FFA Focus

Naš osvrt na Rainbow Six Siege Skull Rain ekspanziju

CRO_Ghost, član naše FFA zajednice vam donosi svoje opširne dojmove o novoj ekspanziji trenutačno jednog od najaktivnije igranih FPS-ova.

Kao što znaju svi igrači vjerojatno najbolje pucačine u ovom trenutku, 2. kolovoza, stigao nam je novi DLC, odnosno kako ga u Ubisoftu vole nazivati Season 3 za Rainbow Six: Siege.

Kao i svaki puta dosad, Ubisoft je izbacio novu mapu i dva nova operatera (odnosno Counter Terrorist Unita, tzv. CTU) ovaj puta iz Brazilskog BOPE-a, punog naziva Batalhão de Operações Policiais Especiais. BOPE bi za neki orijentir u snazi bio ekvivalent Hrvatskom BSD-u ili Poljskom GROM-u, znači Vojna specijalna jedinica za posebne namjene. Isto tako, ovaj DLC donio nam je i neke nove opcije i zanimljive ispravke.

Pa krenimo nekim redom, a to bi vjerojatno bili novi operateri. Vjerujte mi, igram RS:S od početka i znam da nikoga nije briga za mapu, 2-3 tjedna prije izlaska DLC-a svi portali, forumi i FB grupe vezane za Rainbow Six: Siege bruje o operaterima. Često to budu lažne odnosno “fake” informacije, ali ako dovoljno dobro i pozorno pratite iz tih “spinova”, da se izvući i pokoja istina. No, dosta o tome, idemo na ono važno.

Pitate se vjerojatno, zbog čega sam se tek sada odlučio na pisanje ovog članka, danas, 10 dana nakon izlaska DLC-a. Znate onu izjavu “Jutro je pametnije od večeri”? Znao sam da znate, jer barem jednom su vam to rekli u životu. Uglavnom, da krenemo:

Vincente „Capitao“ Souza

Rođen 1967. godine, odrastao u Nova Iguaçu (predgrađe Rio de Janeira). Vincente je kao srednjoškolac pokazivao svoje talente koji su se dali iskoristiti na dva načina. Ili kao dobro ili kao opće zlo. Ipak, dobro je pobijedilo brzim i odlučnim pristupanjem Coordenadoria de Recursos Especiais (CRE) koji je u Victoru prepoznao veliki potencijal. Victor je naime prilikom jednog pretraživanja kuće u favelama, upao u zasjedu te je bio mučen i podvrgnut psihičkom i fizičkom nasilju od strane narko kartela. Sada znamo i ono što je svaki igrač primijetio, a to je da Capitao nema jednog oka. Capitao je nakon toga izašao kao vrhunski strateg i stručnjak za preživljavanje, samim time “upao je u oko” čelnim ljudima iz Batalhão de Operações Policiais Especiais, poznatiji kao BOPE.

Victor je napadački operater te samim karakteristikama podsjeća na Elizu Cohen, poznatu bivšu članicu Mossada, nama poznatiju kao Ash. Low armor i High Speed, čine ga ubojitim u igri skrivača (peeking), a tome možemo dodati i njegov LMG M249 koji u spremniku ima nimalo ugodnih 100 metaka, što ga čini zaista nezgodnim u vršenju “supressinga”. Da ne zaboravimo, Victor posjeduje i jurišnu pušku PARA-308, koja je inače SCAR za tržište južen Amerike, a ona karakteristikama podsjeća na AK serijal oružja, pa samim time ima i savladiv recoil koji olakšava “bacanjem” unazad. Kao i svaki operater do sada, Capitao posjeduje specijalno oružje, u ovom slučaju samostel, koji ima mogućnost ispucavanja četiri strelice (dvije su vatrene, a dvije bacaju dimnu zavjesu). Prvo što ti prođe kroz glavu je “koja budala nosi samostrel u bitku sa snajperima, SMG-ovima i sačmaricama?“. Meni osobno je to prvo prošlo kroz glavu. Samostrel s vatrenim strijelama daje mogućnost da neprijatelja spržite iza štita ili da ga pribijete za pod i ne date mu dobrih 10-ak sekundi da proviri van, pa uz kombinaciju Frag granata imamo mačka u kutiji iz koje ne može izaći van!

PLUS: Brzina, samostrel i strijele, primary oružje

MINUS: Oklop, ograničenje na strijele (2/2), nema breaching charge

EVENTUALNI POPRAVCI: staviti igraču opciju da može odabrati koliko strijela želi da mu bude s vatrom, a koliko s dimnom zavjesom od tih mogućih 4.

