Recenzija | F1 2016

“Ne možete promijeniti ono što se dogodilo. No, još uvijek možete promijeniti ono što će se dogoditi”, Sebastian Vettel.

Izgleda da se ekipa u Codemastersu vodila ovim citatom kad su počeli raditi na ovogodišnjoj F1 igri jer su ispravili gotovo sve greške iz prošlosti i odveli F1 franšizu na dobar put.

Na putu prema gore

Codemasters nije bio baš uspješan s posljednje dvije igre u serijalu simulacija Formule 1. Pogotovo se to može reći za verziju iz 2014. koja je bila u najmanju ruku katastrofalna. Handling model nije bio na razini, AI je bio anemičan (o tome ćemo kasnije), igrači na kontroleru imali su određenu prednost u odnosu na skupocjene volane, grafički je zastarjela, nije izašla na trenutnim PS4 i Xbox One konzolama, sadržajno je bila OK, ali bez velikog iskoraka.

Prošlogodišnja verzija F1 2015 ispravila je određene boljke svog prethodnika, ali je nažalost izrezala sadržaj igre na doslovno mrvice prijašnjih igara u serijalu. Model upravljanja bio je puno bolji, AI agresivniji, igrači na kontroleru i volanima bili su izjednačeni, ali ne perfektni, no imala je hrpu bugova. Online nije radio kako treba, serveri nisu mogli sinkronizirati cijeli grid, a Time Trial je također imao pogreške u računanju vremena. Verzije za PC bila je posebno rasulo.

Ove godine Codemasters je napokon odlučio poslušati fanove nakon ultra uspješne nove Dirt Rally igre koju su razvijali uz pomoć “early access” modela na Steamu preko kojega su dobili odličan feedback te su podigli DIRT franšizu iz pepela, pa se ona danas čak uspoređuje s najboljim rally naslovima poput, recimo, Richard Burns Rallyja koji je bio dugo vremena prvi izbor hardcore igrača.

F1 2016 odlična je igra. Codies je ispravio većinu grešaka iz prošlosti te je, kao što sam rekao, odlučio poslušati fanove, pa su tako na njihovom službenom forumu u svibnju otvorene prijave za zatvoreno BETA testiranje za 300 igrača (100 igrača po platformi) u koje sam, srećom, upao. Kroz 3 BETA testa igrači su uistinu pomogli u razvoju igre, a kroz naš feedback studio je s finalnim proizvodom dobio fantastične rezultate.

Umjetna inteligencija (još uvijek) nije na razini

Handling model uvelike je poboljšan od prijašnjih verzija, iako je nešto teže voziti na kontroleru bez asistencija, i dalje mislim da je dovoljno pristupačan za svakoga tko želi uzeti igru. Postoji hrpa opcija i asistencija za sve tipove igrača, kao i čak sedam razina umjetne inteligencija, od Very Easy do nove Ultimate razine koja je čak i za mene, koji sam poprilično dobar u F1 i racing igrama, prebrza.

Preporuka za nove igrače, ali i za one koji se ne žele frustrirati na početku, je da stave A.I. na Medium ili Hard koji je za početak po mom mišljenju optimalan. Ja osobno držim Legend razinu, stepenicu ispod Ultimate razine.

Što se tiče umjetne inteligencije, tu mi leži trenutno najveća zamjerka, jer, iako je što se tiče brzine idealna, mišljenja sam da je previše blaga u dvobojima te ima tendenciju da često usred zavoja i borbe jednostavno pusti gas i odustane, pomirivši se s tim da je pozicija izgubljena. A.I. će također rijetko uletjeti u zavoj s unutrašnje, ali i vanjske strane te će radije čekati dugu ravninu i DRS zonu u kojoj će napraviti svoj potez i dalje biti nešto lošiji na kočenju od igrača. Isto tako A.I. je malo sporiji na samom startu utrke, a na početku, ali i za vrijeme utrke svi vole voziti jedan iza drugoga, onako u vlakiću, pa se na momente tako prate kroz zavoje, sve do neke duže ravnine kada će pokušati napasti jedan drugoga.

Povratak karijere u velikom stilu

Igra definitivno zahtijeva patch koji bi uskoro trebao doći na sve platforme, a veliki feature u ovogodišnjoj igri je R&D te povratak prave karijere.

Ovogodišnja karijera zbilja ima hrpu sadržaja te jako dobro dočarava atmosferu F1 vikenda, a nisu izostavljeni detalji oko pripreme vozača i momčadi za utrku, i to bez puno komplikacija za igrača.

Na samom početku kreiramo svog vozača tj. biramo jednog od ponuđenih i unaprijed napravljenih 20-tak avatara, a nakon toga biramo i dizajniramo vlastitu kacigu, odabiremo svoj broj koji će se pojaviti na bolidu, ali i iznad naše garaže skupa s našim imenom. Mora se spomenuti da se sve ovo prenosi i na online dio, ukoliko to želite. Znači, sve od kacige to broja na bolidu, garaži i sve ostalo.

