Recenzija | Battlefield 1

Kratko i jasno: DICE nam je isporučio najbolju mrežnu FPS igru godine.

Epsko bojište za 64 igrača vratilo se u velikom stilu. Iako je većina online shootera zauzeta s napucavanjem u svemiru, wallruningom i futurističkim mehanikama, DICE je za svoju novu igru u legendarnom serijalu odabrao setting koji se pokazao odličnim i pravo je osvježenje koje nam je itekako bilo potrebno. Battlefield 1 donosi nam stiliziranu viziju Prvog svjetskog rata i sa zadovoljstvom vam mogu reći da je igra pun pogodak.

Multiplayer

Da se odmah prebacimo na najvažniju stvar – multiplayer. Ako ste odustali od Battlefielda 4 zbog katastrofalnog launcha, ne brinite, Battlefield 1 ima izuzetno stabilan launch i možete bez problema uživati u multiplayer komponenti koja zaista radi odlično. Vidi se da je rad studija DICE LA, ali i onaj iz igara poput Battlefronta dobro iskorišten, a BF1 nam od starta nudi dobar netcode i hit detekciju. Battlefield nam donosi svima najdraže klasike poput Conquesta i Rusha, uz klasične manje modeove poput Team Deathmatcha i Dominationa. Od novih načina igranja tu su War Pigeons i Operations.

bf recenzija 1

Atmosfera se može rezati nožem.

War Pigeons je varijacija na Capture the Flag, a fora je u tome da obje ekipe moraju na mapi pokupiti goluba kojeg, kada ga imaju u posjedu, mogu iskoristiti da napišu poruku koja se šalje u bazu, pa se tako ostvaruju bodovi za pobjedu. Taj način igranja vrlo je napet jer ekipe moraju čuvati igrača koji nosi goluba, a ako taj igrač miruje, poruka se može ispisati još brže. Ovaj mod nam donosi brzu i napetu akciju, no sumnjam da će se previše igrati zbog ostalih koji su ponuđeni.

Drugi novi mod koji će vam zasigurno uzeti puno vremena je Operations, a on je zapravo kreiran kao mini kampanja koja će vam pružiti izuzetno napetu i filmsku akciju s operacijama koje na vrlo dobar način spajaju određene mape i pružaju zanimljivu poveznicu s prošlom bitkom. Bilo da se vučete kroz početne rovove na mapi St. Quentin Scar ili trčite kroz gustu šumu Argonne, akcija je uvijek na visokoj razini i ovaj mode pruža nezaboravne „Battlefield moments“ koji su poseban doživljaj u online shooterima.

Ono što ne valja nedostatak je ribbona i assignmenta. Ovo su stvari koje su itekako poznate BF igračima te pružaju puno opcija koje mogu dodatno razraditi multiplayer te pružiti još dugotrajniju online komponentu. DICE mora ovo dodati kroz zakrpe ili DLC-e jer kad otključamo sva oružja, upitno je koliko ćete se vraćati igranju, ako niste hardcore fan, iako je core gameplay vrhunske kvalitete. Ovo je svojevrsni endgame i to mora biti razrađeno, budući da se novi sustav medalja koji nam pruža tek pet medalja tjedno nije baš proslavio.

BF1 iznjedrio neke od najboljih mapa u serijalu

Conquest i Rush provjerena su roba i itekako su dobro dizajnirani za nove mape. A kakve su to tek mape! Od 9 mapa mogu reći da jedino nisam toliko uživao samo na Fao Fortress i Sinai Desert koje su mi najslabije, no zato imamo i mape koje su u samom vrhu serijala i podsjećaju na one iz Bad Companyja 2 ili Battlefielda 3 kada se baš osjeti da su dizajneri pazili na flow gameplaya i svaku sitnicu. Argonne Forest, Amiens i Empires Edge su mape koje se moraju probati. Sve od napete urbane akcije u Amiensu pa do predivne šume Argonnea, Battlefield 1 nudi mape koje će odlično poslužiti za svaku vrstu okršaja.

Ovaj put nema skriptiranog Levolutiona, već se DICE odlučio na dinamičniju destrukciju koja itekako mijenja sam tok borbe. Daleko naprednije od Battlefielda 3 i 4 zajedno, a ono što je gamechanger za novu igru je novi sustav dinamične promjene vremena. Ovo je baš prava stvar jer itekako mijenja strategiju i korisnost nekih klasa i vozila. U jednom trenu mapa može biti obasjana suncem dok u drugom čitavo bojište zahvati gusta magla ili kiša koje mijenjaju tok borbe i atmosferu na najbolji mogući način. Sve je to prikazano u najnovijoj verziji najmoćnijeg pokretača u modernom gamingu. Frostbite 3 i dalje pumpa spektakle, bilo da igrate na PC-ju ili konzoli. Igra zaista izgleda spektakularno, a sve je to popraćeno zvučnim dizajnom koji je možda i bolji od vizualne prezentacije. Nakon Battlefronta pitali smo se može li DICE napraviti još napredniju igru, a odgovor je pred vama u obliku najatmosferičnije ratne igre.

Klase su potpuno redizajnirane

Ovog puta dobili smo male promjene u dizajnu klasa. Assault igrači su opremljeni SMG-ovima i antitenkovskom opremom, Medic su zaduženi za oživljavanje i heal igrača koristeći DMR oružja. Svima nam poznati Support se vraća sa strojnicama i ammo boxom, a Scout je snajper klasa koja jedina ima pristup ikonskim bolt-action puškama koje su obilježile ovaj rat. Tenkisti, konjanici i piloti sada su posebne klase s jedinstvenim oružjem, a tu su još i elitne klase koje se pojavljuju na mapi kao random pick-upi koji vam pružaju priliku da zaigrate kao heavy gunner, tank hunter ili vojnik opremljen bacačem plamena.

bf recenzija 2

Argonne Forrest će ponuditi mnogo ovakvih prolaza gdje je bacač plamena itekako učinkovit.

Veliki dodatak su i Behemothi na svakoj mapi koji mogu biti cepelin, bojni brod ili vlak. Gubitnička strana pri kraju meča dobiva pojačanje s Behemothom, a ova moćna vozila itekako mogu preokrenuti borbu te dodaju novu dimenziju na bojištu.

DICE je bio izuzetno ograničen naoružanjem budući da u Prvom svjetskom ratu nismo imali „bezbroj“ oružja i dodataka pa ćete tako u borbu s eksperimentalnim oružjima koja se nisu previše koristila u ratu. Očito je da se DICE odlučio na umjetničku slobodu u svrhu zabavnog gameplaya, pa ako tražite 100% autentičan i realističan prikaz Prvog svjetskog rata ovo nije igra za vas. Ipak, vidi se veliko poštovanje prema izvornom materijalu, stoga ćete sigurno uživati u onome što nam je švedski studio pripremio.

Igra nema toliko opcija i attachmenta kao u modernim BF igrama, stoga ćete se morati priviknuti na određena oružja i njihove varijacije kako bi naučili kako se sa svakim efektivno rukuje. Svako oružje ima poseban osjećaj i pruža drugačiji gameplay, što je vrlo važno budući da nema toliko opcija.

Kampanja postavlja nove smjernice u serijalu

Nakon užasnih kampanja u Battlefieldu 3 i 4, Battlefield 1 nam donosi novi pristup koji je dosta uspješniji. Nova kampanja sastoji se od pet manjih kampanja koje se fokusiraju na različite likove i njihove priče iz rata. Budući da ovaj put nemamo zaboravne i izmišljene ratove, već pravi događaj koji je promjenio naš svijet, ovo je odmah puno zanimljivije i moram reći da je kampanja vrlo dobra. Same priče dobro su raspoređene te pružaju dobru pripremu za mrežno napucavanje.

AI je i dalje katastrofalan, a sam gameplay dosta je ograničen, iako je puno otvoreniji za razliku od prošlih kampanja te pruža kontrolu nad vozilima koja će vam itekako koristiti u multiplayeru. Glazba je vrhunska, kao i sama kvaliteta animacija i voice-actinga. Trough Blood and Mud je najduža i najkvalitetnija budući da pruža razrađene likove i odličan završetak.

bf recenzija 3

I još malo Argonne Forresta, koja je zbilja predivna mapa.

Sama kampanja je za pohvalu i nadamo se da će za idući put DICE još više proširiti gameplay i poboljšati umjetnu inteligenciju koja nekad zaista narušava imerziju i atmosferu koja zna biti na vrlo visokoj razini. Kampanja će vam potrajati tek nekih pet sati i preporučujem igranje na najvećoj težini koja i ne predstavlja osobiti izazov.

Ukoliko ste fan epskih napucavanja i velikih bojišta svakako vam preporučujemo Battlefield 1. Radi se o fantastičnoj igri koja će vas sa svojim jedinstvenim i svježim settingom te sjajnim prikazom bojišta uistinu očarati.