Recenzija | Horizon: Zero Dawn – The Frozen Wilds

Horizon: Zero Dawn je kandidat za igru godine, a ovaj DLC to samo potvrđuje.

Niste li još uvijek zaigrali Horizon: Zero Dawn, reći ćemo samo ukratko da se radi o jednoj od najboljih igara 2017. godine (za više detalja pročitajte našu recenziju). Glavni lik,, draga nam Aloy, našla se u post-apokaliptičnom svijetu u kojem je ljudska rasa rascjepkana na plemena, ogromnim prostranstvima lutaju robotizirane “životinje”, a da bi se preživjelo, potrebno je osloniti se na lovačke sposobnosti i razviti baratanje lukom i strijelom. U sve to bila je ubačena zanimljiva priča na koju isto tako nećemo (niti to želimo) trošiti riječi, već spomenuti da joj za zahuktavanje i uvlačenje pod kožu potrebno neko vrijeme, no kad vas uhvati uživate u jednom od vrhunskih single player iskustava, što je u današnje vrijeme prava rijetkost.

Kako i kada započeti s The Frozen Wilds?

U slučaju da ste kompletirali priču, odnosno nalazite se u trenutku uoči pokretanja završne misije glavnog dijela igre, nećete imati problema s odlaskom u potpuno novi neotkriveni dio mape koji prilično lako pronaći. To ipak ne znači da je sadržaj DLC-a zaključan ili zatvoren igračima koji još uvijek igraju ili su tek počeli, ali postoje neka ograničenja. DLC će postati dostupan nakon završetka questa “A Seeker at the Gates”, a preporučuje se da Aloy dignete na level 30 jer ćete tek tada imati dovoljno sposobnosti i opreme dostatne za preživljavanje ipak malo okrutnijeg i opasnijeg dijela igre.

Horizon Zero Dawn Frozen Wilds

Kakav je to čudan dim, pita se Aloy i brzo se baca u potragu za odgovorima.

Da ste dovoljno spremni, testirat će se već na samom “početku” DLC-a, kada se još nije ni zagrebala površina same priče, i to u obliku potpuno novog neprijatelja. On je opasan i agresivan i na najbolji način sami ćete provjeriti koliko ste spremni za novi izazov. Mi vam preporučujemo, pogotovo ako ste originalnu igru započeli (i završili) čim je izašla, još u veljači, da prije ulaska u novi teritorij uzmete barem pola sata i prošvrljate već otkrivenim dijelovima mape i podsjetite se kako funkcioniraju osnovne mehanike borbe i baratanja različitim vrstama oružja jer sve će vam to vrlo brzo zatrebati. Nakon tih pola sata podsjetit ćete se koliko su kontrole fluidne i intuitivne i veoma brzo zaplivat ćete kao riba u vodi, a nije niti na odmet podsjetiti se na ljepotu prostranstava Horizon: Zero Dawna.

Nova misteriozna priča u dobro poznatom svijetu

Pažljiviji čitatelj primijetit će izostavljanje gotovo svih detalja vezanih za priču i nekih detalja jer jedna od čari Horizona upravo u otkrivanju novih stvari i sitnica u fantastično dizajniranom otvorenom svijetu. Baš kao što smo to napravili u recenziji glavne igre i ovdje ćemo reći da vas u novom dijelu mape čekaju pripadnici novog plemena koji su suočeni s novom i nepoznatom prijetnjom, a spletom okolnosti Aloy će im uskočiti u pomoć.

Cijeli dio mape, kao i sama priča, gotovo neprimjetno su povezani s glavnim dijelom igre. Sama priča The Frozen Wildsa predstavljena je u obliku dodatnih “side” misija, a sve je nadopunjeno dodatnim zadacima koji su se rješavali tijekom glavne igre. Sam gameplay i dalje je kombinacija elemenata igara kao što su The Witcher 3: Wild Hunt, Assassin’s Creed, Far Cry i sličnih, no ti elementi, iako dosad već viđeni u nekoliko navrata, stopljeni su u impresivnu i pitku cjelinu, pa je prava uživancija (vratiti se i) uroniti u svijet igre i prolaziti svježe avanture s Aloy.

Horizon Zero Dawn Frozen Wilds

Draga naša Aloy – Karizmatična heroina uvijek je spremna uskočiti u pomoć, a ovaj puta je to pleme čiji su pripadnici poznati po tome da vole kroz kožu provlačiti žice ne bi li ljepše izgledali.

Kako to i priliči novom DLC-u, završavanjem sporednih “story” misija i izvršavanjem dodatnih zadataka može se doći u posjed nove opreme i oružja i sve će to biti jače i impresivnije od onog što smo vidjeli prije DLC-a. Mi smo se i dalje držali luka i strijele kao osnovnog oružja (nadopunjene vještinama prikradanja i planiranja taktike napada), ali je svakako dobro isprobati i upotrijebiti oružja kao “Stormslinger” ili “Forgefire”, a vašoj mašti prepuštamo da si predočite kako vizualno izgleda njihova upotreba.

The Frozen Wilds DLC negativne bodove skupio je na polju novih neprijatelja kojih nema previše i iako bismo borbe s njima mogli nazvati mini-boss okršajima, njih je ipak premalo. Većinom ćete Scorchera ili Frostclawa susresti tijekom priče, dok je ostatak ekipe poboljšana i jača verzija već viđenih robo-živina. Druga zamjerka upućena je novim sposobnostima/vještinama koje kao da su ubačene tek toliko. Iako korisne u olakšavanju rutinskih zadataka (prikupljanje resursa tijekom jahanja ili, recimo, popravljanje mašine koja služi za jahanje), nećete donijeti pretjeran napredak, pogotovo ako ste sve ostale vještine već ranije otključali.

Horizon Zero Dawn Frozen Wilds

Jedna od novih beštija, ponajbolje mete za isprobavanje novih oružja i taktika.

Povratak “light” RPG-a dočekali smo raširenih ruku

Zlobnici bi ovaj “light” iz podnaslova mogli zamijeniti epitetom “fake” jer i dalje nema tu previše RPG-a, no cijela ta mješavina svega i svačega ubačena u svijet koji je majstorski kreirao studio Guerilla games – funkcionira. I dok Aloy luta zaleđenim prostranstvima, kao da možete osjetiti kako vam hladnoća prodire do kostiju, no dalje vas tjera želja da se pomogne plemenu u borbi za preživljavanje.

I dok se ne bismo žalili na još koji sličan DLC (nažalost, ovo je jedini najavljeni), The Frozen Wilds nije samo dobrodošla isprika za još jedno, otprilike 15-satno druženje s Aloy, već je stigao u pravo vrijeme da podsjeti igrače da Horizon: Zero Dawn postoji i da je najozbiljniji kandidat za igru godine.