Recenzija | PlayerUnknown’s Battlegrounds (PlayStation 4)

Je li stvarno “prošla baba s kolačima”?

Player Unknown’s Battlegrounds ime je jedne od prvih pravih inkarnacija battle royale igara koja je 2017. godine imala neviđenu popularnost u industriji videoigara. Iako su Arma i H1Z1 prvotno uveli battle royale u sferu kompetitivnog napucavanja, Bluehole je s PUBG-om ipak pogodio u „sridu“ i 2017. tron osvojio najoriginalnijom i najpopularnijom igrom na zemaljskoj kugli.

Video recenzija

Streameri, igrači, marketinške kampanje, pa čak i babe na pijaci znale su za PUBG groznicu. Neki najbolji i najpoznatiji streameri poput Shrouda i dr. Disrespecta također su se uzdigli pomoću ove igre. Što je danas Fortnite, to je 2017. bio PUBG. Namjerno smo u zadnjoj rečenici upotrijebili Fortnite jer, iako kao redakcija ne volimo tu igru, ona ipak danas ruši rekorde.
Pa u čemu je onda PUBG pogriješio da mu jedan Fortnite preuzme tron najpopularnije kompetitivne videoigre? Jedan od najvećih razloga sigurno je to što je igra tek ovih dana stigla na najpopularniju konzolu na svijetu – PlayStation 4.

Na ovu situaciju se predugo čekalo

Malo poduži uvod…

PlayStation 4 igrači koji nemaju dovoljno jak PC ili su zbog prijatelja čekali baš tu verziju, nažalost su zadnji došli na red. Godinu dana nakon što je PUBG ekskluzivno izašao za Xbox One, igra se pojavila i na Sonyjevoj konzoli.U ovoj recenziji odvojit ćemo se od PC zajednice koja već od davno uživa u ovom proizvodu i fokusirati se samo na konzolašku publiku (PC verziju PUBG-a smo već recenzirali te recenziju možete čitati na portalu). Najveći razlog tome je to što se igra ne igra identično kao na PC-ju. Iako je PC verzija također u ranom pristupu imala velike probleme te bugove na svakom koraku, ipak se to vremenom (i zakrpama) pretvorilo u fluidnu i prekrasnu BR igru.

Sličnu sudbinu imala je Xbox verzija. Igra se po izlasku izvodila u manje od 20 fps-a, teksture su kasnile s učitavanjem, rušenja igre su bila prečesta – jednostavno, igra je bila neigriva. No godinu dana i tisuće zakrpi kasnije, igra sada ipak liči na nešto iako nažalost najveći problem nije riješen, a to je framerate koji je zaključan na 30 fps-a.

Pa što su PS4 korisnici na kraju dobili?

I nakon svega navedenog, oni najstrpljiviji PS4 korisnici konačno su dobili svoju verziju. I to kakvu! Bluehole je PUBG na PS4 plasirao s najkompletnijem sadržajem ikad! Sve 3 mape, Erangel, Miramar i Sankok dostupne su odmah na početku. Training ground i javni testni serveri također su tu za isprobavanje skinova i novih oružja. Bonusi u obliku Drakeovog outfita iz Uncharteda te Ellienog ruksaka također su zacaklili naše oči. A šlag na torti sigurno je i nova zimska mapa Vikendi koja će za manje od mjesec dana biti dostupna i na PS4.

Dakle, Bluehole sa sadržajem stvarno nije razočarao. A sigurno nije ni s cijenom. Sa samo 200 kn mogli ste na izlasku uzeti standardan paket s bonusima. Izgleda da su developeri unaprijed razmišljali kako da se iskupe za ogromno kašnjenje izdavanja igre na najomiljeniju konzolu. Međutim, najveće je pitanje: kakav smo mi to paket zapravo dobili i u kakvom igrivom stanju?

Sve tri orginalne mape dostupne su na samom startu

Performanse

Kada jednom uhvatite DualShock i iskočite iz aviona na jednu od 3 ogromne mape, mogli biste se odmah razočarati i ugasiti PUBG! Da, nakon prvog slijetanja u oči će vam zasigurno prvo upasti draw distance tj. zamagljeni vidik s mutnim objektima koji se učitavaju tek kad se približite zemljanom tlu. Kad se jednom padobran zatvori a vaše noge poljube zemlju, moglo bi vas šokirati i tromo kretanje lika.
Naime, developeri su shvatili da PC verziju ne mogu savršeno prebaciti na konzole, pa su odmah u startu igru zaključali na 30 fps-a da se što bolje vrti. Još jedna stvar koju ćete odmah primijetiti je i loša grafika te mutne teksture. To ne bi bio toliko veliki nedostatak da se borbe većinom vode na blizinu. No PUBG je igra u kojoj je najvažnije što prije primijetiti neprijatelja i smisliti sljedeći potez, a ako neprijatelja ne primijetite zbog loših tekstura ili ga jednostavno zamijenite za grm, ubrzo bi vas mogao dočekati „game over“.
Uspoređujući običnu i PS4 Pro verziju, moramo konstatirati da se na obje konzole igra vrti u solidnih 30 fps-a bez čestih padova frameratea. No na običnom PS4 nešto je više mutnih tekstura i grafička podloga je mrvicu lošija.

Izrezak2.PNG

S lijeve strane gledate u PS4 Pro ekran a s desne u običan PS4, razlike su vidljive

Kontrole

Ako ste mislili da je ovdje nevoljama kraj, prevarili ste se. PUBG je poznat po tome što je primarno zamišljen kao PC ekskluziva s bogatim kontrolama i mogućnostima. Vjerujemo da je developerima to bio još jedan trn u oku kada su PUBG prebacivali na konzole.
Kao i Xbox verzija, tako i PS4 verzija pati od šeprtljavih kontrola za koje vam treba puno privikavanja. Problem je u tome što kontroler teško zamjenjuje tipkovnicu i miš kojima je puno lakše igrati ovu igru. Zaboravite na fluidno uzimanje predmeta s poda, brzo liječenje, slaganje oružja i ostalih jednostavnih stvari koje se na PC-ju izvode u sekundi. Developeri su se mogli ugledati na Blackout i dodati prečace za sakupljanje predmeta, modificiranje oružja i ostalih stvari, no to nisu htjeli jer bi se tada jednostavno izgubila hardcore čar originalnog PUBG-a. U tome se slažemo.

Timski rad i taktiziranje je još uvijek glavni adut PUBG-a

Ubij me nježno

Dolaskom na PS4 mehanika PUBG-a ostala je i dalje ista. Riječ je o sporom hardcore battle royale naslovu, u kojemu morate razmišljati o lootanju, kretanju, taktičkom repozicioniranju te planirati svaki vaš ulazak u napucavanje s drugim igračima. Mečevi ovdje znaju trajati čak 45 minuta, nekad zna biti puno praznog hoda te vas svaki krivi potez može skupo stajati. Međutim, ta frustracija u suprotnom ishodu ujedno je i najveća satisfakcija PUBG-a. Osjećaj kada nakon pola sata lootanja, trčanja i borbe konačno stignete u top 10, te kada svaki sljedeći pucanj prereže mirnu tišinu, a vaš adrenalin skače na 202, i dalje je nešto najbolje viđeno u battle royale igrama danas. Krivulja učenja igre je duga, no ako ste strpljivi i uporni, svakog dana primjećivat ćete napredak.

Snježna mapa Vikendi već se može testirati i na PS4 konzoli

Kupiti PUBG za PS4 ili ne?!

Ako vas sporo napredovanje i taktiziranje privlači u kompetitivnim igrama, a nemate dovoljno jak PC ili više volite igrati na konzolama, onda ne morate puno razmišljati. PUBG, iako za sobom vuče puno problema, ipak je na PS4 igriv te pruža identičnu čar koja ga je svih ovih godina krasila na ostalim platformama.

Za 200 kn dobili smo solidan port jedne od najboljih BR igara današnjice, a ako zanemarite neke probleme i uložite svoje dragocjeno vrijeme u PUBG, igra će vas za to višestruko nagraditi svojim već poznatim adutima te naravno piletinom za večeru!

PlayerUnknown's Battlegrounds (PlayStation 4) recenzija

83

Iako se ne može mjeriti sa superiornom PC verzijom, PS4 igrači doživjet će identičnu čar i satisfakciju ako se prepuste ovom vrhunskom battle royale naslovu.