Recenzija | The Technomancer

Život na Zemlji je težak, ali život na Marsu je još teži.

Napisao  Petak, 08 Srpanj 2016

Nakon odličnog trailera koji je širokoj publici predstavio The Technomancer, novi znanstveno-fantastični akcijski RPG, vrijeme je i za našu recenziju. Je li doista igra pružila ono prikazano u kratkom video materijalu? Za sve one nestrpljive odgovor je ne! Čak je i taj kratki filmić bolje izrežiran, napetiji i zabavniji od cijele igre.

Radnja je smještena u vrijeme Rata za vodu, 200 godina nakon što je čovječanstvo koloniziralo Mars i započelo svoju uobičajenu praksu širenja planetom poput karcinoma. Mars je iznimno teško i opasno mjesto za život čovjeka, a nikako ne pomaže ni činjenica da je pitke vode vrlo malo i da su zbog toga počeli prvi sukobi koji su eskalirali u veliki rat. Planetom vladaju korporacije, a trenutno najmoćnija među njima je Abundance, koja je ujedno i utočište našem protagonistu, Zachariahu Manceru, mladom technomanceru koji je tek izašao iz kadetske škole i spreman je za svoje prve zadatke u službi. Zachariah bježi od tajne policije, iza sebe ostavlja sivu prošlost koja ga uporno prati kroz priču, a u razgovorima ga u pravilu svi satirično podsjećaju kako je uspješno ostavio Rogue prezime iza sebe i uzdigao se do Mancera. Upravo taj dio s klanovima je vjerno kopiran iz Dragon Age Originsa, gdje ste u gradovima ovisni o svom poslu i na temelju njega dobivate prezime koje vas određuje u društvu. Technomanceri imaju prezime Mancer, radnici imaju Labor, pripadnici raznih organizacija sumnjivih aktivnosti u pravilu nose prezime njihovih vođa i da ne nabrajam dalje jasno vam je u kojem smjeru idu imenovanja. A tko su zapravo technomanceri? Technomanceri su prvenstveno ratnici koji su mutacijama ovladali električnim moćima, a te moći su dodatno pojačane kibernetičkim umecima raznih vrsta. To je specijalan odred ljudi koji se šalje na zahtjevne zadatke i koji su kroz povijest na Marsu uživali veliki ugled, međutim, stvari su se promijenile i umjesto da ih se gleda kao na besprijekorne čuvare reda, ljudi su ih počeli gledati nekim drugim očima.