Codemasters je odlučio vratiti i paddock area, nešto slično smo vidjeli u F1 2010, samo je to sada puno jednostavnije i funkcionalnije. Na početku odmah dobijemo svog agenta koji se brine za rezultate, ciljeve tima te potencijalno nove ponude drugih momčadi za naše usluge. Isto tako brine se da trenutni tim ne uruči otkaz zbog loših rezultata.

rd

Što nudi Research & Development?

Što se tiče R&D-a, on je vrlo važan za rezultate tima te se dijeli na 5 kategorija od kojih svaka ima 5 razina za unapređenje bolida. Za razvitak bolida tj. R&D treba ispunjavati zadatke tima da bi skupili R&D bodove, a njih skupljamo tako da na slobodnim treninzima odrađujemo spomenute zadatke. Ti zadaci zapravo daju svrhu treninzima, za razliku od prijašnjih igara. Mora se kazati da svi rezultati koji se prikupe na treningu, poput tyre management testa, pomažu i u slijedećim sezonama karijere. Još ćemo naglasiti da, ako ne skupljate R&D bodove i ako ne ispunite zadatke, nećete moći unaprijediti bolid, a tada će vas konkurencija sustići i prestići.

Primjerice, najsporiji bolid u igri, ako smo dovoljno uporni možemo kroz nekoliko sezona dovesti na razinu Mercedesa, Ferrarija i RBR-a, a kroz 10 sezona koliko karijera nudi možete natjerati druge da love vas u R&D-u.

{gallery}nexus-f1{/gallery}

Kako sve to izgleda?

Grafički, igra izgleda skroz korektno na PS4, a na jačem PC-u izgleda još bolje, ali mislim da ne propuštate puno, naravno, ako se igrate na konzoli. Na PlayStationu 4 igra većinu vremena ide na glatkih 60 fps-a uz poneki screen tear, ali ništa strašno. Igra ima mogućnost mijenjanja doba dana, tako da možete noćnu utrku odvoziti po danu ili, primjerice, Monaco možete odvoziti u sumrak. Kao i sve prijašnje igre, F1 2016 ima dinamične vremenske uvjete te se mora kazati da po kiši igra izgleda prekrasno.

(Virtual) Safety Car po prvi puta u simulaciji F1

Multiplayer je tehnički stabilan, za razliku od prošlih nastavaka, te ne vidim nekih većih tehničkih problema. Po prvi puta možemo imati puni grid od 22 igrača u jednom lobbyju, a možemo odvoziti čak i Multiplayer Championship u kojemu možemo sastaviti sezonu te se natjecati s našim prijateljima u online dijelu igre.

Još jedna zamjerka ide i inženjeru s kojim razgovaramo u utrci, a on zna biti ponekad i malo naporan, pa stalno nudi nove strategije, ali inače bude poprilično koristan s hrpom opcija za informacije o utrci, zaostatke, vremenske uvjete i ostalo.

Formacijski krug također je jedan od noviteta ove godine te je opcionalan. Većini igrača će prvih par puta biti interesantno, ali se kasnije slobodno može preskočiti ili isključiti.

safety

Safety Car i VSC (Virtual Safety Car) od ove godine našli su svoje mjesto u igri. Iako u svojih prvih 6 utrka karijere nisam još vidio Safety Car na stazi, to je i dalje velika stvar za igru jer se mogu donijeti neke zanimljive nove strategije te čak možemo i dobiti utrku ukoliko sve obavimo kako treba.

Manualni startovi također su novost te nam omogućuju da zaista dobro ili loše startamo, baš kao i u pravom natjecanju, tako da se moraju držati određeni okretaji i kvačilo, jer ćemo u suprotnom totalno upropastiti naš start. Damage model također je unaprijeđen s novim simulation modom koji ne dopušta velike kontakte. To znači da, ukoliko se malo jače zaletimo u drugi bolid ili ogradu, onda nas sigurno čeka popravak u boksu ili odustajanje.

Kupiti ili ne?

Sve u svemu, ovo je daleko najkompletnija F1 igra do danas. Studio Codemasters poslušao je fanove i ispravio pogreške iz prošlosti, ali i više od toga. Igra ima određenih mana koje bi se trebale ispraviti kroz zakrpu, ali to ne umanuje da igra ima puno više pozitivnih stvari od negativnih.

Ukoliko razmišljate treba li uzeti ovogodišnju F1 igru, mislim da ne trebate dalje razmišljati jer i po Metacriticu ovo je najbolje ocjenjena F1 igra zadnjih 10 godina.