DeNa. Nintendo je najavio i razvoj za novu konzolu kodnog naziva “NX”. Prave informacije bismo trebali dobiti tek iduće godine.

U ožujku je započela i velika drama između Konamija i Kojima Productionsa. Konami je zatvorio Kojimin studio u Los Angelesu, a japanska diviziju je preimenovao u interni Konami studio. Kojimino ime se počelo micati sa svih promotivnih materijala nadolazećeg Metal Gear Solid V: The Phantom Paina, kao i sa svih službenih stranica. Nakon što je Hideo Kojima bio maknut s pozicije potpredsjednika Konamija, procurila je informacija da Kojima i njegov senior staff nisu više zaposlenici Konamija, već radnici pod ugovorom. Kojima je dovršio rad na MGS V, barem koliko je mogao, te je nakon isteka ugovora s Konamijem u prosincu otvorio novi nezavisni Kojima Productions studio s ključnim osobama iz bivšeg studija. Kojima je najavio suradnju s PlayStationom za svoj novi projekt.

Travanj: Kralj napokon stiže na PC

Četvrti mjesec 2015. godine definitivno je obilježio Grand Theft Auto V koji je nakon dvije godine napokon izašao na PC. Nepravedno su iz Rockstara zanemarivali PC platformu, na kojoj je serijal krenuo 1997. godine te na kojoj se vinuo u visine. PC igrači su bili izrazito nezadovoljni kad je igra prvo izašla na sedmoj generaciji konzola 2013., a zatim i na osmoj generaciji krajem 2014.

Ipak, čekanje se isplatilo. Igra je na PC-u izdana u daleko superiornijoj izvedbi, a PC “master race” grupacija igrača se s pravom naslađivala, jer 60 fps-a i “glorious” 4K rezolucija su ipak drugi svijet naprama neujednačenih 30 fps-a s ostalih platformi. Uz sve to, duplo veći broj igrača u GTA Online komponenti, kao i Rockstar Editor, napredni alat za snimanje video isječaka iz igre, bili su dovoljni da internet okrenu naopačke sljedećih nekoliko mjeseci. Ima još nešto što ne smijemo zaboraviti. MODOVI! U okviru ispod vam donosimo nekoliko najzanimljivijih modova i video isječaka.

{slider=GTA V FILMSKA UMJETNOST & MODOVI}

{/slider}

Istog mjeseca je izašao i dugo očekivani Mortal Kombat X, prva MK igra od 2011. godine. Nažalost, igru su obilježile brojne mikrotransakcije, a ona koja definitivno bode u oko je za završni i najjaći udarac u igri, koji dokrajći protivnika, a za koji smo u prošlim igrama mjesecima učili kombinaciju tipaka da bismo ga uopće mogli izvesti. Warner Bros, izdavač igre, je sve to odlućio odbaciti, a igračima ponuditi da za $1 kupe jedan takav udarac i izvedu ga dodirom samo jedne tipke. Ipak, gameplay je bio na razini i možemo reći kako je igrivost možda i najbolja u serijalu, što je bilo dovoljno da FFA zajednica igru proglasi najboljom borilačkom igrom u 2015. godini!

Mjesec je obilježila i jedna najava, ona za novi Deus Ex: Mankind Divided. Dvije godine nakon zbivanja u Human Revolutionu, kao glavni protagonist vraća se Adam Jensen, a do sada potvrđene lokacije su Dubai i Prag. Kroz još jednu za Deus Ex karakterističnu priču nabijenu etičkim dvojbama borit ćemo se protiv terorističke skupine koja traži jednaka prava za osobe s robotskim poboljšanjima te ćemo uvoditi reda u vlastitu organizaciju.

Da mjesec bude još bolji, ponudio nam je i dozu kontroverze. Naime, nakon što su mjesec prije započele napetosti na relaciji Hideo Kojima – Konami, s PlayStationove digitalne trgovine je preko noći nestao P.T., teaser za Silent Hills igru na kojoj je Kojima započeo raditi u suradnji s legendarnim režiserom Guillermom del Torom. Bila je to prva igra u povijesti koja je maknuta s PlayStation Storea, što daje još veću težinu Konamijevoj sramoti koja će se nastaviti sve do kraja godine.

Svibanj: U iščekivanju GOTY

Jedan od siromašnijih mjeseci po broju hitova, ali ipak s dva dugoočekivana naslova. Nakon brojnih odgoda konačno je izašao Project CARS i to na sve 3 platforme. Simulacija vožnje koju se dugo čekalo i od koje se mnogo očekivalo. Igra je definitivno ispunila očekivanja na polju vožnje, grafike i kustomizacije, dok je s druge strane uz nedostatke poput prekompleksnosti i problema s glitchevima, izostao onaj završni “wow” efekt. U konačnici odličan naslov i dobrodošla promjena za sve ljubitelje virtualnih utrka.

