IZDAVAČ: Sony Interactive Entertainment

DEVELOPER: Guerrilla Games

ŽANR: Akcijski RPG

Recenzija | Horizon Zero Dawn

Studio Guerrilla Games opravdao je ime i ponudio nam izvrsnu avanturu u kojoj ćemo s karizmatičnom Aloy izgubiti sate i sate.

Napisao/la  Maksimilijan Bach Petak, 24 Veljača 2017

Serijal Killzone dugo vremena bio je sinonim za studio Guerrilla Games, sve do 2011. godine i odluke da se krene s razvojem i radom na Horizon Zero Dawn. U početku nitko nije znao što očekivati od studija koji je slavu i renome postigao odličnim pucačinama iz prvog lica, no kako je vrijeme prolazilo i kad su počele stizati prve informacije o potpuno novom naslovu, počelo je rasti zanimanje, ali i očekivanja od igre prebačene u otvoreni svijet i treće lice. Koliko se isplatio rizik i jesu li uspjeli? Saznat ćete kroz nekoliko minuta.

Tko je Aloy?

Ako ste pogledali barem jedan trailer ili bacili pogled na bilo kakav promotivni materijal, shvatili ste da je glavni lik Horizon Zero Dawna crvenokosa žena, a sama radnja igre smještena je u daleku budućnost, u divlji svijet koji podsjeća na doba kad su Zemljom hodali dinosauri, samo je planet ovaj puta napučen mehaničkim zvijerima različitih oblika i veličine. Ljudska rasa nije dominantna, već je raštrkana i podijeljena na nekoliko plemena koja su često u sukobu zbog teritorija i vjerskih uvjerenja (je li danas drugačije?), a u tom negostoljubivom svijetu našla se naša Aloy, pripadnica matrijarhalnog plemena Nora.

Odmah na samom početku Aloy je izopćena iz vlastitog plemena i zapravo je to najsnažniji motiv koji će je tjerati kroz priču ne bi li saznala što se dogodilo s njenom majkom. Odlučna u svojoj namjeri da otkrije zašto je već pri samom rođenju odbačena od društva Aloy će proći kroz ludu avanturu tijekom koje će, očekivano, pod znak pitanja doći preživljavanje ljudske rase i samog planeta, a saznat ćemo kako je i zašto današnja civilizacija okončala svoje postojanje.

Horizon Zero Dawn Aloy

Kad bismo morali odabrati osobu koja će spasiti svijet, biramo Aloy.

Sama radnja jednostavna je i gotovo jednoslojna. Na samom početku pada u sjenu na izvrstan način kreiranog otvorenog svijeta i izvrsnog gameplaya, a tek kad se počne približavati svom završetku priča će dobiti na napetosti i naznakama spektakularnog. Sporednim misijama i razgranatom radnjom pokušalo se produbiti priču, no uloženi trud nije dao rezultate, unatoč tome što se velike pohvale moraju uputiti facijalnim ekspresijama kojima se prenose emocije na način kakav se rijetko viđa, pogotovo kad su u pitanju sporedni likovi. Ulogu Aloy glasovno je odradila uvjerljiva Ashly Burch (Life Is Strange), spomenut ćemo i upečatljivost koju ima Lance Reddick (The Wire), no sve to imalo bi mnogo manje smisla da nije smješteno u...

Fantastičan (otvoreni) svijet nove Zemlje

Jedna od stvari koje možete izbjeći samo ako ste slijepi (ili ako ste fanboy) vizualna je strana igre. Za grafički pokretač odabrana je Decima, odnosno prilagođena verzija koja je ranije upotrebljena u Killzone Shadow Fallu, a otvoreni svijet koji je kreirao Guerrilla Games pršti odličnim ugođajem i atmosferom. Studio je uspio u pokušaju spajanja nespojivog i u istu mapu utrpao snježne i pustinjske predjele, planine i džunglu, ubacio nekoliko naselja i, najvažnije, uklopio u taj svijet čak 24 različite vrste mehaničkih životinja.

Horizon Zero Dawn

Kad se zumira, mapa iz nekog razloga podsjeća na Red Dead Redemption.

Na prvi pogled, mapa svijeta čini se ne pretjerano velika. To je zapravo istina, no taj svijet, budući da je otvoren, prepun je stvari koje se mogu raditi. Osim sporednih misija, tu su razni zadaci, lovački izazovi, skupljanje raznih predmeta i (audio) dokumenata iz kojih se mogu saznati detalji iz prošlosti, čišćenje određenih dijelova mape od neprijatelja ili uništavanje banditskih kampova, a ako vam niti to nije dovoljno, može se bez obaveze otići u lov na neke od živina i skupljanje nužnih resursa.

Perfekcionisti će prigovoriti da se niska trava ne pomiče pri prolasku lika i da Aloy ne uzrokuje pojavu valova kad pliva, no sve se to vrlo brzo zaboravlja i zanemaruje kad počne - akcija.

