Filmska recenzija | Logan

Završetak jedne ere.

Napisao  Ponedjeljak, 06 Ožujak 2017

Godina je 2000., i tada relativno nepoznati glumac, Hugh Jackman, ulazi u ulogu Wolverinea/Logana. Tada je to bilo vrijeme kada se od „superhero“ žanra nije očekivalo puno te su prva dva X-Men filma bila uz Spider-Mana i Bladea svijetla točka žanra početkom tisućljeća. Kasnije smo dobili od strane Foxa (Marvela) Daredevila, Hulka, Fantastičnu četvorku, a čak je i X-Men franšiza podbacila s trećim nastavkom, kao i nešto kasnije s Wolverine: Origins. Bilo kako bilo, i u dobrim filmovima i u lošim, jedna stvar je bila poprilično konstantna, a to je uloga Hugha Jackmana.

Ljubitelji X-Mena, tj. stripova općenito, prepoznali su koliko je Hugh ušao u tu ulogu te je na neki način čak i kreatore stripova usmjerio u tome da Wolverine i u tom mediju još više nalikuje na Hugha. Kada takav utjecaj ostaviš na izvorni materijal, onda znaš da nešto radiš dobro. Nažalost po Jackmana, uz svu njegovu kvalitetu, scenaristi i redatelji su ga ujebali nekoliko puta i to najviše u njegovim solo filmovima, no nakon 17 godina igranja iste uloge napokon smo dobili film u kojem se sve dobro i loše do sada isplatilo. U svakoj sceni i sa svakom izrečenom riječi vidi se da je ovo film na koji je Jackman čekao.

Logan

Kemija među glavnim likovima nešto je što će gledatelji znati cijeniti.

Moram priznati da me bilo strah kada sam vidio da je redatelj Logana, James Mangold, isti čovjek koji je režirao i Wolverine, jedan od meni osobno najnepotrebnijih superhero filmova uopće, no s prijeko potrebnim R rejtingom (18+) očito je i James dobio puno više materijala s kojim se mogao igrati te je uspio snimiti možda i najkvalitetniji film vezan uz X-Men franšizu, ali i film koji se bez pretjerivanja može uvrstiti visoko na ljestvicu najboljih filmova u žanru. Ono što čini Logana toliko dobrim filmom je što se radi o izrazito osobnom filmu koji unutar granica „superhero“ žanra sadrži elemente obiteljske drame prožete sjajnom intimnom studijom karaktera, ali i elemente visoko oktanske akcije napumpane nasiljem koje je jednostavno potrebno za lika kao što je Logan.

Već sam napomenuo koliko je Hugh Jackman bitan za ulogu i kako je poprilično očito da ne možemo nikog drugog više vidjeti kao Logana, ali vjerovali ili ne, u ovom filmu on uspijeva biti još bolji. Apsolutno sve karte su u ovome filmu bačene na stol i Jackman pruža ulogu života vrijednu čak i nekakve nagrade. Šteta je što će možda kritički njegov performans biti zanemaren jer se radi o kompletnom paketu, no članovi institucija koje dodjeljuju nagrade nikada nisu voljeli ovakve filmove. Iz svakog pokreta i tika, svakog kašljanja, natakanja alkohola u sebe, izlijeva bijesa, ali i ljubavi, je očito koliko je truda i želje čovjek unio u svoje posljednje tumačenje ovog lika. No, dok je od Jackmana bilo očekivano da će opet biti sjajan, iako je ovo i više od toga, film ne bi funkcionirao toliko dobro da nije Patricka Stewarta i Dafne Keen.

Logan

Dafne Keen je debitantica na velikom platnu.

Iako vjerujem da ste to i znali, ali ovaj film nije umirovljenje samo za Jackmana, već i za Stewarta kojeg smo gledali posljednji put kao Charlesa Xaviera. Stewart ima 77 godina i odluka da smršavi 20 kila kako bi odglumio krhkog i umornog Xaviera je dokaz koliko je i njemu stalo do svog lika te do samog filma. Ovo nije Charles na kojeg smo navikli, kao što to nije ni Logan. Obojica su istrošeni, zaboravljeni, i dok se Logan provlači kroz svijet s mišlju kako jedva čeka umrijeti, kod Charlesa se javlja nada za bolje sutra u vidu X-23 koju glumi debitantica na velikom platnu, Dafne Keen. Jedna od najpametnijih stvari koju je James Mangold, koji je ujedno i scenarist filma, napravio je što je kroz lik X-23 stvorio odjeke Logana. Kroz njenu vezu s Charlesom vidimo Logana, kroz njen bijes u borbi s neprijateljem vidimo Logana, kroz nju smo ušli u stanje uma Logana, istražili smo njegove traume, njegovu žalosti i sjetu, i u konačnici njegova nadanja.

