Community recenzija | The Banner Saga Collection

Nezavisni razvojni tim Stoic Studio je napravio predivan, rukom crtan i animiran svijet s izuzetno zanimljivom pričom o njegovoj propasti koja korijene  vuče iz nordijske mitologije te je uz to na zanimljiv način predstavio borbu koja kombinira strategiju na poteze i RPG elemente.

Srž igre je single player iskustvo koje  nas vodi kroz okrutan svijet srednjeg vijeka i vikinške kulture i postavlja upravo vas kao igrača za vođu karavane pod imenom Vognir. Kampanja je jako interesantna, zanimljiva i napeta jer vas konstantno tjera da donosite teške odluke, pa ćete tako vrlo lako gubiti ljude, vojnike i varlove (divovski oblik čovjeka) jer ste primorani odlučivati koji vam je sljedeći potez, bio on moralno ispravan ili ne. Prilikom igranja susrest ćete se s raznim likovima koji će se pridružiti vašoj karavani, a oni će vam pomagati ili odmagati, pa će na vama biti da odlučite želite li ih primiti da putuju s vama ili ignorirati i ostaviti okrutnosti svijeta u kojem se nalazite.

Priča igre je da se svijet nalazi pred uništenjem zbog rata između ljudske i drevne Dredge rase predvođena Bellowerom koja mrzi ljudsku rasu te su na ratnom pohodu s jednim ciljem – rat i ubijanje. Zbog toga vi vodite karavanu s princom Ludinom u glavni grad Varla da izgladite odnose između te dvije frakcije, ali prilikom dolaska nalazite grad u plamenu okružen ogromnom Dredge vojskom i tu se sve zakuhava.

Odluke, odluke, odluke…

Zanimljiva stvar u igri je interaktivna priča koja se dijeli na dva velika dijela na suprotnim stranama zemlje koji se kasnije spajaju u jedno, a s obzirom na gomilu izbora koja vam igra pruža dogodit će se da dosta toga nećete niti vidjeti. Igra pruža mnoge izbore, pa ćete dosta toga zaobići i preskočiti. U drugom nastavku ove igre, koji je uključen u kolekciju, od samog početka imate izbor između šumara Rooka i njegove kćeri Alette, pa ste suočeni s prednostima i manama, kao i samim skillovima koje dva lika nude, no gameplay mehanika i sistem borbe se neće previše mijenjati i nije različit od prvog dijela.

U drugom dijelu priča se nastavlja ovisno koga odaberete za vođu karavane i vaš cilj je uspješno dovesti ljude do glavnog grada ljudske rase Arberrang, ali tu se pojavljuje još mnoštvo likova koji će vam se uplesti u vaše planove, pa tako putovanje neće biti ništa manje napeto nego u prvom dijelu igre, a isto tako i donošenje mnoštva odluka, hrpa razgovora i upoznavanje s ogromnim svijetom.

Najjača komponenta ove igre definitivno je vrlo kvalitetno odrađen sustav borbe na poteze koji stvarno pruža veliko taktiziranje prije borbe i u samom tijeku borbe. Prije borbe možete rasporediti svoje ratnike i varlove po želji kako vam paše i koliko to igra dopušta jer svaka jedinica ima svoje prednosti i nedostatke. Samih borbi tijekom kampanje vam neće nedostajati jer svakih par minuta se dešava nešto što iziskuje od vas puno čitanja i donošenja odluka za cijelu karavanu te da li ćete se boriti ili nastaviti svoj put. Prilikom putovanja imate mogućnost da se utaborite kada god poželite te dobivate dodatne stvari na izbor, poput treniranja vojnika, dogovora oko daljnjeg putovanja, skupljanja resursa i hrane koja vam je nužno potrebna za daljnje putovanje.

Igra vam prilikom borbe nudi klasični sustav bodovanja i skupljanja iskustva (renown points) s kojim otvarate dodatne tehnike borbe (skillovi) za vaše borce, a njih koristite tijekom borbe. Postoji i sustav napredovanja ovisno o tome koliko ste skupili iskustva u borbi pa začas običan vojnik može postati iskusan borac kojem će neprijatelj teško konkurirati. Igra nam donosi u drugom nastavku Survival Mode u kojem je cilj preživjeti što više borbi jednu za drugom. Prilikom odabira ovog moda biramo šest heroja i baca nas se u bitku protiv dredgeova, bandita, ljudi i varlova, a nagrade su renown bodovi koje koristimo za otključavanje sposobnosti i kupovinu novih heroja. Taj način igranja pravi je test za vaše taktičke sposobnosti.

Vikinški RPG za sladokusce

Za svaku pohvalu je orkestralna glazba koja je kvalitetno odrađena u oba dijela, s obzirom na tematiku i doba u kojem se nalazimo i pridodaje atmosferi i samoj borbi. Grafički aspekt ove igre genijalno je odrađen kao 2D animacija koja izgleda prekrasno i maštovito u svakom pogledu. Dubina priče i količina teksta koju igra nudi je stvarno na razini neke visoko budžetne igre i cijela ta priča je detaljno odrađena tako da možete sate izgubiti na upoznavanje svijeta u kojem se nalazite.

Mala zamjerka u cijeloj igri je kamera u određenim borbama koja vas može koštati borbe i smrti vaših vojnika. Događa se da približavanjem jedni drugima nastaje kaos zbog količine ratnika na mapi i loše pozicioniranje borca te samim time ćete propuštate ključan udarac s kojim bi osigurali pobjedu nad protivnikom. Valja napomenuti da je priča cijele Banner Sage, ako odlučite odigrati igru, veoma kompleksna radi količine razgovora i donošenja odluka i teško ju je opisati u par rečenica, ali definitivno vrijedno igranja. The Banner Saga je vrijedan naslov koji bi svaki ljubitelj RPG-a i taktiziranja trebao odigrati jer igra pruža višesatnu zabavu popraćenu odlično ispričanom pričom.