Igru započinjete kreacijom svog lika, a izbor je zaista mizeran i prilično jednostavan. Možete odabrati nekoliko predefiniranih izgleda lica zajedno s bojom kože, možete odabrati izgled vaše kose, njezinu boju kao i boju očiju. I to je to! Odlučio sam se za predefinirani izgled lica kao na spomenutom traileru uz frizuru Ragnara Lothbroka koja savršeno pristaje uz moje zelene oči koje ni Zlatko Pejaković ne bi mogao opjevati. Super, onaj dio za koji sam mislio da će mi najviše vremena uzeti, je bio najkraći i moram priznati da me neodoljivo podsjetio na Mass Effect. Krenula je avantura crvenim planetom, gdje su ljudi već zaboravili svoje porijeklo, a povratak na predivnu plavu Zemlju je za njih ostao nedostižan san. Prvi zadatak vas uvodi u igru i objašnjava osnovne mehanike igranja, prvenstveno borbe i različitih stilova iste. Možete birati između 3 stila borbe, a svaki od njih se razlikuje u pokretima, odabiru oružja i načinu nanošenja štete neprijateljima. Prvi od njih je Warrior, način borbe u kojemu vitlate štapom i izvodite lijepe piruete dok zadajete udarce ili dok izbjegavate protivničke napade. Kao svaki technomancer možete svoje oružje naelektrizirati što daje bonus udarcima, te izgleda vrlo efektno i lijepo, tako da sam na trenutke imao dojam kao da igram sa Darth Maulom. Prekid protivničkog napada možete izvesti nogom, te dodatnu štetu nanijeti grupi neprijatelja efektnim vitlanjem štapa pritiskom na tipku za Area Attack. Drugi stil borbe je Rogue, gdje je vrlo važna agilnost vašeg lika, jer smrtonosan napad je najbolja obrana. U stilu Rogue napadate s nožem u jednoj ruci i pištoljem u drugoj, te su napadi vrlo brzi i koordinirani kako bi nanijeli što više štete. Zadnji stil je Guardian u kojemu napadate nekom vrstom toljage, a štitom se branite ili prekidate protivničke napade. Kao temelj svega je posebna grana koja se zove technomancer, a služi za baratanje vašim posebnim moćima u obliku električnih lukova kojima napadate ili obrambenih barijera koje vas štite u teškim situacijama. Podizanjem levela Zachariahu možete zarađene bodove ulagati u Talente, koji uključuju bonuse prilikom razgovora gdje vam se povećava karizma ili primjerice prilikom postavljanja zamki odnosno provaljivanja u razne škrinje kako bi pokupili vrijedan sadržaj. Ako vam ni to nije dosta, onda bodove možete ulagati u sekciju Atributi, gdje odabirete između 4 grane, a to su konstitucija, snaga, moć i agilnost. Ovisno o stilu borbe koji odaberete, određeni atributi će vam uvelike pomoći prilikom nošenja adekvatne opreme, jer svaki komad posjeduje određene zahtjeve. I tu sam naišao na prvi problem, jer svi navedeni stilovi, atributi i talenti su uvijek dostupni prilikom igranja. U bilo kojem trenutku možete jednostavnim pritiskom jedne tipke promijeniti stil borbe, a ulaganje u svaku pojedinačnu granu je ograničeno vašim levelom i trajanjem igre, tako da je nelogično ostaviti jedan takav sustav bez mogućnosti raspodjele već uloženih bodova.

Nažalost tu nije kraj problemima u ovom naslovu. Uzevši par glavnih i sporednih questova ostao sam malo razočaran prezentiranim i načinom pripovijedanja priče. Igra vas doslovno baca u svoj svijet bez ikakvog uvoda, osim onoga gdje odradite jednu boss borbu i zbog svog iznimnog talenta kao kadet technomancer škole postajete visoki časnik odreda. Kao osoba koja se prvi puta susreće s ovim okruženjem, frakcijama, lokacijama i pričom sve ostavlja dojam brzopletosti developera ili možda čak nedostatka iskustva u žanru. Ovo nije igra otvorenog svijeta, već poput Mass Effecta, igra koja nudi brojne lokacije međusobno povezane ekranima za učitavanje. Sporedni questovi su iznimno površno izvedeni, a nakon odigranog Witchera 3 čini mi se kao da je igra izašla prije par godina. U pravilu pokupite zadatak, zatim dođete do odredišta, saznate što morate napraviti na nekoj drugoj lokaciji, obavite zadano i vratite se po nagradu. Bez ikakve zabave, zanimljivih obrata ili nečega što bi imalo pobudilo moju zanimaciju da se povežem sa sudbinom tih ljudi kojima je potrebna moja pomoć. Glavni questovi su daleko zabavniji i posjeduju mogućnost višestrukog izbora na koji način završiti pojedini zadatak. Nije puno, ali barem vas drži aktivnim i pruža onaj osjećaj da pazite što radite i da pratite razvoj situacije kako bi odabrali najbolji mogući ishod. Obavljanju questova nimalo ne pomaže nepregledna mapa, a ni bezlične lokacije. Izgubio sam poprilično vremena dok nisam shvatio da se na mapi prikazuju svi questovi koje sam aktivirao, ali bez drugačije označenog markera trenutno aktivnog questa kojeg obavljam. Stoga sam morao filtrirati sve questove koji mi nisu važni u tom trenutku, a označiti samo onaj kojeg namjeravam kompletirati, što je iznimno naporno, jer korisničko sučelje igre nije ogledni primjer estetike. A što reći o svijetu u kojemu se odvija radnja? Je li moglo bolje? Naravno da je moglo bolje i to daleko bolje. Svaka lokacija je iznimno prazna, NPC likovi su samo statisti, bez imalo živosti i uvjerljivosti. Jedini aktivni likovi su trgovci koji mašu rukama na sve strane i pričaju sebi u bradu, a nikoga nema oko njih, nitko nije zainteresiran za njihovu robu. Arhitektura je bezlična, građevine krasi vrlo malo detalja i sve djeluje odveć generički kreirano. Sam dizajn je poprilično konfuzan, gdje se možete lako izgubiti u nepotrebnim hodnicima, uskim prolazima i bespotrebnim nabijanjem veličine pojedine lokacije, samo kako bi Zachariah mogao trenirati za maraton. Monotonost razbijaju vaši suborci koje možete odabrati kroz ponuđene likove kako napredujete u priči. Pohvalno je da svojim komentarima i upadicama mogu sugerirati što napraviti u pojedinom questu i kako pristupiti u rješavanju problema. Međutim, ako pokušate razgovarati s njima, onda nemojte očekivati dubokoumne razgovore, pa čak ni humor, jer sva pitanja se odnose na lokacije i važne likove, te što dotični misle odnosno znaju o njima. Sličnu vrstu razgovora vodite i sa ostalim likovima, a posebno me smetala situacija gdje primjerice upitate jednog od nadređenih što on misli o vašim suborcima, dok oni stoje pored vas i slušaju vaša ogovaranja! Zar bi onda vojnik zaista povjerio život jednom takvom časniku? Ako su već željeli napraviti ozbiljnu igru, ozbiljne tematike i priče, onda takvi detalji svakako zahtijevaju pozornost. Suborci su prilično aktivni u sukobima, pokušavaju maksimalno iskoristiti svoje mogućnosti, ali i vama zagorčati život, posebice kad vas napadne veći broj neprijatelja. Zachariah ima neugodnu tendenciju zabijanja u vlastite suborce, a vrlo često ostane zaglavljen između njih i protivnika, što u konačnici dovede do njegove smrti. Sama mehanika borbe je dobra protiv čudovišta i pojedinačnih neprijatelja, ali kada sam se borio protiv cijele bande, onda igra neprestano automatski prebacuje moj lock on target na sve ostale pojedince oko mene, što iznimno frustrira i meni osobno predstavlja ozbiljan problem prilikom igranja, posebno na većoj težini.

