Firewatch

Odmor od životnih problema u šumama nacionalnog parka… Koliko toga može poći po zlu?

Firewatch, prva igra studija Campo Santo stavlja nas u ulogu Henryja koji nakon određenih događaja u životu odluči otići u Wyoming. Tamo počinje raditi kao čuvar nacionalnog parka. Jedina veza sa svijetom mu je Delilah, a s njom se čuje samo preko radija. Ono što se čini kao da će biti opuštajuć posao ubrzo se pretvara u veliku misteriju nakon slijeda čudnih događaja koji zadese park i Henryja.

Priča je vrlo zanimljiva od same uspostave koja je određena na fora način i daje nam mogućnost da sami odlučimo o nekim stvarima, a isti princip nalazi se i u odnosu s Delilah (Henryjeva nadzornica) kojoj možemo odlučiti reći određene stvari ili ih prešutjeti. Tako je moguće razviti dobar odnos dijeleći informacije o sebi i stvarima koje nalazimo u parku ili je razljutiti nepažljivim izborom riječi. Lijepo je da imamo mogućnost kreiranja odnosa s Delilah jer daje neki privid kontrole u samoj priči.

Likova su odrađeni vrlo dobro, i Henry i Delilah imaju zamršenu prošlost koju možemo otkriti kako priča napreduje i isprepliće se s događajima koji se događaju u parku. Glasovna gluma je odrađena izvrsno, pogotovo za manju igru, pa se tako vrlo dobro mogu osjetiti emocije u glasu likova, a malo je reći kako je to bitno s obzirom da likove ne vidimo. Upravo su likovi jedna od najvećih kvaliteta ove igre, a prisutnost Delilah odrađena je vrlo dobro i igrač se osjeća sigurnijim kada čuje njen glas. Ono što još više potpomaže su odlično napisani dijalozi koji su vrlo prirodni i ne odvraćaju pažnju od same igre.

Gameplay je vrlo jednostavan, tipična avantura iz prvog lica u kojoj se uz pomoć razno raznih alata napreduje kroz priču na otvorenoj mapi. Tako možemo naići na dijelove koje ne možemo proći zbog raznoraznih prepreka, najčešće u vidu nekog prirodnog elementa. Kasnije, kako napredujemo kroz priču, nalazimo potrebne alate i dobivamo mogućnost otkrivanja novih lokacija koje će samo proširiti misterij. Najveći igračev prijatelj su kompas i karta parka koje uvijek imamo sa sobom, a koji će nam uvelike pomoći u snalaženju oko parka. Također, praćenjem pravog puta javlja nam se Delilah s raznim komentarima i pitanjima o našoj prošlosti. U parku je moguće i pronaći kutije preko kojih dobivamo više informacija o ostalim rendžerima i još više smjernica za upisivanje u našu kartu.

Grafička prezentacija igre je predivna, ponajviše zbog samih lokacija i mijenjanja vremena. Igrač će se naći na istim lokacijama u različito vrijeme, a one će svaki puta biti predivne. Izbor nacionalnog parka kao lokacije za radnju igre pun je pogodak, a sama atmosfera koju ona pruža produbljuje kvalitetu same igre. Sam stil je cartoonish, ali vrlo korektno odrađen.

Glazbena podloga odrađena je odlično i šteta je što nije malo više prisutna u igri. Ovako je čujemo samo u određenim situacijama, a takvih je vrlo malo.

Najveći problem definitivno leži u tehnikalijama pa su tako vrlo često prisutna trzanja, a jednom prilikom igra se i freezala. Možda je samo tako na konzolama jer ovo je prisutno na PlayStationu 4. PC-jaši možda i izbjegnu ove probleme. Kontrole su u nekim situacijama također pomalo nespretne što zna negativno utjecati na imerziju u samu igru.

Igra nije dugačka, praćenjem glavne priče i uz malo lutanja po predivnim prostranstvima natući ćete nešto manje od četiri sata, ali ta četiri sata odrađena su kao jedna vrlo lijepa avantura koju preporučamo da odigrate u jednom sjedenju radi boljeg doživljaja. Lutanje po parku lijepo je za oči i dušu, ali nakon kratkog vremena i to dosadi jer se, osim praćenja glavne priče, i nema baš ništa drugo za raditi. A i neprisutnost Delilah u takvoj situaciji zasigurno utječe na samu atmosferu.

Za 100-tinjak kuna, za koliko se igra može naći, definitivno se isplati jer studio Campo Santo donio nam je predivnu avanturu. Vrijedi podržati studio kojemu je ovo prva igra. Nadamo se kako će Firewatch ostvariti uspjeh, tako da vidimo i novu igru ovog studija.