Videorecenzija | Far Cry 5

„Želimo tebe, prihvaćamo te i uzet ćemo te, dobrovoljno ili ne. I neki od vas će se opirati, ali na kraju, zahvaliti ćete nam. Ja sam vaš Otac i vi ste moja djeca.“ – Joseph Seed

Videorecenzija

Nakon tropskog otočja i azijskih Himalaja, Far Cry nas ovaj put baca u ruralni američki gradić pod imenom Hope County. Iako njegovo ime sugerira suprotno, gradić je već odavno izgubio nadu u svijetlu budućnost. Naime, fikcionalni gradić smješten u američku provinciju Montanu odsječen je od ostatka svijeta i nalazi se pod okupacijom zloglasnog proroka Josepha Seeda koji okuplja svoju religijsku vojsku i najavljuje smak svijeta. Ukratko, Hope County je sve samo ne vaš sljedeći izbor za godišnji odmor.

No, ekipa iz Ubisofta očito ne misli tako jer vas stavlja u cipele friškog zamjenika šerifa koji s njegovom ekipom putuje u srce Montane upravo s ciljem uhićenja dotičnog luđaka. Nakon prilično intenzivne uvodne scene i podužeg upoznavanja s igrom – slobodni ste. Da, mislimo ozbiljno. Možete uživati u prirodi, raditi što god želite i ići kamo poželite. No ako vas kojim slučajem ne zanima razgledavanje živopisne Montane, tada možete uzeti sudbinu grada u svoje ruke i osloboditi ga od nasilnog vjerskog kulta.

FarCry5Reca01

Dođi da ti tatica pusu da!

Izbor je na vama

Nakon što otvorite mapu shvatit ćete da je grad podijeljen na 3 ogromne regije kojima vlada Josephova porodica. Na vama je da istražujete područje i upoznajete lokalno stanovništvo da biste zajedno s njima isprovocirali glavne antagoniste i natjerali ih na okršaj s vama. Redoslijed i način na koji ćete to raditi ostaje samo na vama. Igra vas ni u jednom momentu ne vuče za ruku. Nedostatak mini-mape u kutu ekrana i poznatih tornjeva za otkrivanje lokacija zamijenit će vaša sposobnost putovanja i snalaženja u prirodi. Sve sada ima novi i puno slobodniji osjećaj.

Nažalost, to se ne odnosi i na gameplay. Svi dobro znamo da se poznata Far Cry formula nije puno mijenjala od trećeg dijela koji je bio poveći iskorak u serijalu. Već iz priloženih trailera shvatili ste da je i ovdje zastupljen skoro identičan tip gameplaya prisutan u prijašnjim dijelovima i to bi mogao biti ozbiljan nedostatak kod igrača koji su već upoznati s ovim serijalom. Indikatori na ekranu su identični, neprijatelji se slično ponašaju, mehanika pucanja se nije mijenjala… Sve to stvara déjà vu efekt koji sputava inače odličnu prezentaciju.

FarCry5Reca02

Lov na rijetke životinje prisutan je i u ovom nastavku.

Ekipa iz Ubisofta je déjà vu efekt djelomično uspjela prekriti bogatim sadržajem te mnogim dodatcima i inovacijama kako u gameplayu tako i u napredovanju kroz igru. Stari sistem osvajanja utvrda je prisutan i ovdje, no sada te iste građevine možete napadati kako sa saveznicima u igri tako i s prijateljem online. Doduše, cijelu igru je sada moguće proći kooperativno što igri daje novi nivo zabave. Uzmite sa sobom prijatelja i očekuje vas brdo neočekivanih trenutaka tokom zajedničkog tulumarenja. A ako nemate prijatelja za coop druženje, ne brinite, tu je “Guns for Hire”. Radi se o NPC-jevima koje možete pozvati da se bore za vas. Među njima se nalaze i životinje koje ste tokom igre spasili, te vam na tome zahvaljuju hladnokrvnim sakaćenjem vaših neprijatelja.

Godišnji odmor za oči

Ustanovili smo da ni ovaj Far Cry nije izostavio izvanredan životinjski svijet. Dodano je mnogo divljači i neskriptriranih scena kretanja i susreta s njima. Važno je napomenuti da se sve ponašaju veoma prirodno, te bilo da se susrećete s njima na cesti ili u divljini, reakcije će vas zadiviti. Lovu na rijetku divljač sada se priključio i ribolov. A nagrade za lov ostvaruju se u vidu bodova za koje možete kasnije kupiti različite perkove.

Glavni protagonist također je sada podložan modifikaciji, pa osim što mu na početku birate spol, možete ga i odijevati do mile volje. No, nije samo glavni protagonist podložan modifikaciji; tu su i oružja te vozila koja se mogu nadograđivat i bojati. Ima ih pregršt i vjerujemo kako će sigurno svačiji ukus biti zadovoljen.

FarCry5Reca03

Da nema indikatora u sredini, pomislili bismo da se nalazimo u stvarnoj prirodi.

Svijet u kojem se igra odvija najbogatiji je, najljepši te najdetaljniji dosad viđen u Far Cry igrama i šire. Igru smo odigrali na PS4 Pro konzoli i njena vizualna prezentacija obogaćena HDR efektima nas je stajala puno izgubljenog vremena u igri. Trenuci u kojima smo zastali i divili se igrinoj ljepoti bili su češći nego ikad. Od jutarnje magle, cvrkuta ptica, blještavila sunčevih zraka koje prodiru kroz drveće, sve do noćnog zalaska sunca i javljanja zrikavaca, ova igra doslovno odiše atmosferom i svojom ljepotom. Naravno ne smijemo zaboraviti ni odličan soundtrack, koji je sada prisutan i u vozilima. Glazba je izabrana jako pametno i savršeno se uklapa u cijelokupnu country idilu.

Nesputana kreativnost

A ako vam nije dosta otvoreni svijet prepun sadržaja u kojem možete slobodno ostaviti 50-ak sati za kompletiranje glavne priče, igra vam nudi i Arcade mode. U tom modeu nalazi se poznati map editor u kojem možete kreirati maštovite mape, plasirati ih online te ih igrati zasebno ili s prijateljima što je odlična prilika da se i sami okušate u poslu proizvođača igara te pokažete svojim prijateljima i široj igraćoj populaciji kakve ste maštovite mape sposobni kreirati. Ako pak niste raspoloženi za kreaciju, možda vas jednostavno samo zanima izazov odigravanja tuđih mapa. U Arcade modeu nalazi se još i multiplayer koji nas je svojom plitkošću razočarao. Deathmatch i Team deathmatch su jedini modeovi koje pruža te dolazimo do zaključka da smo mogli i bez toga.

FarCry5Reca04

Tko kaže da krave ne lete?!

I kakav je?

I kao to što obično biva, Far Cry nas ni ovoga puta nije razočarao prezentacijom. Maestralna karakterizacija glavnog negativca koji nas je svakom pojavom držao na rubu te urnebesni saveznici čijim ćemo se spačkama još dugo smijati, stvorili su zanimljivu tanku liniju između horora i smijeha koji nas je držala do samog kraja.

Nažalost, tanka je i linija između zabave i odveć prežvakane mehanike igre koja nas je i toliko puta sputavala tokom igranja ovog naslova. Međutim, Ubisoft nam je ipak uspio prodati zadnju kartu zahvaljujući bogatom sadržaju te raznim inovacijama implementiranim u ovaj Far Cry naslov kojeg ćemo se još dugo rado sjećati.