Recenzija | Hitman 2

“I like to think no one is untouchable.”

IO Interactive vraća se s drugim dijelom svoje planirane trilogije za njihovu ultimativnu viziju Hitman iskustva. Za Hitmana iz 2016. godine smatram da je fantastičan naslov koji je nadmašio legendarni Blood Money, a developeri su u drugoj sezoni nastavili u istom tonu i donijeli nam još jednu vrhunsku sezonu koja se direktno nastavlja na sve što nam je prošla sezona postavila.

Već sve znamo sve o raskidu suradnje između Square Enixa i IOI-ja nakon čega je danski studio postao nezavisan. Developeri su ostali bez izdavača usred razvoja druge sezone, pa su samostalno izdali GOTY izdanje i Patient Zero bonus kampanju, a novog izdavača našli u WB Games koji nam izdaje Hitmana 2. Iako je Hitman bio pravi primjer kako se radi live service igra i epizodično izdavanje, developeri su za nastavak odlučili izdati svih šest epizoda i bonus modeova igranja odmah na izlasku. Ipak, jasno je da je ova igra zamišljena za epizodično izdavanje, stoga je sam format i koncept igre isti kao u originalu. Developeri su jasno izjavili kako žele stvoriti svoj jedinstveni World of Assassination koji će sadržavati sve što nove igre mogu ponuditi, a nova igra nadograđuje postojeće vrhunskim levelima i prilikama koje će biti prava poslastica za sve Hitman fanove.

Lokacije opet rasturaju

Igra nam ovoga puta donosi šest lokacija: Novi Zeland, Kolumbiju, Miami, Mumbai, Whittleton Creek u Vermontu i Isle of Sgail na Sjevernom Atlantiku. Smatram da je IOI, uz FromSoftware, jedan od top studija po pitanju dizajna levela, a upravo u novim lokacijama vidimo zašto je to slučaj. Nove lokacije jednostavno oduzimaju dah. Početna lokacija u Hawke’s Bayu u Novom Zelandu više služi kao uvod u igru i tutorijal s obzirom da nema običnih NPC-jeva, već samo neprijatelja uz metu i zadatke u misiji, no ostale lokacije u krcate mogućnostima za savršene hitove i nezgode koje će biti prava stvar za sve silent sssasine.

hitman2reca1

Nikad ne vjeruj (naoružanom) androidu.

Agent 47 će proći sve od bombasične utrke u Miamiju pa do kaotičnih ulica Mumbaija koje su čudo po pitanu povezanosti lokacija i same veličine. IOI je opet u suradnji sa Sumo Digital developerom napravio lokaciju u Kolumbiji, a posebnu pohvalu zaslužuje i finalna Isle of Sgail lokacija koja će biti pravi izazov za sve igrače. Same lokacije su i ovoga puta ogromne, pa lako možete zamisliti da samo jedna lokacija u igri može sadržavati po tri ili više misija iz starih igara. Lokacije imaju po više meta koje će vam biti najosnovniji cilj za izvršavanje misije, a tu se krije i još nekoliko zanimljivih bonus ciljeva koje vam neću otkriti.

hitman2reca5

Novi blend in sustav. Umjetna inteligencija je isto poboljšana.

Developeri su ispravili i doradili mnoge sitnice kako bi što više ispolirali sve gameplay mehanike. Igra sada ima jedinstveni XP progress za podizanje globalnog ranka koji broji sve od nagrada i izazova, pa do direktnih akcija u samim misijama poput silent takedowna i slično. Mastery lokacija je i ovoga puta u igri, a uspješno podizanje rankova na svakoj lokacija vam opet otvara brojne gadgete, oružja, početne lokacije i pointove za ubacivanje predmeta u igri. Igra je krcata opcionalnim izazovima i tajnama, pa ako želite sve napraviti, očekujte da bez problema ostavite i po nekoliko stotina sati. Hitman igre su oduvijek imale ogroman replay value, a nova igra opet to ponosno pokazuje.

Izazovi pokrivaju sve od pronalaženja tajni, pa do do izvršavanja jedinstvenih hitova koje traže da iskoristite sve mehanike koja igra ima. Sustav težina je isto promijenjen, pa sada imamo Casual, Professional i Master načine igranja. Professional je defaultni mode i ovo preporučam za prvi prolazak i upoznavanje s igrom kako biste se dobro pripremili za Master koji je još brutalniji bez Mission Storiesa i instincta uz ograničeno spremanje pozicije.

hitman2reca2

Blood Money, jesi li to ti?