Međutim, nije sve tako crno, jer igra pruža određenu dozu zabave, unatoč spomenutim problemima. Crafting sustav je dobar, pa tako možete unaprijediti gotovo svaki dio opreme, od oklopa, čizmi, rukavica, svih oružja, štitova, pa čak i opremu vaših suboraca. Napredovanje i podizanje levela pruža satisfakciju kao i u svakom RPG naslovu, a ulaganje zarađenih bodova je fluidno i jednostavno vas tjera da igrate i izgradite Zachariaha u savršen borbeni stroj. Glazbena podloga je tipična za tematiku i nije napadna, te savršeno pristaje lokacijama i atmosferi igre. Posebno mi se svidjela glazba u glavnoj zgradi technomancera, gdje se orguljama stvorio dojam svečane atmosfere, ozbiljnosti i tradicije. Od grafike nemojte očekivati čuda, jer ovo nije veliki naslov ogromne produkcije i naprednih tehnikalija. Igra izgleda dobro, naglasak je na sustavu osvjetljenja i jasnim linijama, ali to nije toliko ni bitno, jer se dodatnim trudom u dizajnu lokacija mogao postići daleko bolji efekt. Technomancer je mogao biti veliki hit, jer igra obiluje izvrsnim idejama, Mars kao lokacija pruža gotovo beskonačne mogućnosti, a složen politički sustav upotpunjen sa brojnim korporacijama, mutantima, čudovištima, kriminalnim organizacijama i technomancerima predstavlja plodno tlo za odličnu priču. Međutim, glavni problem ove igre je njena realizacija. Imam dojam da se studio izgubio u provedbi ideje i da su uzeli preveliki posao koji nisu mogli završiti na pravi način. Velika šteta, jer je Technomancer ispao samo prosječan naslov koji se igra u ove vruće ljetne dane, kada iščekujemo velike jesenske hitove.

FicoLegend
2016 Srp 08 02:12:48 PM
Odlična recenzija! :ay: