Recenzija | Deus Ex: Mankind Divided

Eidos Montreal nastavlja niz s još jednom fantastičnom igrom u serijalu Deus Ex.

Ekipa iz Eidos Montreala se pet godina nakon Human Revolutiona vraća s novom Deus Ex igrom. Mankind Divided naziv je nove cyberpunk avanture Adama Jensena. Igra se odvija 2029. godine, dvije godine nakon dramatičnog Panachea incidenta kad su milijuni augmentiranih ljudi u univerzumu Deus Exa izgubili razum i kontrolu zbog događaja u finalu Human Revolutiona. Taj incident obilježio je podjelu među ljudima i Adam Jensen upravo dolazi u epicentar događanja u Pragu koji na najbolji način prikazuje sve probleme s kojima se augmentirani ljudi moraju nositi. Jensen sada radi za specijalnu jedinicu Task Force 29, ali istovremeno i za tajanstveni Juggernaut Collective preko kojih želi sam pronaći istinu u potrazi za Illuminatima koji zapravo vuku sve konce. Nakon prve specijalne operacije u Dubaiju i terorističkog napada na kolodvor u Pragu, priča dobiva posebnu napetu atmosferu i vrlo je zanimljivo sve što slijedi.

Ne želim vam previše govoriti o priči budući da je to jedan od glavnih razloga zašto se igra Deus Ex. Budući da priča nije toliko osobna kao ona u Human Revolutionu koja nam je prikazala zlatno doba čovječanstva i augmentacija, mnogima će priča u Mankind Divided biti ipak nešto slabija, no očito je da ova igra služi kao mračnije drugo poglavlje u većoj priči Adama Jensena, pa možemo biti sigurni da nam ekipa iz Eidosa priprema i treći nastavak priče. Ipak, sama priča dobro je napisana i pruža vrlo zanimljive i napete scenarije uz vrlo uvjerljivu glumu i pamtljive likove. Elias Toufexis vraća se u ulozi Adama Jensena i opet je odradio odličan posao, kao i ostatak ekipe.

deus ex 1

Nažalost, igra ima samo jedan city hub, Prag, pa se gubi onaj globetrotting osjećaj kad putujete između više hubova kao u Human Revolutionu, no sam Prag je dosta veći od bilo kojeg huba dosad i puno je detaljniji. Kroz priču ćete se vraćati u Prag koji će, osim doba dana, promijeniti i neke vrlo zanimljive detalje kojima se preokreće način igranja, pogotovo u trećem vraćanju pred kraj igre. Osim Praga i Dubaija (služi kao tutorial), posjetit ćete i neke vrlo zanimljive lokacije koje služe za pojedinačne misije, što je prava šteta jer se Golem City (geto za augmentirane ljude) mogao iskoristiti i kao drugi hub sa svim svojim razinama  i izuzetno impresivnom arhitekturom. Igra krije i još neke dodatne lokacije koje vam neću spojlati, budući da su pravo iznenađenje, pogotovo zadnja lokacija koja služi kao fantastična završna misija. Sporedne misije pogotovo su vrlo zanimljive i pružaju različite scenarije koji se mogu završiti na mnoštvo načina. Tu ima zaista svega i ovo vam prepuštam da sami istražite, budući da sadrže i najbolje napisane questove u igri.

deus ex 2

Deus Ex: Mankind Divided uistinu nastavlja tradiciju žanra „imerzivne simulacije“ i nudi fantastičan gameplay i svijet koji reagira na igrača i nudi mnoštvo načina za izvršavanje misija s genijalnim dizajnom levela i načinima interakcije. Bilo da vas zanima pronalaženje tajnih puteva koji na impresivne načine spajaju lokacije ili prolaženje kroz područja prepuna neprijatelja oslanjajući se na stealth i hacking mehanike ili čak kroz čistu borbu, Deus Ex će vam omogućiti da sami odaberete kako ćete igrati. Razgovori su također napisani jako dobro, iako je lip sync dosta loše odrađen na manje bitnim likovima. Igra ima niz „debata“ poput one iz promo videa sa Talosom Ruckerom, i na ovim likovima se vidi koliko zapravo mogu još detaljnije odraditi facijalne animacije i spomenuti lip sync. Ipak, lokacije su prepune zanimljivih NPC-ova koji su dosta kvalitetno odrađeni, pogotovo u bazi Task Force 29 koja djeluje kao prava lokacija u specijalnoj jedinici s odličnom atmosferom. Michael McCann opet je dostavio fantastičnu glazbu koja uvelike doprinosi igri i atmosferi. Igra je rađena u pokretaču Dawn Engine koji se pak bazira na pokretaču Glacier kreiranom od strane IO Interactivea. Sama igra izgleda vrlo impresivno, pogotovo s obzirom na količinu interakcije sa svijetom, a posebnu pohvalu zaslužuju osvjetljenje i materijali u igri.

