09 Prosinac 2016 Napisao 

Recenzija | The Last Guardian

The Last Guardian – najgora najbolja igra svih vremena.

Fumito Ueda nakon Icoa i Shadow of the Colossusa ponovno je uspio! Zbilja, The Last Guardian kojeg smo čekali gotovo 10 godina je remek-djelo, treće u karijeri ovog tek 46-godišnjeg dizajnera videoigara. Tri od tri rekli bismo. Ipak, TLG nije jedna od najboljih igara svih vremena. Naime, igra pati od mnoštva mušica koje ju sputavaju na putu da samu sebe svrsta na sami tron najboljih igara koje smo ikad igrali.

Najemotivniji odnos ikad viđen u igrama

Početak igre vodi nas u prohladnu pećinu gdje se budimo u ulozi malenog dječaka, odjevenog tek u nekakvu laganu plemensku odjeću. Na dječakovo iznenađenje, budimo se tik uz Tricoa, zvijer koju je najlakše opisati kao divovsku mješavinu ptice i mačke. Tricoi su u dječakovom narodu poznati kao zvijeri koje vole jesti ljude te ih se kao takvih ljudi boje više od ičega. Ipak, ova zvijer je vezana lancima, izgladnjena i ranjena i premda agresivnog držanja, u takvom stanju ne predstavlja apsolutno nikakvu prijetnju dječaku. Iako preplašen, dječak jako brzo shvaća da samostalno ne može pobjeći iz pećine. U ulozi dječaka tako započinjemo svojim radnjama zadobivati povjerenje opasne, ali ranjene i zarobljene zvijeri. Zvijer treba nahraniti, izliječiti, a zatim i osloboditi.

Upravo tu započinje jedan od najemotivnijih odnosa među likovima ikad ostvaren u videoigrama. Situacija koja ne ide na ruku obojici izvukla je ono najbolje iz obje vrste ovih različitih živih bića. Uz minimalnu naraciju Team Japan na čelu s virtuozom Fumitom Uedom igraču uspijeva približiti svaki stupanj razvoja odnosa. Uistinu je predivno kroz igru promatrati razvoj odnosa dvoje likova kojima prema zakonima evolucije nikako nije suđeno koegzistirati.

Trico_FFA.jpg

Pokušajte se ne zaljubiti u Tricoa.

Kako napredujemo kroz igru, tako pomažemo jedno drugomu, odnos se nastavlja razvijati, uspostavlja se međusobno povjerenje, a zajedno s njim i jedna emotivna konekcija putem koje će vam se Trico zavući pod kožu. Iako gigantska zvijer, Trico je životinja željna ljubavi i pažnje, koja se to isto ne libi pokazati svaki put kada to zaslužimo. Ako ste ikad imali kućnog ljubimca, znate o čemu pišem. Tako ćete vođeni emocijama često uhvatiti sami sebe spontano penjući se na Tricoa kako biste ga pomazili, istražit ćete svaki kutak svijeta kako biste pronašli hranu za njega, čak i onda kad svoju glad ne prikazuje naročito izrazito. Kad vas putevi razdvoje, u vama će se pojaviti osjećaj tjeskobe, a kad vas ponovno spoje, preplavit će vas sreća. Zaista, sve te emocije nećete proživjeti jedino ako ste nekim slučajem robot bez emocija. Ili ako ste dopustili da vas iziritiraju brojni tehnički problemi, što zaista nije teško jer su, nažalost, oni izrazito brojni.

Tehnički problemi

Ako ste čitali našu najavu igre, onda ste zasigurno upoznati s izrazito dugim razvojem ove igre prilikom kojeg su developeri nailazili na brojne poteškoće. Dosta dugo o razvoju igre nismo znali apsolutno ništa, u više navrata je i odgađana, a dok igrate igru sasvim vam je jasno i zašto. Naime, zaista je tužno u kakvom tehničkom stanju je igra izdana.

Iako po opisu akcijska avantura, The Last Guardian je u osnovi platformer. Dakle, kroz cijeli prelazak igre konstantno se nalazite na samom rubu, penjući se po antičkim ruševinama za što je potrebno odmjeriti svaki korak, svaki skok, svaki potez. Za biti uspješan potreban je dobar pregled okoline prilikom čega je položaj kamere jedna od najvažnijih stavki igre. Nažalost, upravo je užasno ponašanje kamere glavni problem ove igre. Ona će se najčešće postaviti u totalno suprotan položaj od željenog, "zabit" će se u zid kad to ne treba, "resetirat" će se i premjestiti za 180 stupnjeva baš usred izvođenje nekog delikatnog skoka... Iako je s desnom gljivicom istu moguće pomjeriti, kamera neće ostati u željenom položaju i gotovo uvijek ćete se naći u situaciji da jednostavno ne znate, odnosno ne vidite gdje trebate ići. Usred frustracija skakati ćete napamet, jako često ćete doskakivati krivo prilikom čega ćete biti primorani višestruko ponavljati određene dionice. Zaista je nejasno kako je igra izdana s ovako lošom kamerom, koja je realno najbitniji aspekt gameplaya u ovakvoj igri.

