FFA Focus

Rainbow Six Siege: Osvrt na početak nove sezone i ekspanziju Operation White Noise

Naš Rainbow Six Siege veteran osvrnuo se na početak nove sezone koja donosi tri nova operatera i novu mapu.

Došli smo i do samog kraja Ubisoftovog drugog Season Passa druge godine i do zadnjih operatera u 2017. Rezime cijele godine je bitno poboljšanje u igri što se tiče pingova i ping abusera, pa tako i onih Arapa koji po raznim portalima tvrde kako je njima normalno igrati s pingom 450. E, pa Ahmade, možda tebi jest ugodno igrati, ali meni protiv tebe nije.

Ubisoft se, kao što smo već ranije govorili, zbilja trudi kako bi doveo ovu igru do savršenstva. Iako je već dvije godine prošlo od izlaska, najveća mana je to što svakom novom nadogradnjom unište ono što su već ranije popravili.

No, krenimo mi na operatere. Kao i prošle sezone, kada smo dobili dva pripadnika SDU (Hong Kong) i jednog pripadnika GROM-a (Poljska), slično se nastavilo i s Operation White Noise. Dva pripadnika 707th SMB (Južna Koreja) i jednu pripadnicu GROM-a (Poljska) koju su nam ostali dužni od prije. Za one koji su se tek sada uključili u Rainbow Six obitelj, kratka napomena, igra je trebala imati 4 sezone kao i u prvoj godini, ali ekipa iz Ubisofta je odlučila pokrenuti Operation Health, pa su se četiri sezone zapravo pretvorile u prave tri, dok su zadnja dva operatora došla pojačana s po još jednim članom poljskog Groma, koji je razlomljen na dva datuma izlaska. Na žalost, poljska mapa možda nikada neće ugledati svijetlo dana, što je nešto što ostavljamo na dušu Ubisoftu.

Zofia Bosak (Napadač, 2 speed/2 armor)

Rođena u poljskom Wroclawu, 28. siječnja, 1981. Zofia Bosak najstarija je kći Jana Bosaka, bivšeg zapovjednika elitne specijalne postrojbe GROM i starija sestra naše druge pripadnice antiterorističke jedinice GROM, Ele.

Specijalnost joj je KS79 LIFELINE bacač granata koji ispucava impact ili šok granate. U oružju ima dva punjenja impact granata i četiri punjenja šok granata. Prebacivanje između njih je jednostavno i bez vremenske zadrške, što je velika prednost u odnosu na Ash. Isto tako KS79 ne zahtijeva punjenje odnosno reload. Šok granate rade na principu Elinog Grzmota, šokiraju protivnika kada se on nađe u njihovoj blizini. Ono što je zanimljivo kod KS79, šok granate su izvedene kao malene tenis loptice, koje se odbijaju od zidova što pruža i mogućnost ispaljivanja iza ugla odbijanjem od štokova, zidova i prozora.

• Primarno oružje: M762 (Assault Rifle) i LMG-E (Lightmachine gun)
  • Sekundarno oružje: RG15 (Pistol)
  • Gadget: Breach Charge x3 ili Claymore x1
  • Specijalni gadget:  KS79 LIFELINE (2x impact grenade i 4x concussion grenade)

Prednosti / mane: Zofia je operater koji neodoljivo podsjeća na Ash. Ovisno o tipu igrača koji ju koristi, definitivno može poslužiti kao rush operater, iako posjeduje samo 2 od 3 speed poda. Također, zbog dobrog LMG-a sa 150 metaka nije joj stran ni supressing fire, s kojim dobro može zadržati protivnika u zaklonu, tako da isti ne može proviriti ni milimetra, pa možemo reći kako se dobro uklapa i u backup ulogu. Mane što se tiče operatera nema, odnosno ima, ali samo estetske naravi. Nisam siguran je li Zofia gutala kakve steroide, ali prikazana je kao General Bison iz Street Fightera.

