Videorecenzija | Marvel’s Spider-Man

Osvetnici su spakirali kofere i uzeli godišnji, a Spider-Man kao “Sam u kući” ostao da zaštiti New York.

U vrijeme kada Marvelovi junaci vode glavnu riječ u filmskoj kinematografiji, jedan od tih junaka odlučio je isplesti svoju mrežu na najpoznatijoj konzoli današnjice. Naravno, radi se o dolasku Spider-Mana na PS4, a nimalo lak posao preuzeli su developeri iz Insomniac Gamesa.

Njih poznajemo po odličnim naslovima koji su ostavili trag u industriji videoigara (Resistance serijal, Ratchet & Clank serijal, Spyro The Dragon…), pa je barem na papiru ovo zvučalo kao dobitna kombinacija za Sony i njihovu najnoviju ekskluzivu. Neovisno o tome, uvijek kada se na tržištu pojavi nova Sonyjeva igra, očekivanja su velika, ali Spidey je poznati tvrdoglavi tinejdžer koji bi mogao sakriti neke probleme ispod svog kostima.

FFA.HR VIDEO RECENZIJA

Potpuno nov Marvelov univerzum…

Poznato nam je puno dogodovština u bogatoj povijesti našeg stripovskog junaka, stoga nas je jako razveselila vijest da nam Insomniac u ovoj igri donosi sasvim novi svijet i priču koja se neće bazirati ni na jednom dosad viđenom scenariju.

Spider-Man je u ovoj priči dokazani junak koji već duže vrijeme održava New York mirnim susjedstvom. Budući da na samom početku igre strpate posljednju veliku “zvjerku” u strogo čuvani zatvor, naš junak se ponada da je konačno vrijeme da se malo posveti svojoj ljudskoj strani života i vrati natrag staru ljubav Mary Jane. No, crni oblak polagano se nadvije iznad grada, a s obzirom da su Avengersi uzeli godišnji odmor te otišli na Bahame, naš Spidey je jedini heroj koji novoj prijetnji može stati na kraj.

… u kojem Spider-Man spašava otvoreni svijet

Marvelov Spider Man ovaj je put potpuna open world igra koja nam donosi živi New York kao mjesto u kojem ćemo plesti i vijati svoje mreže. Kako se radnja odvija u Marvelovom svijetu, svako malo ćete nailaziti na easter eggove poput Avengers tornja, Muzeja doktora Strangea te ostalih stvarčica i infrastruktura iz tog univerzuma. Zanimljiva je i odluka developera da nam od samog početka igre  grad učini dostupnim od ruba do ruba.

Nažalost teta May nije toliko sexipilna kao u posljednjem filmskom uratku

Nažalost, uz nedovoljno maštovit dizajn te izostanak dinamične promjene vremena, što je za današnje open world igre ipak neki standard, izleti po gradu bi vam vrlo lako mogli dosaditi do kraja igre. Naime, iako iz nebeskih visina u kojima se većinom krećete grad izgleda živo i bogato, problem dolazi kada se spustite na zemlju. Osim striktno odabranih građevina koje se vežu uz misije, gotovo ne postoji ustanova u koju možete ući, bilo da ste u tom trenutku odjeveni kao Peter Parker ili Spider-Man. Nadalje, stanovnici grada prilično su robotizirani i djeluju kao usputne lutke, a ne civili, a glasni ponavljajući uzvici “Taxiiii!” i “Oh my god, Spider-man!” uvijek će vas dočekati kada se prizemljite.

Lagan poput pera

Iako smo se nagledali boljih interpretacija virtualnih gradova, moramo priznati da nam nikada nije bilo zabavnije kretati se njima. Naime, kretanje Spider-Manom odrađeno je besprijekorno. Vaše niti se više ne kače za nevidljiv zrak kao u prijašnjim igrama, nego odabiru najbližu izbočinu za koju bi se vaš junak mogao zaljuljati. Brzina i fluidnost kojom se to izvodi oduzimat će vam dah, pa ćete se vjerojatno radije tako kretati gradom umjesto da koristite kasnije dostupne teleport točke.

Sve isto vrijedi i za borbu. Borba je, uz priču, jedan od najvažnijih elemenata ovakvog tipa igre i blago rečeno – oduševljava. Ima tu poteza na stotine, tako da protivnike možete razbacivati po mapi do mile volje. Kretanje i kontranapadi te korištenje okoline u borbi uvelike podsjećaju na poznati Rocksteadyjev Batman Arkham. Naravno, progresija u igri otključava vam dodatne igračke i bezbroj zanimljivih odijela kojih bi se i jedan Iron Man posramio.

Pregled kod zubara zagarantiran!

S druge strane, stealth, koji je kao stvoren za ovakvu igru, premalo je zastupljen jer većinu misija možete započeti tim tonom, no ne ih i završiti. Naime, skoro svaka misija osuđena je borbom prsa o prsa neovisno o tome kako savršeno napadate iz sjene. Valovi neprijatelja redat će se na vama kao sretnici na napaljenoj Severini. Ipak, savršeno šuljanje većinom će odrađivati vaša simpatija Mary Jane koja je uz Spideyja dodatan igriv lik. Dešavat će se u rijetkim trenutcima, no bit će pravo osvježenje.

Dječji problemi

Fluidno kretanje gradom i brza borba prikrivat će neke nedostatke i bugove u grafičkoj prezentaciji. Jedan je to od rijetkih naslova koji izgleda prekrasno, ali vam neće oduzimati dah kao ostale poznate ekskluzivne igre. Nemojte me krivo shvatiti, igra izgleda sasvim ok, ali nam nije jasan nedostatak dinamične promjene vremena, a još veća misterija je zašto je igra zaključana na 30 fps-a čak i na PS4 Pro.

Uz spomenute probleme, prisutan je poznati “dječji problem” u open world naslovima. Naime, kako bi se produžilo vrijeme trajanja igre, u nju je dodano podosta besmislenih sporednih misija. Skupljanje izgubljenih ruksaka, slikanje zgrada te doslovno hvatanje odbjeglih golubova ne možemo smatrati dovoljno zanimljivim aktivnostima da se ostavimo glavne priče.

Ništa te ne može spasiti ako ne lajkaš novu profilnu svoje djevojke

Novi veliki IP?

Raditi igre otvorenog svijeta danas je zahtjevan posao, pogotovo ako u glavnoj ulozi imate Marvelovog junaka. No, naša očekivanja većim djelom su zadovoljena. Sony je dodao još jednu vrhunsku igru u svoju zbirku ekskluziva, a Insomniac je svojim novim IP naslovom ispleo čvrstu paukovu mrežu i postavio temelje za nadolazeće avanture našeg junaka.

Iako igra pati od navedenih problema, solidna priča, zanimljiva borba, humor našeg junaka koji je na razini Deadpoola, spašavaju ovaj Marvelov hit od toga da bude prosječan naslov. Napeta druga polovica igre i spektakularan završetak nije nas ostavio ravnodušnima, i naveo nas je da zaboravimo na neke propuste i da željno iščekujemo sljedeću Spider-Manovu avanturu.