FFA Focus

Rainbow Six Siege: Osvrt na početak nove sezone i Velvet Shell DLC

Iako igra dolazi iz Ubisoftove tvornice igara, riječ je o jednomo od najboljih FPS-ova aktualne generacije, a ulazak u novu sezonu i novi DLC donio je sa sobom novu mapu, dva nova operatera i nužne promjene u dosadašnjim taktikama taktičkog nadmudrivanja s protivnicima.

Dame i gospodo gameri, kolege iz raznih CTU-a, poštovani Velečasni i dragi Bože, napokon je došla i ta druga godina, odnosno sezona ove sada već u povijesti zapisane igre. Na žalost, druga sezona ostat će u sjeni lošeg matchmakinga, konstantnog padanja servera i pokojeg no renown eventa. Izgleda da su trenutno, uz onog crazy lika iz No Man Sky, timovi za održavanje servera u Ubisoftu najomraženiji likovi u Ubisoft kompaniji ili su zaposlili Paige Ginn da održava servere (i ona manje pada u svojim videima od njihovih servera).

Grupo Especial de Operaciones (G.E.O.)

Grupo Especial de Operaciones osnovan je 1977. za vrijeme velike političke tranzicije u Španjolskoj, a zbog postojanog rizika od djelovanja terorističkih ćelija na području Europe. Tome je najviše doprinos dao veliki teroristički napada u München-u za vrijeme trajanja Ljetnih Olimpijskih igara 1972. godine i strah od njegovog ponavljanja na Španjolskom tlu.

Ryad “Jackal” Ramírez Al-Hassar

Ryad je kao 9-godišnje dijete promijenio puno previše udomiteljskih obitelji, da bi nekoliko godina nakon putem sudske odluke i zakona koji mu je išao na ruku, skrbništvo nad njime dobio njegov brat tek punoljetni brat Faisal. Faisal se ne spominje nigdje u policijskim ili medicinskim dosjeima do 8. listopada, 1985. kada policija pronalazi Ryada i Faisala u napuštenoj kućici u El Principe Alfonso. Faisal je bio mrtav dok je Ryadu bila potrebna hitna medicinska pomoć. Bez svjedoka, bez oružja, bez jasnog motiva, policija je bila prisiljena zatvoriti slučaj pod objašnjenjem „ulično nasilje“. Nakon te noći, Ryad je bio odlučan da razjasni događaje i sve što je prethodilo toj nemiloj noći. S 19 godina završava sva školovanja i pokazuje se najboljim u generaciji te ulazi u Cuerpo Nacional de Policia (CNP) kao stvar formalnosti jer mu je već predodređen put u G.E.O. Jackal u prijevodu znači Šakal (čagalj, kojot, prerijski pas).

Rainbow Six Siege Jackal

Jackal ima armor 2 i speed 2 te je kao takav svrstan u klasu normal operatera, kao Sledge ili Thermite.

Jackal je napadački operater koji ima specijalnu opremu, tvorničkog naziva EyeNox Model III koja se koristi u operacijama zaustavljanja krijumčarenja droge i bijelog roblja. Radi se o specijalnom termalnom uređaju za čitanje toplinskog ostatka, a laički rečeno, radi se o termalnom pokazivaču otiska stopala. Kada Jackal pronađe otisak koji želi skenirati, u trenu dobije trenutni informacije s pozicijom „vlasnika otiska“ koja traje 10 sekundi te se ažurira 3 puta na istog operatera. Istu aktivnost može ponoviti do tri puta.

Primarno oružje: C7E (Assault Rifle), ITA12L (Shootgun) i PDW9 (SMG)

Sekundarno oružje: ITA12S (mini Shootgun) i USP40 (pištolj semi automatic)

Gadget: Breaching charge ili Flashbang granate

Unique Ability: EyeNox Model III (specijalan uređaj za pračenje toplinskog ostatka)

PLUS: Primarna oružja, Eyenox, sekundarna oružja, dobar omjer brzine i armora, recoil na oružju

MINUS: Nema

POBOLJŠANJA: Ovaj operater definitivno je savršeno balansiran u napadu, bilo kakvo poboljšanje napravilo bi ga OP, što već sada po nekim komentarima i jest.

Elena María „Mira“ Álvarez

Elena je rođena u Madridu za vrijeme velike političke smjene. Podignuta i othranjena od strane samohranog oca kojem je kasnije i pomagala u obiteljskoj automehaničarskoj radionici gdje je naučila detektirati i otklanjati razne kvarove. Nakon što je diplomirala, nastavlja i dalje raditi i održavati obiteljski biznis dok joj se nije otvorila prilika za prelazak u CNP s nepunih 20 godina. Njezine specijalnosti ju nekoliko godina nakon dovode u G.E.O. gdje sudjeluje u nekoliko združenih antiterorističkih vježbi i akcija diljem svijeta.

Rainbow Six Siege Mira

Mira ima veliki armor i malu brzinu, i zbog toga spada u klasu Tank operatera kao što su Echo, Rook, Kapkan, itd.

Mira je obrambeni operater, njezina specijalnost je uređaj pod nazivom „Black Mirror“ tj. Crno ogledalo. Ideja je nastala prilikom jedne akcije u kojoj je Mira sudjelovala u zgradi španjolske ambasade u Tel Avivu gdje je morala napraviti improviziranu sigurnu sobu. „Black Mirror“ je staklo koje obrambenim operaterima omogućava da vide prema van, dok napadači ne mogu vidjeti kroz njega unutra. Staklo je dvoslojno te je između dva stakla punjeno kisikom koji se, u slučaju narušavanja stabilnosti, eksplozijom oslobađa iz „zračnog jastuka“ te razbija oba stakla, pritom stvarajući određenu rupu kroz koju se normalno može pucati.

Primarno oružje: ITA12L (Shootgun) i Vector .45 ACP (SMG)

Gadget: Prijenosni štit ili Nitrocell

Specijalno oružje: „Black Mirror“

PLUS: Primarna i sekundarna oružja, C4, Black Mirror

MINUS: Mala brzina, veliki armor

POBOLJŠANJA: Definitivno smanjenje armora na 2/3 i povećanje brzine na 2/3 (prije 3/3 i 1/3), pa makar pod cijenu da se uzme C4. Smatram da ovakav operater mora imati slobodu brzog kretanja zbog oružja koja ima na raspolaganju.

Nova mapa – Coastline

Kao i na svakom DLC-u, ili kako su ih nazvali „season“-u, i ovdje smo dobili novu mapu koja najbolje opisuje zemlju iz koje dolazi, pa smo tako imali jahtu nasukanu na ledenjak gdje su nastupili Kanađani, zatim su došli Navy Sealsi koji ratuju na bliskom istoku s Borderom, iza njih dolazi popularna favela kao negativna strana Brazila, da bi kao šećer na kraju prve godine u R6S došli Japanci sa svojim penthouseom koji je izvana izgrađen u japanskom stilu. Ovaj puta riječ je o nekoj vrsti noćnog kluba/vile s vlastitim dvorištem, tvrđavom kao kulturnim spomenikom i bazenom kao na Zrću. Uglavnom, nova mapa je remek djelo u izradi, nije komplicirana kao Bartlett University te ju osobno stavljam u kombinaciju mapa House i Skyscraper. Količina površina koje se može probiti, kao i broj ulaza u objekt, savršeno je izbalansiran te od igrača zahtjeva koncentraciju i detaljno pretraživanje prostorija prije ulaska. Sam raspored prostorija i namještaja unutar njih stvara određenu zamku u kojoj do izražaja dolaze obrambeni operateri poput Caveire, Jagera ili Bandita, brzi, okretni i ubitačni.

Rainbow Six Siege Coastline Map

Mapa Coastline prva je od četiri mape koje bi trebale doći ove godine (čekamo Hong Kong, Poljsku i Južnu Koreju).

Što je još novo?

Novi meni igre podijelio je mišljenja igrača, pa tako neki tvrde da starome ništa nije nedostajalo, dok neki (autor teksta) tvrde da je to pozitivan napredak igre. Nadam se da taj napredak ne naginje prema COD-ovim svemirskim napucavanjima. Rook se pridružio Sledgeu, Kapkanu i Thermiteu te je postao ponosan vlasnik elite odijela, pa sada i službeno izgleda kao kanta s vizirom. Kao i sa svakim DLC-om dobili smo neke univerzalne skinove za oružja i to je uglavnom to.

Rezime

Osobnog sam mišljenja da je ovaj DLC do sada dao najbolje operatere i najbolju mapu te mu samo zbog toga dajem prolaznu ocjenu. Mira i Jackal kao operateri mogu biti timski igrači ili pak mogu biti samotnjaci. Samim uvođenjem Mire, sobe koje su do sada bile nezamislive za branjenje postaju lako obranjive uz taktičko postavljanje Black Mirrora.

Jackal je trenutno postao najomraženiji protivnički operater. Sa svojim trackerom unosi ogroman nemir u protivničku ekipu sa svojim tagiranjem te djeluje u velikoj mjeri kao „psihološki pritisak“ na protivničkog operatera koji je detektiran i samo može očekivati kada će ga i odakle netko napasti. Novi operateri imaju svoje vrline i mane, a imaju i operatere koji im mogu pomrsiti planove s druge strane, kao npr. Caveira koju se ne može pronaći kada koristi svoj stealth ili Twitch koja sa svojim dronom može uništiti kapsulu kisika i otvoriti Mirror.

Rainbow Six Siege Menu

Novi meni nekima se ne sviđa, a mi mislimo da je ipak postignut napredak.

Nažalost problemi koje igra trpi još od besplatnog vikenda nisu zanemarivi i ne smiju biti ne spomenuti. Tako smo imali 18 nadogradnji u 7 dana, svakodnevni pad servera u trajanju od 1 do 2 sata, 50% renown vikend koji niste mogli koristiti jer su serveri u tim trenutcima bili srušeni, a kada su ih osposobili igrali ste i niste dobivali niti renowne, niti XP. Ovaj patch bi trebao poslužiti gaming industriji kao pravi primjer da se razvoj nekog patcha ili updatea konstantno mora kontrolirati i testirati da bi u konačnici izdali gotov proizvod spreman za upotrebu. Žalosno je da ja kao mali gamer shvaćam problematiku, a oni kao velika kompanija u kojoj ljudi zaduženi za takve poslove primaju enormne svote, glume budale. Zapravo o glumi bi se dalo raspravljati.

Iskreno nakon ovog patcha strah me mid-season reinforcements updatea i onog što će on pokvariti. Ako sada otiđete na Ubisoftov forum pod sekciju Rainbow Six: Siege i nađete temu (sticky) pod nazivom „Top Priorities and Known Issues“, vidljivo je da je nakon zadnjeg patcha (DLC) registrirano preko 40 glitcheva i bugova, što je od kada ja pratim tu temu rekord. A to je, vjerujte mi, tužno.