Akcija naša draga

Centralni dio igre upravo je borba s mehaniziranim kreaturama. Kod akcijskih igara koje se fokusiraju na borbu nevjerojatno su bitne kontrole, a Horizon Zero Dawn može se pohvaliti vrhunskom izvedbom na tom polju. Iskustvo prikupljeno tijekom godina rada na serijalu Killzone, ovdje je upotrebljeno na pravi način, pa smo dobili responzivne kontrole koje su intuitivne. Da biste ih uspješno naučili, neće vam trebati više od nekoliko uvodnih sati i prijeđenih nekoliko "tutorial" misija i ubrzo ćete bez straha juriti u okršaj s opasnim protivnikom tijekom kojeg će biti potrebno brzo mijenjati oružje ili "craftati" novu municiju.

Već smo rekli da kreatura ima dovoljno za svačiji ukus: od najmanjih do gigantskih, od onih koje lete do onih koje koriste stealth i od agresivnih do tromih, ali daleko opasnijih. Odmah na samom početku igre, Aloy će doći u posjed Focusa, spravice koja joj, između ostalog, omogućava skeniranje svakog neprijatelja, a tako dolazi do krucijalnih informacija o slabim točkama živine koju namjerava napasti.

Horizon Zero Dawn

Niska trava ne miče se i nema valova kod plivanja, ali to je zato što je Aloy vješt lovac i uvijek mora biti nečujna i neprimjetna.

Uz pomoć dodatnih informacija igrač može uvijek odabrati pristup napada. Rijetko ćete birati uletavanje u čopor neprijatelja ili brzo približavanje protivniku koji je desetak puta veći i jači od vas (nekada će i to biti potrebno), već ćete poput pravog lovca prvo izvidjeti situaciju, ispitati okolinu, provjeriti na koju stranu možete pobjeći (ovo će se često dešavati kad vaš plan ne upali), otkriti slabosti i odabrati odgovarajuće oružje ili zamku.

U početku će se često dešavati da vam plan bude poremećen nekim neočekivanim faktorom, no s iskustvom i napredovanjem sukobi i napadi završavat će uspješno. Spektakularne borbe s bossevima i većim protivnicima namjerno izostavljamo sa željom da ne kvarimo iznenađenje/oduševljenje, no savjetovat ćemo vam da u takve borbe krenete spremni s dovoljno resursa koji su nužni za stvaranje municije i obnavljanje zdravlja.

Malo o tehnikalijama: PS4 vs. PS4 Pro

Činjenica je da nam Guerrilla Games isporučuje tehnički predivnu igru, bilo da se igra na originalnom PlayStationu 4 ili PS4 Pro. Mi smo igru isprobali na obje konzole, a rezultati su zaista spektakularni. Vlasnici obične PS4 konzole nisu zakinuti te mogu očekivati vrlo sličnu grafičku prezentaciju kao i na Pro konzoli koja nam korištenjem supersamplinga s veće rezolucije ipak nudi nešto kvalitetniju i stabilniju sliku, kao i minimalno bolje performanse koje su same po sebi odlične i na običnoj PS4 konzoli. Grafički prikaz odlazi korak dalje ako imate HDR ekrane ili 4K TV koji će iskoristiti 4K checkerboard prikaz.

Horizon Zero Dawn

Nije bitno koju verziju igre igrate, jednako ćete (vizualno) uživati.

Za dan izlaska, u Europi je to 1. ožujka, najavljen je mali patch od 250 MB koji će dodatno ispolirati igru, a mi ćemo dodati da je za svaku pohvalu u današnjem gamingu da gold verzija igre na disku radi ovako dobro na obje platforme.

Zaključak: Je li Horizon Zero Dawn RPG ili nije?

Pitanje iz podnaslova pokrenulo je jednu od najžustrijih rasprava na našem forumu (slobodno se pridružite svojim mišljenjem) i činjenicu da se radi o akcijskom RPG-u potvrđuju, uz klasifikacije od strane samog developera i ESRB-a, brojni elementi koji pripadaju žanru (polagan ulazak u priču, podizanje levela lika, sporedne misije, tema spašavanja svijeta, različita oružja i oprema). Nama je to ipak ostalo u drugom planu dok smo guštali u akcijskim trenucima kada uz pomoć "samo" luka i strijele srušite daleko jačeg i opasnijeg protivnika.

Tijekom igranja Horizon Zero Dawna naletjet ćete na brojne mehanike za koje će zlobnici reći da su ukradene iz drugih igara, kao što su The Witcher 3: Wild Hunt, GTA, Red Dead Redemption, Tomb Raider, Assassin's Creed, pa čak i Zelde, no kod autora teksta to nije izazvalo negativan dojam, već "gle i ovako nešto su uspjeli ubaciti" osmijeh.

Horizon Zero Dawn

Gdje si, Lara?

Na kraju, slobodno možemo zaključiti da je PlayStation 4 dobio još jednu vrhunsku ekskluzivu koja, najvjerojatnije, predstavlja zdrave temelje nove franšize, pa vam garantiramo odličnu zabavu tijekom 30-ak sati provedenih u Horizon Zero Dawnu (preporučujemo da za još bolji doživljaj odaberete težinu "hard" i dodate još najmanje desetak sati igranja).

Figo
2017 Velj 24 06:41:12 PM
Odlična recenzija Max, dodatno si me nabrijao na kupovinu igre.. Vidim pod minus si stavio - nije pravi RPG.. Samo da se ovdje ne ponovi ona rasprava :D