Dinamični odnos koji ovaj trio ima je nešto zbog čega mnogi kritičari i navode kako se radi o redefiniciji žanra. Dokaz da se u ovakvim filmovima može pronaći puno više od eksplozija i uništavajućih zraka energije koje pucaju prema nebu. Gledanje njihove interakcije izaziva i suze i smijeh te sveukupno tjera na emocionalnu privrženost uz likove kakvu nije stvorio niti jedan film ovoga žanra do sada. Iako zvuči da je sve poprilično sumorno, način na koji se koristi humor u ovome filmu i doza istoga je nevjerojatno dobro pogođena. Ovo je također jedan dokaz da ovakvi filmovi mogu otplivati u vode dubokog psihološkog čemera, ali da mogu i pronaći dobrodošle načine kako iz njih izaći i pružiti nam smijeh. Zack Snyder bi ovdje mogao štošta naučiti.

Logan

Uz Jackmana, gledali smo maestralnog i 100% posvećenog Patricka Stewarta

Akcija je, očekivano, snimljena fantastično i tek je sada očito koliko je falio R rejting liku Logana. Tu nema nekih gigantskih i epskih borbi, ali akcija je toliko dobro stilizirana te je koreografija iste toliko precizna, da film nudi jedne od najboljih scena borbe bez trunka kompromisa. Negdje na polovici filma imamo jednu dužu slow-motion scenu koja je toliko krvava da je to prekrasno. Jednostavno kada vidite Loganove kandže kako prolaze kroz kost, kožu i organe protivnika te ostavljaju lokve krvi, tek je tada jasno koliko je to nedostajalo ovom liku. Ne radi se jednostavno o nasilju radi nasilja, već je esencijalno za njegov lik da se taj bijes vidi i da ostavi traga. Također akrobacije i potezi koje izvodi X-23 su fantastični.

Dakako film nije bez mane i pati od stvari od kojih sam i očekivao da će patiti. Prva omanja mana je potreba da se taj R rejting iskoristi do maksimalnih granica. I dok to u vizualnom smislu nije problem te bi pozdravio još pokoju iščupanu kičmu, uporno forsiranje psovki, naročito u prvih 20 minuta je malo zamorno. Nemam ništa protiv psovanja, dapače, ali u tom prvom dijelu filma se jednostavno prejasno vidi da im je studio dao taj rejting i sada kada ga već imaju, zašto ne iskoristiti riječ „fuck“ u svakoj sceni. Nasreću, kasnije to ne bude toliko isforsirano. Druga mana je naravno neprijatelj. Mnogo filmova pati od slabog i zaboravljivog „bad guya“, uostalom isto vrijedi i za prethodne solo filmove o Wolverineu, a ako ćemo pogledati franšizu, isto vrijedi i za Deadpoola, pa je tako to slučaj i ovdje. Uglavnom radi se o korporativnom neprijatelju koji eto ima svoje neke „henchmene“ koji bi se kao trebali malo isticati, ali im to ne uspijeva i to je više-manje to. Izuzetno zaboravno.

Logan

Bad guys koje ćemo teško zapamtiti.

U samu priču nisam ulazio jer je poprilično jednostavna i više služi kao lađa za karakterizaciju likova, nego li da se radi o nekoj originalnoj ili sjajnoj priči. Mogu vam reći da me, što se toga tiče, film poprilično podsjećao na kombinaciju Terminatora 2 i Children of Men jer barata nekim sličnim premisama. Dotakli su se nekih zanimljivih stvari po „timeline“ odnosno priču čitave franšize no to prepuštam vama na otkrivanje.

U konačnici, unatoč nekim svojim manama, "Logan" je film koji je uspješno dokazao da se s trenutno najpopularnijim filmskim žanrom može napraviti puno toga. Ne samo da se radi o izvrsnom „superhero“ filmu, već se radi i o vrlo dobroj varijaciji obiteljske drame, sjajnom studiju karaktera te beskompromisno krvavom akcijskom filmu u kojem se može pronaći mjesto i za tugu i sjetu, ali i za smijeh. Često ovakvo kombiniranje negdje pukne, zna se dogoditi da filmovi ne znaju što žele biti, no Loganu je uspjelo upravo suprotno. Zbogom Jackmanu, zbogom Stewartu, kada je najviše trebalo i kada smo najviše to željeli, zasjali ste po posljednji put i to jače nego ikada.