Taina „Caveira“ Pereira

Rođena 1989. godine u predgrađu Sao Paola, gdje je i odrasla. Taina je nažalost sa 16 godina, skoro pa odabrala lošu stranu. Uhićena je zbog pljačke, a njezin profil koji je obećavao velike stvari, donio joj je izbor: služenje kazne ili pristupanje BOPE-u. Na sreću, odabrala je BOPE.

Caveira (potrugalski za “Lubanja”) naša je nova obrambena operaterka. Nažalost, ne zna vrtjeti bokovima u ritmu sambe, ali zato jako dobro vrti noževima, pogotovo kod svoje specijalnosti – ISPITIVANJA. Kao operaterka prilazi neprijateljskim operaterima u injured stadiju te jednom zanimljivom animacijom ispitivanja daje cijelom timu intel s pozicijama protivničkog tima (preostali neprijateljski operateri).

Taina, je operater nalik na Jacka Estradu, popularno nazvanog Pulse. Brza, okretna i jako opasna. Sa svojim silent stepom, koji je nažalost “punjiv”, može zaista sijati strah u kosti protivničkom timu. Od oružja, tu je samo secundary, dok ostalo nije vrijedno spomena, tako da je Luison kao pištolj vrijedniji i od njezinog shootguna i od SMG-a. Kao gadget može imati “Nitrocell” ili “Barbed Wire”, to je ostavljeno igraču na izbor.

PLUS: Brzina, okretnost, silent step koji se puni, pištolj, c4

MINUS: Armor, silent step koji se puni, primary oružje, kratko trajanje intela

EVENTUALNI POPRAVCI: Silent step ne bi smio biti tolika prevaga u meču, pošto daje ogromnu prednost njoj kao operaterki. Ograničiti ga na dva punjenja maksimalno. Promjena primary oružja koje je trenutno više nego loše, počevši od recoila pa do štete koju nanose.

Nova mapa

Nova mapa, poznata Favela, donijela nam je novu dozu uzbuđenja i nelagode. Slušajući samog sebe i svoju ekipu, vidim da nam iz usta izlaze same psovke kad shvatimo da smo dobili Favela mapu na matchmakingu – ha, ha, ha. Uglavnom, kao i svaka nova i neistražena mapa, djeluje nam ogromno i neshvatljivo, 1000 ulaza i još toliko izlaza iz objekta, jedina mapa koja se od 8 zidova koji oograđuju „štićenu“ prostoriju, da razvaliti njih svih 8. U obrani, ako nemamo Mute i Bandit, nemamo što tražiti, pogotovo protiv ekipe koja igra taktički i otvara svaku stranu objekta i obrambeni tim tako dovodi do otvorenog lova na veprove.

Što nam je donijela zakrpa?

• Novi dodatak Angled grip omogućuje lakše svladavanje recoila, odnosno prelaz iz steady u hip fire.
  • Novi i zanimljiviji izbornik kod odabira operatera. Sada svatko iz vašeg tima vidi vaš odabir oružja i spravica.
  • Battle Eye, sustav algoritamske zaštite koji je u beta razvoju, a služiti će kao oružje protiv cheatera.
  • Novi Headgear za sve operatere
  • Novi skinovi za oružja, koji su univerzalni pa imaju opciju stavljanja na bilo koje oružje bilo kojem operateru (napomena, handgun skin je samo za pištolje zato je i jeftiniji, dok je za primary oružja 3 puta skuplji)
  • Opcija Vote to Kick (pojednostavljena do maksimalne granice)
  • Opcija Surrender, omogućava nam da do 4. runde da predamo meč. Osobno ju nisam isprobao pa niti ne znam kako se odražava na rank ili renown bodove.
  • Način igranja Tactical Realism je nešto kao hardcore mod. Miču se sve dodatne stvari, pa tako sada imamo samo kompas, timer, gadget i weapon panel. Nema confirm killa, nema obilježavanja protivnika, ni ništa slično. Znači, za HC ovisnike, ovo je mod koji moraju probati.

Opći dojam o DLC-u je mogao biti i bolji, ali je definitivno najbolji do sada. Samim time već sada me baca u stadij uzbuđenja zbog nadolazećih Japanskih operatera. Kao i svaki put do sada, Ubisoft je neke stvari zeznuo pa je tako matchmaking kvaliteta u prvom danu bila vraćena na sam datum izlaska, ali ekipa developera se maksimalno potrudila to ispraviti, pa je to znak isprike svima koji su imali poteškoće. Za taj dan dali su 24 sata duplih renown bodova u obliku Boostera pa ih igrači mogu iskoristiti kad god žele. Sve u svemu, Ubisoft ovim postupcima vraća povjerenje igrača jer su napokon postali ažurni, brzi i voljni rješavati probleme za koje su i sami bili svjesni da postoje.