Recenzija | Pokémon: Let’s Go, Eevee!

“Želim biti najveći, kao nitko do sad”, pjevao je uvodnu pjesmu naš dragi glazbenik Jacques Houdek. I zaista, postao je najveći, ali ne Pokemon trener!

Ma tko se ne sjeća legendarne uvodne pjesme iz Pokemona koji su se vrtjeli na jednoj od domaćih televizija? Davno je to bilo, ali svi mi stariji koji se sjećamo pjesme smo je pjevušili u sebi. Nekad je bilo popularno mrziti Pokemone jer je to za djecu iako smo ih gotovo svi znali i gledali. Svi znamo tko je Pikachu, Charmander, Snorlax, Bulbasaur, Psyduck, Misty, Brock i Team Raketa! Upravo ta legendarna ekipa napunila je Kanto regiju, a nama dala odličnu Pokemon igru na konzoli koja je kao stvorena za Pokemone.

Let’s Go Nintendo Switch

Ako ste ljubitelj ili poznavatelj Pokemona i imate Nintendo Switch, ne morate čitati recenziju. Odmah vam mogu reći da ćete biti presretni ovom igrom. Vjerujem da, ako zadovoljavate ova prva dva uvjeta, igru već debelo igrate i da ju još uvijek igrate čak ako ste je kupili već prvog dana jer igra je zaista ogromna. Svi pravi fanovi Pokemona znaju da su Pokemon igre pune malih tajni i iznenađenja koje će otkriti samo uporni. Provest ćete minimalno 50-70 sati u igri i nećete sve pronaći i otkriti. Iako Pokémon: Let’s Go, Eevee! ili Pokémon: Let’s Go, Pikachu! nije najdublja igra po pitanju taktiziranja i borbi, ako gledamo starije slične Pokemon igre, ova izvedba je najbliže onome što smo gledali na televiziji.

Dt 2OZ U0AM0rHR

Ovako je sve počelo! Sami birate imena svog lika, a Perica je vaš prijatelj kroz putovanje koji će vam pomoći, ali i testirati vaše Pokemone u borbama.

Ne samo da su grafičke mogućnosti dopustile da se ekranizacija Pokemona prenese na konzolu, nego je čitav koncept mogućnosti igranja na Switchu jednostavno savršen za Pokemone. Igru možete igrati zavaljeni u fotelji i samo s jednim Joy-Conom. Da, tako je jednostavno. Sve radite s jednom rukom, a pravi način igranja Pokemona je odvojiti Joy-Con i koristiti čari motion tehnologije kod hvatanja Pokemona. Vjerujte mi – tako je najzabavnije jer morate zamahnuti rukom baš kao da bacate pravu Poke loptu. Istina, komunikacija između Switcha i Joy-Cona ponekad zeza i motion tehnologija ne radi savršeno, pa lopte koje bacate završe svuda, a ne samo na Pokemonu. Svejedno, jako je zabavno i jako je blizu “pravoj” stvari.

Dt 2b9SVAAAZTdF

Crveni krug nije dobar znak! To znači da ćete Charmandera jako teško  uhvatiti običnom loptom. Ne brinite, kroz igru dobivate razne vrste lopti i slatkiša koji olakšavaju hvatanje Pokemona, ali da biste uhvatili one rijetke Pokemone morat ćete se debelo namučiti.

Baš kao i u crtiću, vi želite postati najveći Pokemon trener. Da biste to zaista i postali, morat ćete se jako dobro potruditi i našetati po Kanto regiji. Ako ste barem jednom gledali Pokemone, onda znate da vas čeka hvatanje Pokemona, istraživanje mape i borba protiv drugih trenera i njihovih Pokemona. To je osnova i ova igre i iako možda zvuči dosadno, vjerujte mi da nije. Ima nešto u tome kada pronađete rijetkog Pokemona, jedva ga uhvatite i onda igranjem on evoluira na iduću razinu. Poseban je to osjećaj i veliko zadovoljstvo. Da, čak i kad ste čovjek od 33 godine (kao ja) skačete kao dijete kad zadnjom Ultra Pokemon loptom uhvatite rijetkog Pokemona koji vam je mogao pobjeći i tko zna kad biste ga opet vidjeli.