Ocjena: 83%

madSuperCrash
2017 Ožu 06 12:39:07 PM
Odlicna reca i bas mi je drago da je film tako dobar.
2017 Ožu 06 02:13:06 PM
Čak mi je i manje žao zbog Jackmana, koliko do toga da P.Stewart više neće biti prof. X.: (((
Shooter
2017 Ožu 06 02:44:54 PM
Stewart je reka da bi se vratija u ulogu za pravi film. Tako da njegovo zbogom nije konačno.
Solid Snake
2017 Ožu 06 02:49:35 PM
Ja idem sad u srijedu gledati, stari je izrazio želju također da ide, valjda mu neće biti dosadan.
Kad je vidio trailer na televiziji samo je viknuo: "EEEEEEE evo prave film prema onoj igri sa djevojčicom...". :roll

Zamalo :D
FicoLegend
2017 Ožu 06 08:04:48 PM

Prošli vikend je gostovao kod Grahama Nortona, tamo je natuknuo da mu je ovo ipak posljednji nastup u serijalu.
Evo i video

7:25
Shooter
2017 Ožu 06 08:31:23 PM
Zasad, da. Ali isto tako je nekoliko dana nakon toga u drugom intervjuu reka da bi se vratija pod uvjetom da mu se stvarno svidi projekt. Također je komentira kako bi volija vidit Deadpoola i Xaviera zajedno na velikom ekranu. Tako da ima nade.

FicoLegend
2017 Ožu 06 11:54:09 PM

Oho, ovo nisam vidio! Dobro za znati, my bad! :ay:
Blade
2017 Ožu 06 11:57:09 PM
Nakon viđenog u filmu mislim da je i on shvatio da nije mogao bolje okončati svoju ulogu. Vjerujem da ne bi razočarao, ali zaista nije potrebno.
2017 Ožu 07 11:28:30 AM
Gledao jučer i samo bi nadodao kako nam nakon ovoga ne treba TLoU film. To je to. Već sami traileri, promo materijal pa čak i druga slika u tekstu (preslika scene iz igre) su nagoviještali da ćemo dobiti nešto u sličnom tonu, ali na kraju je toga bilo i više.
Neke scene jednostavno su "precrtane" iz igre i stvarno ću morat malo istražit Mangoldov reddit AMA da vidim je li ga neko pitao dali je igrao igru i ako da koliko je utjecala na samu priču i stil samog filma. Nekako mi je teško vjerovati da nije jer kažem, neke scene su identične onima u igri, likovi su preslika onih iz igre, njihovo ponašanje, određeni dijelovi u koreografiji borbe, ali i neke crte osobnosti... sve pršti TLoU štihom.
Čak i priča odnosno njezina struktura je identična. Uglavnom mogao bi navesti još more sličnosti, ali ostavit ću to zasad po strani pa možda jednom i neki članak složim.
Uz sve to film ima i nešto svoje, a akcijske scene su vrh ponude dosad u comic book filmovima.
Izrazito zadovoljan, iako film ima svojim mana, radi se o jednoj od najboljih ekranizacija comic book filmova dosad.
Blade
2017 Ožu 07 01:08:29 PM
Što ako ti kažem da je TLOU kopija priče stripa Old Man Logan ?  :O
Cole™
2017 Ožu 07 01:57:57 PM
Heh.
Kapelica
2017 Ožu 07 03:44:54 PM
Jedna od najboljih recenzija koje sam dosad procitao na portalu. Ovo je Variety ili Hollywood Reporter razina kvalitete. Bravo Blejd :)
Cole™
2017 Ožu 08 06:37:39 AM
<3
Cole™
2017 Ožu 09 01:12:59 AM
Logan (2017) ★★★★★ Cinestar

Film je trenutno #38 film svih vremena na IMDb ljestvici. A ja kažem kako je to debelo opravdano. Kada film iz ovakvog gledanog i hvaljenog serijala toliko iskoči iz svih svojih koncepata i poveže se u dotada u serijalu neviđene žanrova, negdje mora eksplodirati. I eksplozija je spektakularna. Možda film nema pamtljive negativce, neku priču od koje bi se opalo s ljuljačke ili iz sofe; no film ima najbolje od najboljeg iz Hugh Jackmana, Patrick Stewarta i mlade Dafne Keen, tj. njihovu kemiju, koja je za zlatnim slovima napisat hvala i bravo. Emocije su me rastrgale u dva navrata i jedva sam se suzdržao ostat cool u potpuno punom kinu. Slow pace dijelovi filma, humor, razgovori, kemija, R rejting, gluma ove spomenute trojke su nešto najbolje iz ovog serijala i dostojan oproštaj od X-Men filmova kakvih znamo. Elementi obiteljske drame pun pogodak su ovom filmu, koji je i uz taj elemenat zasluženo u listi na kojoj se nalazi. Nadam se da se ocijene neće srozati puno. Uloga života ove dvojice u ovom serijalu. Da li su više nego što su mogli, čista filmska magija i podsjetnik zašto se film smatra sedmom umjetnosti. Pljesak od mene! <3
Wolf
2017 Ožu 09 11:31:29 AM

Previse je toga izminjeno iz stripa u filmu..