TLG2.jpg

Baš kada trebam doskočit ina stup, kamera poblesavi i prebaci se u krivi kut.

Iako prilično jednostavne, kontrole su zastarjele. No to i nije neki problem s obzirom da je moguće prilično brzo naviknuti se na iste, pogotovo ako ste imali iskustva s prošle dvije Uedine igre. Veći problem je umjetna inteligencija zvijeri suputnika koja definitivno nije razrađena do kraja. Igračima su dostupne razne kombinacije putem kojih je Tricou moguće izdavati zapovijedi, bilo da vam u određenom trenutku treba skok, uron u vodu ili ga jednostavno samo želite dozvati k sebi. Dosta često Trico neće odreagirati na iste, što će vas u određenim situacijama pogrešno navesti na mišljenje kako za daljnji napredak možda ne trebate skočiti na određenu platformu. Riješenje za daljnji napredak stoga ćete pogrešno tražiti na nekom drugom mjestu što će također dovesti do gubljenja vremena i stvaranja frustracija.

Igra je stilski predivna, zbilja ćete uživati u onom što ona grafički može podariti, no prilično je jasno kako se ipak radi o naslovu inicijalno razvijanom za PlayStation 3 konzolu. Stoga bismo na PS4 očekivali izrazito dobre tehničke performanse, što nažalost nije slučaj. Na PS4 igra se izvodi prilično loše, broj sličica u sekundi će prilično često padati ispod 30 što je nedopustivo za ovakvu igru. Na PRO verziji konzole na kojoj je igra i recenzirana situacija je ipak znatno bolja, iako i na toj konzoli u određenim situacijama izvođenje igre je problematično.

Igra koju se isplati čekati još neko vrijeme

Kao što sam napisao na početku, The Last Guardian zbilja je remek-djelo. Priča i emocionalni odnos između likova definitivno su nešto najbolje ikada prezentirano u igraćoj industriji. TLG će u vama izazvati vlak emocija sve od izrazite sreće pa do suza, uz nažalost – nezaobilazne frustracije. Upravo tehnički nedostatci poput užasne kamere i neresponzivnih kontrola dovode do navedenih frustracija što baca ljagu na ovu prekrasno ispričanu priču. A to se ne oprašta.

The Last Guardian je prekrasna i zanimljiva knjiga s potrganim stranicama, najljepša glazbena kompozicija kojoj ploča preskače. Upravo te nepravilnosti će vas omesti u uživanju u nečem posebnom. Stoga, ako se ikako možete strpiti, kako biste maksimalno uživali u ovom remek-djelu, pričekajte još neko vrijeme i dopustite developeru da nadogradnjama popravi brojne tehničke probleme. Jednom kad prvenstveno kamera bude kvalitetnije odrađena, a zatim i kad se igra bude izvodila fluidnije, dodajte našoj ocjeni još najmanje petnaest bodova i uživajte u jednoj od najboljih igara svih vremena.

-- Blade
2016 Pro 09 06:07:08 PM
Ne mogu reći da sam iznenađen.
-- CroZac_Drake
2016 Pro 09 06:07:25 PM
Šteta za tehnikalije, odigrat ću kad tad, obzirom da mi se ne žuri pričekat ću u nadi da će kolko tolko ispravit probleme.
-- Zero
2016 Pro 09 07:26:25 PM
[member=1]Fenix[/member]  - jesi igrao u 1080p na Pro? Ako da, malo me čudi da je svjedno bilo dropova. I da, ima li nekih zagonetki koje će ustvari tražiti neko veće korištenje vijuga?
-- Figo
2016 Pro 09 08:08:03 PM
čudno malo, kažu da na PRO leti bez problema, jedino na običnom zna trzati.. ajde dobro pa je najgora najbolja igra, šta bi bilo kad bi bila najbolja najgora :D
-- Fenix
2016 Pro 09 08:48:09 PM
Quote:

[member=1]Fenix[/member]  - jesi igrao u 1080p na Pro? Ako da, malo me čudi da je svjedno bilo dropova. I da, ima li nekih zagonetki koje će ustvari tražiti neko veće korištenje vijuga?
Da, u 1080p sam igrao, nemam 4K TV. U samoj igri nema nikakvih postavki za odabir rezolucije.

Što se tiče zagonetki, nema nekih u onom klasicnom smislu, ali kroz cijelu igru se prakticki povlace situacije gdje treba dobro razmislit kako što napravit. U nekoliko navrata treba bit maštovit, zbilja nemam zamjerki na taj aspekt igre.

