IZDAVAČ: Koei Tecmo

DEVELOPER: Team Ninja

ŽANR: Akcijski RPG

Recenzija | Nioh

“The sword has to be more than a simple weapon; it has to be an answer to life's questions.”

Napisao/la  Adriano Grgić Srijeda, 01 Ožujak 2017

Još na E3-ju 2005. godine vidjeli smo trailer za Nioh, igru koja je trebala izaći za PlayStation 3 konzolu, a osnovne mehanike gameplaya bile su poput onih iz Warriors igara. Na sreću, igra tada nije završena, a nadolazeće godine uvele su svježinu u svijet videoigara fantastičnim igrama iz Soulsborne univerzuma. Razvojni studio Team Ninja, poznat po Dead or Alive i Ninja Gaiden serijalima, odlučio je odustati od Warriors koncepta te je inspiriran Soulsima i Gaidenom isporučio unikatan IP koji je ubrzo nakon izlaska prodan u više od milijun primjeraka diljem svijeta. Team Ninja se tako gamerima iskupio za Ninja Gaiden 3 fijasko, a gameri su u ruke dobili jedan od najboljih i najdubljih akcijskih RPG-ova.

Ovako je to moglo izgledati da je igra izašla prije 10 godina. Imam osjećaj da bismo je jako brzo zaboravili.

Gdje smo, što smo?

Glavni lik u igri je William Adams, plavokosi mornar koji spletom okolnosti zaplovi na daleki istok – u Japan. Godina je 1600., a Japan je razoren građanskim ratom fiktivnog Sengoku perioda, gdje se brojni klanovi bore za teritorije u želji da ujedine i ovladaju Japanom. Dark fantasy setting upotpunjen je Yokai-jima, čudovištima iz japanske mitologije kojih je sve više te stvaraju ozbiljnu prijetnju, kako Samurajima, tako i običnom puku. William će ukrstiti oštrice sa samurajima, banditima i čudovištima, a svaka borba bit će izuzetno brza, izazovna i dinamična.

Bez ulaženja preduboko u priču i u pokušaju da izbjegnem i najmanji spoiler, reći ću samo da me priča nije pretjerano impresionirala. Ovo nisu Soulsi, većina onoga što se događa je jasno i nema puno prostora za maštu i teorije. Ono što je popravilo dojam je korištenje povijesnih likova iz tog perioda, čak i glavni lik je poznat kao prvi zapadnjački samuraj, a obožavatelji japanske povijesti iz ovog razdoblja uživat će u svim likovima i klanovima koje će sresti tijekom prolaska igre.

Dašak gameplaya snimljen od najpoznatije zmije FFA portala.

Što će ti duboka priča kad gameplay rastura?

Najjača strana Nioha definitivno je gameplay. Vidi se da je borba inspirirana Souls igrama, no ovo nije samo kopija. Developeri su dodali toliko toga da FromSoftware neće moći samo tako ignorirati ovaj naslov u budućnosti kad najave novu igru. Ljestvica je podignuta jako visoko – postoje low/mid/high stance koji se može mijenjati u samoj borbi, postoje skillovi za oružja koji omogućuju izradu vlastitog stila borbe i igranja, postoji više tipova oružja s pridajućim skillovima, postoji magija, buffovi, crafting… Toliko dubine i kompleksnosti da sam se i sam nekoliko puta pogubio u svemu. I to je zbilja jedna od najjačih strana ove igre.

U travnju dolazi PVP, a trenutna online komponenta je prolaženje misija u suradnji s nepoznatim igračem ili s nekim s friend liste. Igranje u dvoje je izuzetno zabavno, pa skupljanje novog loota i podizanje vlastitog levela postaje vrlo zabavna aktivnost, bez obzira na to što možda već treći put igrate jedno te istu misiju. Zanimljiv je i system revenanta koji funkcionira ovako – kad igrač pogine, na tom mjestu u misiji ostaje njegov grob (slično kao u Soulsima). Kad se približite grobu vidjet ćete ime igrača, razlog smrti, level te boju geara (raritet) kojeg igrač ima na sebi. Ako vidite da je poginuli igrač desetak levela iznad vas te da po boji ima rijedak gear, pozvat ćete ga, boriti se s njim i ako ga porazite bacit će vam komad/nekoliko komada svoje opreme. Naravno, taj Revenant je upravljan od strane umjetne inteligencije no borba s revenantima zbilja je izazovna, barem prvih tridesetak sati igre. Uz to, nakon pobjede dobivat ćete i Glory bodove koji će do većeg značaja doći u drugoj polovici igre.

Lvl 103 i ljubičasti gear. Zovi čovika!

Gdje završava put ratnika?