Druga igra koja je obilježila mjesec, u konačnici i cijelu godinu, je Witcher 3: The Wild Hunt. Igra je najavljena s epitetom “najbolji RPG”, a nakon par prikazanih videa u kojima smo imali prilike vidjeti gameplay, očekivanje i zanimanje zajednice je poraslo. Na dan izlaska autor ovih redaka je već obavio kupovinu, pripremio igru na Steamu i čekao dizanje rampe, kako bi kliknuo na “PLAY”, tada najljepšu riječ u galaksiji. Mjeseci i mjeseci čekanja, pretraživanja vijesti i materijala su konačno završili i krenulo je igranje. U trenutku su prošli sati, dočekana je zora, na posao se nije otišlo, a grickalice i pivo su ostali netaknuti pored monitora. Već tada je bilo jasno da je stvoren megahit koji će obilježiti cijeli žanr, ali i gaming općenito. Isto tako, igra je premoćno osvojila nagradu za najbolju igru godine prema FFA Communityju.

Lipanj i srpanj: E3 u sjeni napuštanja velikana

Ljeto više-manje signalizira sušu kad su u pitanju igre, međutim ne i za 2015. godinu. U junu smo mogli popratiti izlazak Batman: Arkham Knighta, zadnjeg u Rocksteadyjeve trilogiji koja bi bila perfektna da nije bilo par kontroverzi koje su popratile izlazak te igre. Svakako su najviše “stradali” korisnici osobnih računara, gdje se njihov visoko očekivani naslov pretvorio u katastrofalan Warner Brothersov port slabe optimizacije, loših kontrola, nedostatkom grafičkih efekata dostupnih u konzolaškim verzija i hrpetinom bugova. Nažalost, ovo je bilo kao promatranje sudara u slow-motionu.

Što se tiče Capcoma, ta kompanije ne posustaje u svom naumu da preradi svaki naslov koji je izišao za zadnje dvije generacije konzola, pa je tako i šesti mjesec obilježio izlazak Devil May Cry 4: Special Editiona, prerađenog za novu generaciju konzola sa dodatnim igrivim likovima poput Vergila, Trish i Lady, koji svakako unose svjež dašak za ponovni prelazak igre. Nadamo se samo da je zarađeni novac od prodaje igre otišao u novi DMC 5 za koji se potiho nadamo da se tajno radi u Capcomovim developerskim odajama.

No sad dolazimo do glavnog mesa, glavnog događaja koji drži ključ naših novčanika. E3 se održava svake godine i u par dana koliko traje događaj najveće kompanije poput Sonyja, Microsofta i Nintenda nam prezentiraju svoje buduće projekte i razloge zašto se moramo odlučiti baš za njihovu konzolu. Microsoft se popravio sa svojom prezentacijom naspram proteklih par godina dolaskom Phila Spencera. Svakako jedna od najvećih vijesti je besplatna kompatibilnost s X360 igrama, s bibliotekom igara koja se planira proširiti u budućnost. Također su predstavljeni novi traileri za igre poput Forze, Gearsa, Dark Soulsa 3, Fallouta 4 i čak najavljen poneki novi IP poput ReCorea, najnovije igre kreirane u kolaboraciji između famoznog japanskog developera Inafunea i bivših pripadnika Retro studija. Sve u svemu, solidna prezentacija bez sumnje.

Ali Sony nastavlja sa svojim pobjedničkim usklikom, bacajući bombu za bombom i udarajući nas tamo gdje nas najviše boli. U nostalgičnu dušu i srce. Publici je napokon ponovno predstavljen The Last Guardian, godinama priželjkivani naslov od Team Icoa i Fumito Uede. Riječi u suvišne – Sony hvala ti, ali ne želimo više novih trailera. Samo najavite datum izlaska.

Sljedeća najava je izazvala internetski kolaps, gdje su milioni ljudi skakali od uzbuđenja na novi CG trailer prerade Final Fantasyja VII. Novi trailer na PSX-u izazvao je (i nastaviće izazivati) razna pitanja, poput “Da li će borba biti dobra?”, “Da li će ostati vjerodostojni originalu?” i “Kakve su dovraga one epizode?” Jedno je sigurno, taj moment na E3-ju je dan kada smo svi postali djeca i nisu nam bila bitna ta pitanja. I na tome, hvala ti Square-Enix i Sony.

I svakako ne trebamo zaboraviti na novi Kickstarter projekt, koji se uzdiže iz pepela. Sad da li će postati Fenix ostaje da vidimo, ali najava nove Shenmue u kolaboraciji Sonyja i legendarnog japanskog kreatora Yu Suzukija svakako nas je ugodno iznenadila. Postigla je fantastičan uspjeh na Kickstarteru i nadamo se najboljem.

Sve u svemu, možda ova dva mjeseca nisu bila toliko obilata s igrama, ali svakako su bila jedna od najzanimljivijih u proteklih par godina i nadamo se samo da će se velikanima poput Sonyja i Microsofta na sljedećem E3-ju pridružiti i Nintendo i donijeti nam najavu tajne konzole kodnog imena NX i nadamo se velikom line-upu novih igara. Stvarno je dobro vrijeme biti gamer.

U tek 55. godini života, nakon kratke ali teške bolesti, napustio nas je velikan gaming industrije – Saitoru Iwata. Nintendov CEO, ali prije svega zaljubljenik u videoigre, programer i vizionar. Smrt velikog Iwate u tuzi je ujedinio cijeli gaming svijet, a valja istaknuti kako je posthumno primio nagradu za životno djelo u prosincu na 2015 Golden Joystick Awardsima.

Dalje pročitajte što se sve događalo u drugoj polovici 2015. godine.

DRUGI DIO GODINE >>

1 2Sljedeća stranica