EDIT: Što se tiče izvođenja na PRO, isprobao sam igru na obje konzole i stvarno je nebo i zemlja razlika. Na PRO je većinski ugodno igrat, ali kao što sam napisao, u nekoliko situacija se osjetio manji FPS. Glupo mi je uopće takvo nešto tolerirat od igre za koju bi očekivao da bi se kvalitetno trebala vrtiti čak i na PS3.
-- Pravednik
2016 Pro 09 09:02:16 PM
Ako je Trico zaista tako modeliran nemoj se čuditi.
Moguće da dio jako veliki dio odlazi na render njega, pogotovo perja.

Po viđenim performanse jesu kriminalne za ekskluzivu koja je u izradi preko 9 godina.
Trebali su to malo srediti.
Postoji sansa da se lose vrti jer igra je iskoristava do kraja ps4 ali to je samo moja glupa teorija bazirana na cinjenici da je naslov bio kodiran za ps3 prvotno.
-- Fenix
2016 Pro 09 09:05:24 PM
Pa da, jasno je da se igra loše vrti isključivo zato što je loše portana s PS3. Ali to mene kao krajnjeg korisnika nimalo ne zanima, nema popusta. Makar, znatno veći problem je pozicioniranje kamere nego same performanse. Preloše za jedan platformer.
-- viper89
2016 Pro 09 09:15:36 PM
Igra je izuzetno CPU bound zbog samog AI-a koji je glavna baza igre i jos destrukcija okolisa, fizika, perje tricoa itd.
Nije problem port sa ps3 kad ps3 verzija nije ni "postojala" u pravom igrivom buildu, zato je i toliko trajao razvoj. Yoshida je izjavio da igra nije mogla ici preko 10 fpsa na PS3 i da su ubrzavali snimku kako bi fejkali target za sajmove. Kako su godine prolazile vidjeli su da nece moc izadat za ps3 hardver i jos citava prica sa Uedom i Gen Design novi studio...

Nije isprika za lose performanse al it is what it is.
-- Fenix
2016 Pro 09 09:33:13 PM
Svaka cast Tricou i njegovoj animaciji, ali ja tu neke posebne fizike nisam vidio. Jest da je on sam po sebi sigurno zahtjevniji po perormanse prilikom izvodenja od samoga djecaka, ali perje i pokreti su skriptirani. Tako sam znao primjetit da mu krilo prodje kroz zid i slicne stvari. Tako je barem koliko sam ja zakljucio, a stvarno sam se trudio obracat paznju na to. Znaci cijela je igra linearna i vecinu toga je skriptirano. Od pozicije kad ce on negdje skocit, pa do pokreta krila i ostalih radnji koje on izvodi. Destrukcije nema, osim one koja je takodjer skriptirana. Ne zelim spojlat, ali primjetit cete i sami kad budete prolazili kroz konflikte i slicno u igri da nista skoro nije ostavljeno procesoru da kalkulira samostalno. Osim mozda sutanja bacvi lol

Nema isprike, bas je lose odradjeno. To sto nisu uspjeli pokrenut igru na PS3 ne znaci da nisu trebali citav kod preradjivat za PS4. A jesu, ne znam sto su drugo mogli zeznut. Sjeti se kolosusa na PS2, bilo je i tamo perja i trebalo je to sve izvodit, a bilo je stvarno zaninmljivih kolosusa. Isto tako mozemo nabrojat igara i igara koje bi realno trebale biti vise CPU zahtjevnije, pa se opet puno bolje izvode.

Jednostavno los port. Trebali su uzet jos par mjeseci za optimizaciju, ili sve napisat ispocetka. Al valjda ih je Sony stisnuo.
-- Fan O'War
2016 Pro 09 11:38:27 PM
Meni je igra bila super iako me ne vuce na ponovno igranje jer rjesavanje istih zagonetki, spori tempo igre i borba sa kamerom umanjuju replay value. Za one koje nisu Uedini fanovi preporucio bih da ipak sacekaju da cijena padne, ali svakako odigraju jer se radi o jednoj od najboljih PS4 ekskluziva.


Ulogiraj se da bi komentirao.

The Last Guardian

Naša ocjena: 79% - 1 votes
79%
Vaša ocjena: 0% - 1 votes
0%

40%

Plus:Emotivna konekcija između likova; Glazba i zvukovi; Predivan svijet

Minus:Kamera; Zastarjele kontrole, Neresponzivan AI; Tehničke poteškoće

Recenzija | The Last Guardian

Recenzija | The Last Guardian

The Last Guardian – najgora najbolja igra svih vremena.
The Last Guardian – najgora najbolja igra svih vremena.
40 out of 100 with 2 ratings

Pošalji e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.