Grace “Dokkaebi” Nam (Napadač, 2 speed / 2 armor)

Rođena u Seoulu (J. Koreja), oduvijek je bila magnet za nevolje, pa su je roditelji tjerali da se uhvati u koštac s očekivanjima i izazovima koji su stavljeni pred nju. Da bi preživjela u društvu koje njezino ponašanje nije prihvaćalo, Grace je trebala naučiti kako ublažiti svoje ponašanje te kako prihvatiti igru manipulacije na osnovu percepcije. Kupila je lažne naočale i preuzela u potpunosti osobnosti “geeka”.

Njene izvanredne sposobnosti donijele su joj državnu stipendiju u KAIST-u (Korean Advanced Institute of Science and Technology), ali odmah po završetku srednje škole odlučila se ipak pridružiti vojsci. Njezina kondicija i hrabrost napokon su urodili plodom, pa je uspjela upasti u ROK Army Special Warfare Command, da bi kasnije svojim zalaganjem uspjela priskrbiti mjesto u 9th Special Forces Brigade, poznatijem kao Ghosts Team. Unatoč buntovnosti unutar disciplinirane ROK jedinice, uspjela se izdvojiti kao osoba s izvanrednim hakerskim sposobnostima te je iznimno prilagodljiva u svim situacijama. Nakon što je sudjelovala u združenom treningu sa Zelenim beretkama, američki instruktori je nagovaraju da se okuša u 707th Special Mission Battalion: White Tigers, gdje se u konačnici sada i nalazi.

Specijalnost joj je Logic Bomb, uređaj koji može hakirati telefone obrambenih operatera te ih uključiti da zvone i nekontrolirano vibriraju i samim time odaju poziciju obrambenog operatera. Hakirani telefoni emitirat će glasni vibrirajući zvuk, pa zahvaćeni operateri u tom trenutku imaju mogućnost ostaviti ga da “zvoni” i samim time odati svoju poziciju ili će biti ranjiv samo na par sekundi. Važno je napomenuti da dok uređaji zvone, pristup kamerama je onemogućen dokle god ne isključite isti. Taj manevar Dokkaebi može izvesti samo dva puta tijekom runde.

Telefoni koje ispuste obrambeni operateri mogu se hakirati, pa neprijateljski tim dobiva kontrolu nad kamerama. Dokkaebi ipak ne može hakirati Echo dron, pa ipak ne može pozivati operatere koji se nalaze u radijusu funkcije mute uređaja. Telefoni se ispuštaju kada obrambeni operator pogine, pa je, ako ste obrambeni igrač, najbolji isti uništiti kako ga se Dokkaebi ne bi dokopala.

• Primarno oružje: Mk 14 EBR (Marksman Rifle) i BOSG.12.2 (Shotgun)
  • Sekundarno oružje: C75 Auto (Auto.Pištolj) i SMG-12 (SMG)
  • Gadget: Smoke Granade x2 ili claymore x1
  • Specijalni gadget:  Logic Bomb

Prednosti / mane: DMR ima jako mali recoil te se uz brze prste može efektivno koristiti i kao poluautomatska puška malog recoila koja radi veliku štetu. BOSG shotgun je dvocijevna sačmarica čiji domet nije ovisan o pelletu zbog svojih Slug punjenja. Tako da priča “ajmo se kladiti da ga odavde ne možeš skinuti s BOSG-om” najčešće završava s “ne mogu vjerovati da si ga skinuo”.

Ovo je jako iritantan operater koji je definitivno napravio najveću ulogu u procesu potpune promjene igre ubacivanjem WatchDogs note u ovaj tip igre.

Chul “Vigil” Kyung Hwa (Obrana, 3 speed / 1 armor)

Rođen 1984. godine u prognanstvu. Chulu je dobar dio sjećanja u vezi s djetinjstvom ostao zamagljen. Sve što je zapamtio je da je prošao dobar dio Azije kao prognanik. Posebno sjećanje vezano mu je za tragičnu smrt brata utapanjem u rijeci. Chul Kyung želio je dati nešto zauzvrat zemlji koja ga je primila k sebi, pa se prijavio na služenje vojske. Pri samom ulasku u mornaricu, pokazujući se kao izniman mornar i osoba kojoj morski uvjeti ne predstavljaju ništa više od nužnoga, promoviran je u ROKN UDT/SEAL-s, gdje se pokazao ne samo kao najbolji u klasi, hladnokrvan i promišljen, već je i samom rukom generala 707th Special Mission Battalion: White Tigersa izabran da im se pridruži.

