Dark Souls III

FromSoftware i Miyazaki nam donose veliku završnicu legendarnog serijala igrom koja će se dugo pamtiti.

Nakon fantastičnog Bloodbronea prošle godine, kao i Old Hunters ekspanzije, Hidetaka Miyazaki vraća se na svoj popularan dark fantasy “Souls” serijal koji je zaludio mnoge igrače još od prve Demon’s Souls igre na PlayStationu 3 u 2009. godini. Hidetaka Miyazki, koji je 2014. postao predsjednik FromSoftwarea nakon prodaje studija japanskom gigantu Kadokawi, pokazao je kakvu ima kvalitetu kao režiser s jasnom vizijom i vodstvom studija koji nam godinama pruža fantastične igre.

Nakon nezaboravnog originalnog Dark Soulsa, mnoge je iznenadila izjava kako Miyazaki neće voditi Dark Souls II projekt te da će tu igru voditi Tomohiro Shibuya i Yui Tanimura. Dark Souls II bila je kvalitetna igra, no itekako se osjetio izostanak Miyazakija. Nije imala onaj poseban Miyazakijev potpis i sam svijet je mnoge razočarao svojim linearnim dizajnom i konceptom koji je bio igranje na sigurno bez isprobavanja novih stvari, a neke od novih stvari poput Soul Memoryja nisu dobro prošle kod Souls zajednice. Na kraju se ispostavilo kako je razlog zašto Miyazaki nije radio na Dark Soulsu 2 potpuno novi IP u suradnji sa Sonyjevim Team Japan Studio, s kojim su već surađivali na Demon’s Souls naslovu koji je i započeo Souls serijal. Bloodborne je ispao veliki hit i igra koja je na fantastičan način preokrenula Souls formulu u nezaboravnoj lovercraftovskoj avanturi koja je zasigurno obilježila novu generaciju konzola. Dobra vijest je ta da je Miyazaki nakon samo jedne godine pružio još jedan naslov takvog kalibra koji na fantastičan način završava epski Dark Souls serijal.

ds3 1

Čim se zavrti novi Dark Souls III, odmah se vidi Miyazakijev potpis na svakoj sitnici, iako je ovaj put u direkciji surađivao sa Yuiom Tanimurom, redateljem Dark Soulsa II, kao i sa Isamuom Okanom koji je poznat po svom radu na Steel Batallion: Heavy Armor. Warp s bonfirea je omogućen od samog početka, a same lokacije su odlično dizajnirane i povezane. Ta povezanost nije na tako velikoj razini kao u originalnom naslovu, no svakako je bolje od linearnih „hodnika“ Dark Soulsa 2. I u ovom naslovu vidite lokacije u daljini dok istražujte i odmah vam je jasno da ćete kroz svoje putovanje vidjeti sve te lokacije u daljini, pa tako uvijek imate približno destinaciju prema kojoj napredujete. Ova metoda navigacije bez HUD-a je itekako poznata u Souls igrama, a čak su i drugi iskoristili slične metode, poput Naughty Doga u The Last of Us. Art direkcija i dizajn lokacija jednostavno oduzimaju dah. Igra je prepuna detaljnih lokacija, bilo eksterijeri ili interijeri, koje se ne mogu opisati koliko spektakluarno izgledaju. Raznovrsnost je u potpunosti pogođena, kao i sam ritam igre.

Čim uđete u neko novo područje, igra vas neprestano vuče na istraživanje i u potpunosti će vas izluditi dok ne pokupite svaki item i ne pronađete svaku tajnu. Mračna atmosfera je opet prikazana na najbolji mogući način, baš kako to FromSoftware najbolje zna napraviti u svojim igrama. Velike su šanse da ćete propustiti mnogo toga u svom prelasku jer igra broji preko 200 oružja i mnoštvo oklopa, kao i preko deset NPC-ova s razrađenim quest lineovima s uistinu zanimljivim situacijama. NPC-ovi podižu svijet na potpuno novu razinu i itekako doprinose atmosferi i doživljaju. Replay value je sam po sebi dosta visok s obzirom da se radi o Souls igri, ali činjenica da ima toliko NPC priča će vas tjerati na više prelazaka da istražite sve kombinacije s likovima i brojnim Covenantima koji se isprepliću na zanimljive načine.