Dt 2OZWVYAECIFy

Pa stara, hvala ti puno na komplimentu!

Putovanje će vas odvesti u razne predjele Kanto regije – od šuma i luksuzne jahte do mračnih tamnica i gradova. Igra zaista izgleda lijepo i nikad bliže crtiću koji sam obožavao gledati.

Pokemona ima čak 136. Čak ni to nije konačna brojka jer, kao što sam rekao, igra je prepuna tajni. Razgovarajte sa svima u igri, pogotovo u gradovima koji predstavljaju centralne hubove igre i imaju puno NPC-ova koji će vam često dati vrijedne stvari ili otkriti neke tajne. U gradovima ćete pronaći razne trgovine, izliječiti svoje Pokemone te ćete se boriti s pobjednicima i vlasnicima Pokemon dvorana koji će vam dati bedževe jednom kad ih pobijedite. Ne samo to nego ćete dobiti nešto bodova i specijalni napad koji možete dodati određenoj vrsti Pokemona. Na putovanju nikad nećete biti izgubljeni jer uvijek ćete znati kuda treba ići, ali skrenite nekad s puta jer vas igra nagrađuje za istraživanje.

Pokemoni i RPGijanje

Do sad ste me shvatili. Živite crtani film ili serijal ovom igrom. Onda znate da centralna figura igre niste vi, nego Pokemoni, njihovo skupljanje i treniranje. Borbe su sastavni dio igre kao i neprijatelji. Zapravo, teško je reći neprijatelji jer jedini zlikovci u igri su zapravo smiješni. Naravno, znate o kome pričam – Team Rocket iliti Tim Raketa – Jessie i James i njihov Pokemon Meowth. Uvijek su zli i kuju zle planove, ali smiješni su (kao ona dva lopova iz Sam u kući filma). Zli su i simpatični.

Ovisno o izdanju koje ste kupili, igrate s Pikachuom ili Eevee. U partyju možete imati 6 Pokemona s kojim se borite. Sve Pokemone možete mijenjati i graditi kako vi želite.

Dt 2OZ1U4AEHqdB

U odnosu na prošle naslove hvatanje Pokemona nije nasumično (kao ni borbe), nego morate prići Pokemonu kojeg želite uhvatiti. Pro tip: ponekad lovite jedne te iste Pokemone po 4-5 puta jer je poslije toga velika vjerojatnost da će se pojaviti rijetki Pokemon kojeg želite imati (pazite, njih je puno teže uloviti). Opremite se uvijek s puno jačih loptica i voća za smirivanje divljih Pokemona

Znate da svi Pokemoni pripadaju određenoj vrsti. Neki Pokemoni su električni, neki su zemljani, vodeni, travnati, leteći, metalni, vatreni, otrovni, a neki nisu ništa od toga. Svaki Pokemon i svaka vrsta ima određene prednosti u odnosu na drugu vrstu. Ako imate kod sebe Pikachua koji je električni Pokemon, on će s lakoćom “isprašiti” vodene Pokemone. Vatreni Pokemon će spaliti leteće Pokemone. Kombinacija ima jako puno, i iako ne morate biti veliki Pokemon stručnjak, u kasnijim borbama pomaže ako znate na koju vrstu Pokemona su slabi Pokemoni vaših protivnika. Generalno govoreći, ova igra je lakša ako gledamo starije naslove, no ne bih rekao da je samo za djecu. Nije. Kako napredujete kroz igru ona postaje sve teža jer u igru se uključuju sve jači Pokemoni i treneri, a tek nakon što završite igru počinju pravi izazovi jer se borite protiv master trenera koji će biti izazov za svakoga.

Dt 2b9SU4AADPRy

Borba je na poteze, a u svakom trenutku možete birati s kim ćete igrati. Imate 6 Pokemona u partyju, a u kasnijem stadiju igre doživjet ćete epske 6 vs 6 borbe gdje ćete za pobjedu kombinirati razne vrste Pokemona koje ste nadogradili i trenirali

Sve Pokemone koje ste zaradili ili uhvatili možete izgraditi po svome ukusu. Pobjeđivanjem u borbama, hvatanjem drugih Pokemona dobivate XP bodove (i druge stvarčice kao jače Poke lopte, novac, eliksire razne) pomoću kojih raste level vaših Pokemona. S većim levelom rastu karakteristike Pokemona (obrana, napad, brzina, CP, HP itd), a dobivate i nove poteze koje koristite u borbi.