Vigilova specijalnost je uređaj ERC-7 poznatiji kao ometač video signala. To ga čini nevidljivim za dronove i kamere preotete uređajem Logical Bomb od partnerice mu Dokkaebi.

Uređaj ERC-7 djeluje u radijusu od 12 metara te se na dronu ili kameri prikazuje kao bijela smetnja na samim granicama ekrana, podsjećajući tako na Mute disruptor. Što je smetnja intenzivnija, Vigil je bliže kameri. Uređaj radi na sličnom principu kao i Caveirin silent step te ima određeno vrijeme koliko može biti aktivan i koliko mu treba da se napuni. Najveća slabost su mu Twitch i IQ koje ga mogu privremeno ili trajno onesposobiti.

• Primarno oružje: K1A (SMG) i BOSG.12.2 (Shotgun)
  • Gadget: Barbed Wire x2 ili Impact Grenade x2
  • Specijalni gadget:  ERC-7

Prednosti/ mane: Vigil bi trebao biti alternativa za Caveiru, ali on to nikako nije. Kod dizajna operatera definitivno je nedostajalo maštovitosti. Operater kao operater je potpuni promašaj, koji često igraču daje lažni osjećaj sigurnosti. Spašava ga primarno oružje i brzina. Sve ostalo je prosječno i nadam se da Ubisoftu to neće prijeći u naviku.

Nova mapa – Mok Myeok Tower

Jedan od atraktivnih ureda, koji poslije završene runde redovito završi skršen.

Nova mapa, poznatija kao Tower nalazi se u Seuolu (J.Korea) i za sada je najveća mapa koju smo ikad dobili.

U međuvremenu od izlaska ekspanzije, zbog igrača koji su se žalili, u potpunosti je ukinuta mogućnost spawn killa odmah po početku runde, gdje se sada napadači na startu runde nalaze na krovu, a ne izvan zgrade gdje su ranjivi kroz prozor. Mapa kao mapa je stvarno detaljno dizajnirana, po mojoj procjeni možda malo i prevelika za samo 3 minute igranja, dok je u obrani, naravno, to olakotna okolnost. Proći će još neko vrijeme dok ljudi u potpunosti ne nauče sve njezine mogućnosti, prednosti i mane.

Rezime

Da odmah sve raščistimo, znalo se je još prije druge sezone prve godine i izlaska Dust Linea, da će s izlaskom nove nadogradnje biti uništeno sve ono što je popravljeno onom prethodnom. Zašto je to tako, ne znam. Radi li netko i testira sve to, također ne znam. Samo jedno znam, umjesto da igra kvalitetom ide na bolje, ona stoji na mjestu ili padne na niže, dok je ponovno ne poprave do stanja relativne igrivosti. Spomenimo još i probleme sa serverima igre, gdje smo po izlasku ekspanzije trebali igrati s Brazilcima i imali pingove preko 300.

Kvaliteta igre, nažalost, nije ni upola od one razine koja ja bila prije izlaska ekspanzije Operation White Noise. Nadajmo se da će Ubisoft to riješiti po brzom postupku, kao što je rekao da će se obračunati i s “dropshotom” i “wobblanjem”. Iskreno se nadam da će u obzir uzeti i sve veći broj korisnika CronusMax i TitanOne uređaja koji imaju, ako ništa drugo, jako kvalitetne skripte. Ne možeš mi reći da na Buckovoj pušci nemaš recoil, a ona trese k’o Dajc pri prvom paljenju nakon 6 mjeseci stajanja! Ping abuseri, odnosno Arapi, i dalje su rak rana ove igre, uz generalno toksični community na PSN-u i redovito vrijeđanje suigrača tokom igranja.

Toliko od mene, vidimo se u idućoj godini. Pridružite nam se u našoj forumskoj temi, ili na posebnoj Facebook stranici Rainbow Six: Siege Balkan.