Bilo da vas zanima kooperativno igranje, PvP okršaji, pomaganje drugim igračima protiv invadera, sve je tu za dugotrajno mrežno igranje. Još je prerano za konačni dojam o samom Onlineu jer mnogi još završavaju igru i tek istražuju tajne Covenanta, ali već sada je jasno da će se ovo dugo igrati; ponajviše zbog dodatno poboljšane konekcije, boljih servera kao i povratak na spajanje preko Soul Level metode. Soul Memory je ostao u Dark Soulsu 2 i izuzetno nam je drago što se konačno možemo spajati na originalan način koji je dobro funkcionirao u prvom Dark Soulsu. Zapravo, From je otišao i korak dalje s uvođenjem konekcije putem passkeya. Tu metodu spajanja smo već vidjeli u Bloodborneu, pa tako i u Dark Soulsu 3 sasvim dobro radi, baš kako smo i očekivali. Konačno možete uskočiti prijatelju koji se muči s određenim bossom, tako da postavite istu šifru i tako isključite spajanje s random igračima ne netu, pa čak i ako ste u velikoj razlici u samom Soul Levelu budući da će igra prilagoditi partnera hostu tako da smanji HP level i damage.

ds3 2

Password matchmaking je samo jedna od uspješnih stvari koje je Dark Souls III preuzeo iz prošlogodišnjeg Bloodbornea. Igra koristi isti pokretač koji je FromSoftware razvio za PlayStation 4 i Bloodborne, pa tako imamo novo bogato osvjetljenje i Physically Based Rendering sustav s još boljim animacijama i nizom efekta na koje smo navikli u novoj generaciji. Igra je odigrana na PlayStationu 4 i sasvim se solidno vrti. Igrači mogu odahnuti s obzirom da nema lokacija poput Blighttowna koje bi uništile framerate. Uz poneki drop, sve je izuzetno igrivo. Nema crasheva ni bugova i sve je na razini kakvoj treba i biti. Motion blur, materijali i fizika su sjajno odrađeni, a mnogima će biti drago čuti da su developeri nakon Bloodborne izbacili i Chromatic Abberation efekt pa tako imamo izuzetno čistu i stabilnu sliku. Sam tehnički pristup je dobar, ali ono što podiže i ovu igru na posebnu igru je umjetnička direkcija zbog koje igra jednostavno blista. Sam tempo igre i combat je dosta brži i vidi se utjecaj Bloodbornea, ali opet ima svoj poseban taktički pristup na koji smo navikli u Dark Souls igrama. Bloodborne nam je donio charged napad s R2 tipkom, kao i mogućnost stunna neprijatelja (i bosseva) za novi oblik napada koji je sličan odličnim visceral animacijama iz Bloodbornea. Iako je ovo izuzetno subjektivna stvar, sama borba meni osobno nije na razini borbe u Bloodborneu koji nam je pružio ultimativno combat iskustvo u akcijskim RPG-ima sa svojim trick oružjima i naglaskom na evadeu.

Ipak, Dark Souls III djeluje kao vlastita igra i unaprijeđenje Dark Souls serijala s ultimativnom borbom u ovom dijelu Souls igara. Slično kao i u Bloodborneu s transformacijom oružja, Dark Souls 3 nam donosi nove weapon arts pokrete koji nam pružaju sjajne poteze koji dodatno produbljuju borbu i pružaju moćne kombinacije. Većina oružja ima poseban set pokreta za ovu vještinu koja se aktivira pritiskom na L2 tipku kada oružje koristite u two-hand modeu, ili kad koristite posebne štitove koji zamjenjuju parry funkciju sa „skill“ akcijama. Ove akcije troše Focus Pointse iz mana bara koji nam se vraća iz Demon’s Soulsa. Igra više ne koristiti chargeove za “miracle”, “pyro” i magije, već se direktno troši FP bar. Igrači i ovaj put uz Estus Flask za obnavljanje energije dobivaju i poseban Ash Estus Flask koji obnavlja FP. Igrači mogu sami kod kovača raspodjeliti koliko će resursa potrošiti na Estus ili na Ashen Estus Flask.