Po pitanju gameplayja, Mankind Divided u usporedbi s Human Revolutionom diže ljestvicu na potpuno novu razinu. Ako ste bili fan HR-a, nova igra pružit će vam slično iskustvo, samo skroz ispolirano i pritegnuto kroz sve moguće mehanike čija je upotreba čisti gušt. Od samog kretanja, stealtha ili combata, sve je ispolirano i na vrlo visokoj razini. Augmentacije i građenje Adamovih buildova opet je veoma važno, a uz povratak starih, igrači će dobiti nove eksperimentalne augmentacije koje od igrača traže da do polovice igre vode računa prilikom njihove aktivacije kako ne bi „overclockali“ Jensena, što može dovesti do glitcheva i problema s augmentacijama.

deus ex 4

Augmentacije pokrivaju čitav spektar posebnih moći pa tako opet možete odabrati nevidljivost, CASIE sustav za razgovore, pojačanju regeneraciju baterija koje su ovaj put malo bolje izvedene s bio-cellom, a nove uključuju daljinsko hakiranje koje je izuzetno moćno, kao i poseban Titan štit iz prvog trailera koji u potpunosti poništava neprijateljsku paljbu za one koje vole igrati agresivnije i bez stealtha. Sam napredak kroz igru jako je dobro riješen i nikad ne treba posegnuti za mikrotransakcijama o kojima se dosta pričalo. Deus Ex je izuzetno ispoliran naslov i pojava mikrotransakcija samo narušava cjelokupan izgled, pogotovo jer se radi o „consumable“ mikrotransakcijama poput creditsa ili praxisa koje, kad jednom iskoristite, ne možete ponovno upotrijebiti na drugom prelasku igre.

Osim odlične singleplayer kampanje, Mankind Divided ima u meniju i platformu za Jensen Stories. Ona će služiti za dodavanje dodatnih DLC misija koje Eidos namjerava izbacivati. Pre-order misija, Desperate Measures, kratko je iskustvo od nekih 40-ak minuta koje služi kao samostalna misija u kojoj možete isprobavati različite buildove i načine igranja bez brige da će utjecati na glavnu priču. Nadamo se da će buduće misije biti nešto duže i kvalitetnije, pogotovo prva epizoda s Frankom Pritchardom iz HR-a koja nam stiže točno mjesec dana nakon izlaska. Bossove (točnije, postoji samo jedan pravi boss) se može ovaj put eliminirati na više načina, tako da ne morate biti spremni za rat kao u Human Revolutionu, ako igrate non-lethal ili čisti stealth. Igra nudi i novi način igranja, Breach, koji je čisti promašaj i pokušaj Squarea da na silu ugura nekakav dodatan sadržaj kao platformu za prodavanje mikrotransakcija. Ovaj mod doslovno izgleda kao nekakva dodatna F2P igra, a ona nema što tražiti u AAA igri koja se prodaje po punoj cijeni. Sam gameplay izuzetno je dosadan i čitava priča o „Ripperima“ koji provaljuju u servere i baze totalno je zaboravna i nikako ne doprinosi iskustvu igre. Srećom, ovaj mod je potpuno opcionalan i slobodno ga se može preskočiti.

deus ex 5

Deus Ex: Mankind Divided sjajan je naslov koji ljubitelji serijala moraju odigrati. Iako je priča mrvicu slabija od Human Revolutiona, sam gameplay i mehanike igre puno više ispolirane i bolje od prethodnika, pa ako vas zanima dobra priča sa sjajnim gameplayem i level designom, obavezno uskočite u izuzetno atmosferičan svijet Deus Ex-a.