Nakon prolaska igre i nakon gledanja posljednje animacije otvara se New Game+ mod. Čini se da put ratnika završava u paklu, pošto NG+ neodoljivo podsjeća na Diablo. Igrate igru od početka, svi protivnici su puno teži, jači i agresivniji, no i nagrade su puno bolje. Broj Amrita (duša) i novaca koje skupite tijekom misije zna prelaziti stotine tisuća bez velikih problema no ono što vi tražite je loot. Protivnici bacaju high end gear koji u prvom prelasku niste mogli dobiti, neki Revenanti će biti i 100 levela jači od vas, ali gear koji ćete skupiti bit će vrijedan svake muke. Bonusi na opremu postaju vrlo dobri, a igrači će sigurno nekoliko puta mijenjati gear, statove i oružja kako bi dobili savršen build. NG+ je savršen mod za coop i ako tijekom prvog prelaska niste igrali kooperativno, ovo vam je idealna prilika, pošto ćete na najbrži i najzabavniji način doći do novog geara.

Way of the strong - misije teže za 100-tinjak levela, ali pada opako dobar loot.

Pohvala razvojnom studiju

Ono što moram naglasiti je odnos razvojnog studija i izdavača prema igračima koji je za današnja vremena nevjerojatan. Imali smo nekoliko otvorenih Trial verzija gdje smo mogli isprobati igru u razvoju. Razvojni studio je slušao community i svaka nova verzija bila je poboljšana u odnosu na drugu. Igra se vrti bez ikakvih problema, u stabilnih 60 fps-a na PS4 Pro konzoli. Uz to, poslane su review kopije recenzentima, a embargo je podignut tjedan dana prije izlaska igre! Tjedan dana prije izlaska igre mogli smo gledati recenzije i streamove te mirno donijeti odluku o kupnji. Uz to, već u ožujku dobivamo novi sadržaj za igru u obliku težih tipova misija, a u travnju dolazi PVP – sve potpuno besplatno. Kapa dolje momci, da se bar i ostali ugledaju na vas.

Odnos prema igračima je rijetko viđen u današnje vrijeme. Svaka čast!

Zaključno

Nioh me oduševio. Iako priča nije jedna od jačih strana igre i bez obzira na to što se pred kraj igre ponavljaju razni protivnici s kojima smo se već borili, dubina i količina gameplay mehanika koje krase ovaj naslov iznova iznenađuju te će vam ukrasti sate i sate. Nakon skoro 100 sati i platine, nije mi dosta igre – i dalje igram NG+ te nestrpljivo čekam novi sadržaj i DLC-eve. Ovo je THE action RPG te niti jedan ljubitelj žanra ne bi smio zaobići ovaj naslov.

NAŠA PRESUDA

91

Nioh

Dubina i količina gameplay mehanika koje krase ovaj naslov iznova iznenađuju te će vam ukrasti sate i sate.

2017 Ožu 01 09:31:18 AM
Uuu, bit će titanska borba za najbolji ovogodišnji ARPG na PS4 između Horizona i Njoha.
viper89
2017 Ožu 01 09:36:22 AM
Good job, boyo.
gunner
2017 Ožu 01 10:33:05 AM
Viper? )
Yakuza_stinger
2017 Ožu 01 11:00:48 AM
Utemeljujem novi termin za žanr:

#SoulBorniOh

Sva prava pridržana.
Nenad_87
2017 Ožu 03 07:49:38 PM
Kopriva, odlična recenzija.
Ako je uopće bilo neke sumnje u igru ( malo me razuvjerilo kada ste mi viper i ti rekli da su stageovi, da prolazim iste levele više puta pa sam mislio da je nešto generično. A generično mrzim najviše od svega ) sada je više nema.
Uvjerio si me da je igra vrhunska i sigurno je nabavljam.
Zanima me borba koju toliko hvališ jer mi je teško zamisliti da postoji borba u igri koja je izvedena bolje od Soulsa a kako se čini u Nioh-u je čak i bolja.
ludi_milesio21
2017 Ožu 14 11:45:38 PM
zaboravio napisati , lijepo napisano, igra je must have za svakoga tko voli nesto slicno soul igrama.
Soul
2017 Ožu 15 12:12:11 AM

igra je must have za svakoga tko voli nesto slicno soul igrama.

Nema veze sto mi se nijedan demo nije svidio, ali ja igru necu nikad kupit... Viperu u inat :roll
viper89
2017 Ožu 15 01:24:31 AM
gade  :D
ludi_milesio21
2017 Ožu 17 12:19:55 AM
hahahah , a koji bi to bio razlog, daj podijeli s nama da i mi znamo :roll
Soul
2017 Ožu 17 12:17:18 PM

Ta prica se jos proteze od izlaska Overwatcha, tko ce to sve ispisat... prije bi neku recenziju zavrsio :roll

Ukratko, bio je razocaran kao i ja dok nije dobio full igru. Onda ide U-turn te dizanje u nebesa i nagovaranje sve u 16, a ja idalje vidim sve mane u streamovima i videima koje me odbijaju od igre. Ugl. reko sam mu da cu kupit kao on kupi Overwatch koji kupuje jos od day 1... sto je nikad :D

ludi_milesio21
2017 Ožu 17 01:02:54 PM

ukratko interesantna prica.