Početkom igre imate jako malo Estusa za korištenje, no kako napredujete kroz igru, pronalazit ćete dodatne Estus Shardove i posebne predmete za pojačanje efikasnosti svakog korištenja, pa tako do kraja igre možete imati čak 15 Estusa koji se prenose u NG+. Kovač nudi razrađen sistem upgrejdanja koji nas konceptom jako podsjeća na onaj iz Demon’s Soulsa pa tako imamo čak 15 infuse upgrejda koji će pružiti brojne kombinacije u nadogradnji oružja. Armori se ovaj put ne mogu unaprijediti pa valja voditi računa kakav set se koristi u kojoj lokaciji i svi su zbog ovoga vrlo vrijedi. Oklopi su sjajno dizajnirani i igrači će pronaći brojne setove iz prošlih igara koji sjajno izgledaju u novom naslovu.

ds3 3

Iako Dark Souls II nije Miyazakijev naslov, nova igra se na zanimljiv način nadovezuje na događaje i likove iz te igre s respetkom prema režiserima i onome što su uveli u priču. Sve djeluje jako dobro povezano, no fanove će tek oduševiti povezanost s originalnom Dark Souls igrom koja mnogim Souls igračima ima posebno mjesto u srcu. Ne mogu previše o ovome zbog spoilera, a i iskreno ni ne želim iz razloga što se radi o izuzetno moćnom trenutku koji će vas jednostavno ostaviti bez daha ako ste svih ovih godina pratili priču i dubok lore ovih igara.

Miyazaki je već oduševio pristupom i pričom u Bloodborneu, pa tako i ova igra ima taj poseban moment koji će vas skroz iznenaditi. Priča i detalji su i dalje misteriozni iako mnogo itema ima direktnije upute igračima kako što napraviti ili kako napredovati dalje. Obožavatelji će godinama raspravljati o loreu i onome što igra skriva što je svakako dobra stvar. Soundtrack je i ovaj put fantastično odrađen pa će tako sve boss borbe biti pamtljive zbog sjajne glazbe koja atmosferu podiže do maksimuma. Malo tko spominje voice acting u ovim igrama, no moram posebno pohvaliti glumce koji su sjajno odradili svoj posao. Od samog CGI prologa do sjajnog završetka svaki glumac je sjajno odradio svoje linije u razgovoru i zato zaslužuju posebnu pohvalu.

ds3 4

Bossovi su i dalje u vrhunskoj formi. Zanimljivo je da većina boss borbi ima dvije faze pa bossevi na polovici borbe poprimaju nove pokrete koji su još ubojitiji i napredniji. Ovo je From isprobavao u Bloodborneu, a dodatno usavršio u The Old Hunters ekspanziji pa je jasno da su te borbe inspirirale ove borbe. Svaki boss je sjajno dizajniran i većina je dosta dobro odrađena iako ima propuštenih prilika s genijalnim bossevima koji su loše iskorišteni u gimmick borbama. One zahtijevaju da odradite nepotreban zadatak za ubijanje umjesto da igračima pruže nezaboravne borbe u inače fantastičnom combat sistemu. Srećom, nema previše takvih borbi pa je sveukupni dojam jako dobar. Završna borba je nešto uistinu posebno sa simbolikom i fantastičan završetak s bossom koji će se pamtiti.

Dark Souls III je igra koja se mora odigrati. FromSoftware i Miyazaki su ovom serijalu pružili fantastičan završetak s igrom koja pruža nezaboravno Souls iskustvo. Ako tražite sjajan akcijski RPG, Dark Souls III je igra za vas.