Bezbroj mogućnosti

Mission Stories su Opportunities iz prošlog naslova i ovoga puta će biti od velike pomoći svim igračima koji se ne snalaze u ogromnim mapama Hitman igara. Iako ima drugo ime, sustav radi isto kao i prošlom nastavku. Mission Stories mogu se u potpunosti isključiti kako ne bi navodile igrače za ostvarivanje najzanimljivijih ubojstava u igri, no isto tako nude i Minimal opciju koja će mnogima najviše odgovarati. Minimal će vam dati generalnu smjernicu što trebate činiti, no neće vam direktno na HUD-u pokazati gdje se traženi predmet ili osoba, već sami trebate smisliti što učiniti dalje. Potpuno uključene Mission Stories će vam sve pokazati i ovo je praktički easy način igranja za sve koji samo žele projuriti kroz igru bez nekog istraživanja.

hitman2reca3

Meni je dorađen i konačno brz. Sve sezone su u istoj igri ako imate Legacy Pack. Loading je isto brži što puno znači za igru u kojoj često loadate poziciju.

U igru je vraćena svima nam dobro poznata aktovka u kojoj možete neprimjetno nositi poveća oružja poput snajpera. Agent 47 je uz to dobio i mogućnost automatskog blend in-a u veće grupe NPC-jeva kako bi neprijatelji izgubili njegov trag, a tu je i mogućnost sakrivanja u okolišu. Sve od grmova pa do visoke trave može vam poslužiti kao odličan zaklon i mjesto za sakrivanje tijela i ostalih oružja. Ovo je itekako izraženo u Kolumbiji na plantaži koke koja je pravi prikaz novih mehanika. Developeri su stealth mehanike dodatno produbili korištenjem zrcala koje zaista rade, pa tako morate paziti i na ovaj element jer vas okrenuti neprijatelji mogu vidjeti u odrazu!

Igru i ovoga puta pokreće IOI-jev dorađeni Glacier pokretač. Nekih značajnijih pomaka nema s obzirom da je ovo zapravo druga sezona igre, a ne potpuno novi nastavak koji bi bitno promijenio izgled igre. Kad već spominjem sezone, veliki plus je to što su developeri odlučili vratiti sve stare mape i misije iz prve sezone u novom remasteriranom obliku za nastavak kroz Legacy Pack DLC koji direktno skidate za dvojku i igrate pod jedinstvenim progress sustavom iz nastavka. Svi koji su imali prvo izdanje mogu besplatno skinuti odgovarajući Legacy Pack, a oni koji su tek sada uskočili u naslov mogu kupiti jedinicu kao DLC na digitalnim trgovinama svojih platformi.

hitman2reca4

Kolumbija je još jedan majstorski level.

Tko je bolji Hitman?

Igra je sama po sebi krcata sadržajem, a kad dodate i prvu sezonu, zaista imate naslov koji možete dugo igrati. Contracts mode se isto tako vraća, a IOI će kroz live service dodavati hrpu Escalation i Elusive meta. Igra ima čak i dva multiplayer modea: Silent Sniper koji se može igrati solo ili kooperativno na bonus mapi u Himmelsteinu, te Ghost Mode koji je još u beta testiranju i dostupan samo na Miami lokaciji. Stvar radi dosta dobro i uz dobru podršku može biti prava stvar za sve igrače koji dobro poznaju mape. Igra vas stavlja u borbu s drugim Hitmanom kojeg vidite kao duha u svojem svijetu, no on ne može direktno utjecati na vaš svijet i izazivati nepoželjne scene, kao ni vi u njihovom. Igra nasumično bira pet meta koje morate eliminirati bez da itko primijeti, a kad jedan igrač napravi prvi hit, drugi ima ograničeno vrijeme za reakciju. Budući da su sandbox mape Hitman igara velike i krcate NPC-jima, ovo otvara zanimljive scene koje traže dobro poznavanje mapa i mehanika.

hitman2reca6

Sve ovo čeka na istraživanje. Sedam razina, hrpa prolaza, tajni i prilika za ubojstvo.

Priča se direktno nastavlja na prvu sezonu. Budući da se radi o Hitman igri koja uvijek stavlja gameplay i kreativnost igrača u prvi plan, ne očekujte nešto posebno, no isto tako radi se i o sasvim solidnoj priči koja dobro povezuje epizode i priprema za veliko finale u trećoj sezoni. Nažalost, igra je tu i dobila neke rezove po pitanju produkcije. Prva sezona je između misija imala fantastične CGI animacije koje su bile visoke kvalitete i sjajno režirane, a sada imao stilizirane statičke slike koje prikazuju različite kutove u animacijama dok slušamo izvrstan voiceover od likova poput Diane, Lucas Greya i Agenta 47. Ovo je prava šteta s obzirom da je druga sezona još osobnija i donosi bolji pogled na naše likove. Očito je da je IOI bio u problemima nakon što su postali nezavisni pa nisu stigli napraviti bolju produkciju te su se odlučili na ovakav pristup.

Zaključno, World of Assassination i dalje živi. IOI je opet pružio nezaboravne lokacije koje su prepune mogućnostima i tajnama, uz ispolirane gameplay mehanike koje nagrađuju kreativnost i inteligenciju igrača. Hitman 2 je igra koju fanovi serijala moraju odigrati.

Hitman 2 recenzija

91

Neprimjetan kad ubija, u centru pažnje kad se traži kvaliteta. Druga sezona je baš ono sto smo čekali.