Kad uhvatite Pokemona, on već ima svoje default specijalne poteze, ali vi ih sve možete izmijeniti. Primjerice, ja sam svoju Eevee napravio “all-around” Pokemonom koja ima specijalne vodene, vatrene i električne napade. Charizard mi je samo vatreni. Dakle, na vama je da si složite i posložite Pokemone kako vi želite jer bitno je da imate odgovor za svakog protivnika u igri. Baš kao i vi, oni isto imaju Pokemone raznih vrsta i karakteristika i tu leži ljepota borbi u ovoj igri. Iako nije najdublja RPG igra, imate prostora za razvijati Pokemone. Svaki Pokemon u borbi ima 4 vrste specijalnih poteza.

Dt 2b9HV4AA28n8

Ovdje ćete mijenjati Pokemone u partyju, nadograđivati ih, šopati slatkišima da rastu brže, liječiti ih, skidati razne statuse koje mogu dobiti u borbama. Da, izgleda jako ružno i ne odgovara ostatku igre

Kao što sam ranije naveo, igra itekako zna pokazati zube. Jedan primjer je kada mi je mala krtica ili ovdje Pokemon Digglet svojim jednim te istim napadom uništio 4 Pokemona dok se nisam sjetio uzeti letećeg Pokemona jer me krtica ne može dokučiti.

Iako možete uhvatiti sve Pokemone, samo ovi u partyju rastu. To znači da svi ostali koje imate (imate Pokedex) ne rastu i ne razvijaju se. Srećom, slanjem Pokemona koje ne trebate prema Profesoru Oaku dobit ćete slatkiše s kojima možete ubrzati rast Pokemona. Ima jako puno stvari za pokupiti, ali nije ništa tako komplicirano da nećete razumjeti. Ako ste modno osviješteni, u igri ćete dobivati ili kupovati raznu odjeću za sebe i Pokemone.

Dt 2OZjVAAAKOxW

Što više s njima igrate, rastu im leveli, a onda mogućnost i evolucije u napredniji oblik. Iako, preslatki Charmander evolucijom u opakog Charizarda ne bude više tako sladak.

Igra ima čak i online komponentu gdje se možete lokalno ili putem interneta povezati s drugim igračima. Ako negdje zapnete, možete zvati drugog igrača da vam pomogne, a možete se i boriti jedan protiv drugoga. Također, zgodna fora je da možete s drugima razmjenjivati Pokemone, a ako ste zagriženi fan, igru čak možete povezati i s Pokemon Go igrom i razmijeniti teško zarađene Pokemone za koje ste se nahodali. Ja sam igru najviše igrao sam, ali ako volite igrati s drugima – možete, iako iskreno co-op način igranja previše olakšava igru.

Red Dead Redemption 2 stoji, a ja želim Alkazama

Ja nisam zagriženi fan Pokemona da znam sve o njima. Ne znam. Ne morate ni vi biti Pokemon fan da biste uživali u igri. Budući da je igra na Nintendo Switchu, možete je igrati kako želite i gdje želite. Meni je problem jednom kada pokrenem igru prestati s igranjem jer jednostavno je zarazno ganjati Pokemone i boriti se s drugim.

Ne samo to, nego uvijek imate neko iščekivanje koji će se sad Pokemon pojaviti i hoćete li ga uhvatiti. Zadovoljavajuće je kad čujete onaj zvuk Poke lopte koji označava da ste uspjeli uhvatiti i ukrotiti divljeg Pokemona, razviti ga do evolucije i gledati kako gazi u borbama. Iako ne donosi ništa novo ni revolucionarno ako ste igrali prošle Pokemon naslove, jednostavno je zarazna i igriva kao većina Nintendovih igara. Hardcore fanovima nedostajati će možda dubine, ali svi ostali će uživati.