Recenzija | Viktor: A Steampunk Adventure

Čuvaj se vepra ljutog – kaže stara narodna.

Napisao  Četvrtak, 16 Ožujak 2017

Obožavatelji point and click avantura će vjerojatno i dalje govoriti kako su najbolji dani ovog žanra iza nas, zajedno s interesom koji je dosta opao. Bez da tražimo krivce (promjena fokusa igrača na druge žanrove na PC-u, orijentacija izdavača ka konzolaškom tržištu gdje takav žanr nije odveć popularan... razloga bi se sasvim sigurno našlo), možda ipak nije sve tako sivo. Za žanr avantura moguće da dolaze i bolji dani. Prerade i reizdanja legendarnih naslova kao što su Monkey Island, Full Throttle, Day of the Tentacle, Grim Fandango ipak idu u prilog tome da imamo publiku i proizvođače koji žele raditi ovakve igre.

Tu su naravno i oni manji indie projekti, baš poput Viktora, za koje postoje opasnost da prođu ispod radara. A ne bi trebali.

Svjetski, a naše

Maleni zagrebački Studio spektar (tako se piše, da odmah naglasim kako nisam nepismen!), sastavljen od talentirane grupe pojedinaca koji su pored izrade igara i vrsni web programeri, dizajneri, animatori i ilustratori, prezentirali su nam Viktora, steampunk point and click avanturu koja je plod i kruna dvogodišnjeg rada na igri. Igra će biti dostupna na Steamu 17. ožujka.

Kao hrvatski vepar Viktor, novopečeni nezaposleni smetlar koji iz sebi svojstvenog gnjeva poželi svrgnuti samog cara Austro-Ugarske, upustit ćemo se u mini revoluciju, usput upoznati brojne povijesne ličnosti poput Franza Kafke, H. G. Wellsa, Nikole Tesle, Dr. Jekylla, Frankensteina i drugih, sresti novu ljubav i još napraviti par sitnica o kojima radije ne bih. To otkrijte sami. Uz sve to na raspolaganju za svojevrsni „helpline“ Viktor će imati svog vjernog prijatelja sovu Martina. Ako nešto i zapne, ne zaboravite ga nazvati, jer samozadovoljna ptičurina uživa u tome!

Jesu li uspjeli napraviti kvalitetnu avanturu?

Već u samom uvodu velika je vjerojatnost da će vas osvojiti grafički stil i izričaj ove igre. Iako bogatstvo i detaljnost scena varira, sve je napravljeno kao jedna divna animirana slikovnica, prepuna živopisnih animalno karikiranih likova koji se ističu humorom i ponekad natruhama pametnih dijaloga. Teško je odlučiti se jesam li više uživao u grafičkom izričaju ili humoru koji je riješen suvišne političke koreknosti.

dirigdole

Pas u kiltu je Židov i Škot. Ako mislite da je to urnebesna kombinacija, čekajte da vidite dijaloge.

Kad smo kod humora, ima šala na račun Židova, Škota, Balkanca, Crkve, pop referenci na neke slavne ličnosti i likove i još štošta. Ništa od toga nije odveć vulgarno niti bi se netko trebao naći uvrijeđenim. Žalim jedino što autori nisu uspjeli ugurati i pokoju humorističnu opasku na stanje današnjeg društva, primjerice antiimigrantske politike i modernog femin(ac)izma odnosno neoliberalizma koji pomalo živcira i neke naše tradicionalno nastrojene forumaše. Ok, ok, igra se ipak odvija u vrijeme Austro-Ugarske gdje ženska i prava „sporednih“ naroda nisu bila popularna tema, stoga očekujte primjerenost humora vremenskom dobu u kojem se odvija. Opet, i ovo što smo dobili je sasvim solidno i nepretenciozno. Vjerojatnost da ćete igrajući kroz dobar dio igre imati izraženo glupavi smiješak na licu zajamčena.

krcma

Jedno od zabavnijih mjesta u igri je naravno krčma. Čekajte samo da dođete do WC-a.

Dalje, dijalozi u igri nisu sinkronizirani, pa očekujte različita mumljanja prilagođena likovima, što je za ovaj format igre koja nastoji pogoditi one dječje „nijeme“ crtiće koje smo uvijek voljeli (eto, navodim profesora Baltazara kao najbližu referencu, kako samim primjerom, tako i geografski) jako primjereno. I ponovno – duhovito. A glazba... ah, to je posebna priča. Soundtrack ove igre sačinjen je od brojnih legendarnih skladbi uglavnom klasične glazbe (neki od autora su Mozart, Brahms, Schubert), ali naći će se tu i pjesma Nanowara (heavy metal).

Osim dijaloga i klasičnih zagonetki, kao Viktor imat ćemo prilike zaigrati i par mini igara, od slaganja puzzlea u različitom obliku, utrke cepelina, boksanja (ipak je Viktor iskusan boksač!), pa do kopanja tunela uz pomoć krtice revolucionara. Od svega pomalo, rekao bih. Priznajem, mene je najviše iznervirala utrka cepelina, ali samo iz razloga što sam pokušao izvesti nešto što zapravo i nije izvedivo. Osim boksanja s pomalo nespretnim kontrolama, na ostalo nemam nikakav prigovor. Dapače, zagonetke su uvijek dobrodošle ako se mene pita.

klimt

Jesam li spomenuo da ćete kroz igru imati prilike voditi više likova? Nisam?

Kad se sve zbroji i oduzme, imamo još jednu igru i domaći proizvod na koji možemo biti ponosni. Viktor je p'n'c avantura u kojoj bi trebali uživati i oni iskusniji, kao i oni koji žele s nečim lakšim i kraćim kročiti u magični svijet ovog žanra. Meni je igra trajala oko 7 sati, no ne sumnjam da se može završiti i u kraćem vremenu, ovisno o tome želite li ili ne želite ganjati sva postignuća, novčiće i soundtrack ploče. Ne znamo za vas, ali FFA redakcija se već sada nada sljedećoj igri Studija spektar.

Fenix
2017 Ožu 16 09:26:23 AM
Bas sam se zazelio u zadnje vrijeme dobre p'n'c avanture. Po svemu sudeci to bi moglo bit to.
Flipper
2017 Ožu 16 09:26:34 AM
Sube,  odlično napisano. Samo da pitam ima li hrvatski jezik u igri? Titlovi? Čisto radi humora pitam i prijevoda.

Poslano sa S8+

2017 Ožu 16 09:38:40 AM
Mislim da ne, ali pogledat ću danas još, pa napišem. Ja sam odmah tražio jedino opcije za grafiku. :D Naravno, 0 bodova, ali nije da se tu ima nešto posebno za prilagođavati.

Što se tiče engleskog, nema forsiranja nekog posebno nepoznatih izraza ili dijaloga. Mislim da će se svatko s poznavanjem engleskog iz osnovne škole bez problema snaći.: )
2017 Ožu 16 02:27:11 PM
Stvarno dobro napisano i pobudio si mi interes za igru. Izgleda fora.
2017 Ožu 16 05:15:23 PM

Samo da pitam ima li hrvatski jezik u igri?

Nema, danas provjerio. Samo engleski. Ali ipak je na igri radio tročlani tim, pa i to treba uzeti u obzir. Dečki ažuriraju igru u zadnje vrijeme, no sumnjam da će biti dodan i prijevod do sutrašnjeg launcha.

• 1