Recenzija | Spyro Reignited Trilogy

20 godina poslije čarolija i dalje živi. Mali ljubičasti zmaj još u sebi ima vatre koja će zapaliti u vama onu dječačku iskricu, bilo da se igri vraćate, ili se sa serijalom susrećete prvi put.

Znate da ste itekako ostarjeli kada se točno sjećate trenutka prije 20 godina i pokretanja igre na starom CRT ekranu. Već sam PlayStation 1 omot izgledao je prekrasno, a ubacivanje diska u starog dobrog „sivonju“ i pokretanje igre, na licu 13. godišnjeg dječaka onda je izazivalo golemo oduševljenje. Ne znam jesam li tad ja ili Spyro imao smješniju facu, međutim, sjećam se dobro kako sam onda mislio da igram 3D crtić, a ne videoigru. Dvadeset godina kasnije dječak je odrastao u čovjeka, a Spyro je i dalje ostao Spyro – mladi i nadobudni zmajić spreman pomoći svima u nevolji. Spyro nakon 20 godina nije izgubio ništa od svog šarma i baš kao nekada, od trenutka kad uzmete gamepad u ruke, teško je prestati igrati igru, ili da se ispravim – igre!

VIDEOIGRA ILI PIXAR ČAROLIJA?

Spyro Reignited Trilogy, kako samo ima nalaže, znači da ćete za cijenu od nekih 255 do 299kn dobiti čak 3 igre i to najbolje u Spyro serijalu. Spyro: The Dragon, Spyro 2: Gateway to Glimmer i Spyro 3: Year of the Dragon. Svaku od igara možete pokrenuti kada želite. Ne morate početi igrati po nekom posebnom redoslijedu. Jednom kada krenete igrati čeka vas grafička poslastica.

Comparsion

Kada se sjetim prije 20 godina kada sam kao dijete mislio da je Spyro The Dragon crtić. Pogledajte danas kako tek izgleda!

Iako grafika nikad nije najbitnija u igrama, ne spomenuti grafiku koja je gotovo na razini Disney i Pixar crtića bilo bi zaista nepošteno prema developerima. Igra je razvijena iz temelja, jer Toys for Bob nije posjedovao niti imao uvid u originalni kod igre. Osim vizualne poslastice I zvučna kulisa je prilagođena današnjem vremenu. Ipak, nije nam jasno zašto u igri nema titlova, što će nekima biti mana.

ŠARM, ŠARM I SAMO ŠARM

Jednom kad krenete igrati brzo ćete pohvatati kontrole. Spyro i dalje riga vatru, lebdi i zalijeće se glavom u neprijatelje. Kontrole su jednostavne, a ako želite, možete igrati i s kontrolama kakve su bile i prije 20 godina. U drugom i trećem nastavku Spyro nauči nove poteze, pa ćete moći plivati i penjati se. Sve u ovoj igri podređeno je zabavi i zapravo je ovaj remake igra koju krenete igrati za opuštanje, da biste na kraju zaglavili do jutarnjih sati, pa vam žena ljuta izleti iz sobe i pita – „pa, dobro jesi ti normalan?“ Ako ste stari igrač znate kako igra funkcionira. Tu je nešto veći centralni “hub” koji istražujete, dok se u njemu nalaze portali koji vode do nivoa. U prvom dijelu spašavate zmajeve, u drugom skupljate talismane, dok u trećem tražite jaja iz kojih se legu mali zmajevi.

Spyro Reignited Trilogy 20181117001710

Lokacije u igri su prekrasne – močvare, snijeg, plaže, dvorci, slapovi…sve što vam pada napamet, a sve izgleda šareno i lijepo

Nivoa u tri igre zaista ima jako puno. Svi su prekrasni u svakom smislu. Osim grafike, konstantno vas prati ugodna i vesela glazba, a neprijatelje koje ćete susresti tokom igranja su zaista smiješni. Velike kokoši, debeli vitezovi, svinje, spaljeni čarobnjaci, medvjedi, bikovi – svi odreda su smiješni i spaljeni u pozitivnom smislu. Glavni negativci u igri su simpatično zli i nikada nećete imati osjećaj da su to pravi zlikovci.

Navući ćete se brzo skupljajući stvari u igri, posebice drago kamenje koje se nalazi posvuda. Ako se odlučite prijeći igru 100% čekaju vas dani i dani zabave, a ponešto i izgubljenih živaca, jer sve pronaći i odraditi u igri nije lagano. Posebice u drugom i trećem dijelu gdje postoji gomila side misiija i zadataka općenito. Mini zadaci i mini misije su također zabavne, te uključuju razne radnje – od igranja hokeja do vožnje skatea u Tony Hawk stilu.

Hokej Spyrio

Drugi i treći dio serijala puni su zadataka i mini igara. Niti jednu ne morate igrati, ali preporučio bih vam da isprobate jer ima ih puno, a većina je jako zabavna

Druga i treća igraju imaju značajno više animacija koje su ujedno i smiješne, pa često, kad dovršite nivo, posljednja animacija će vam na lice razvući iskreni osmijeh. Priča je također izraženija u drugom i trećem dijelu igre, ali kao što sam rekao – sve je podređeno zabavi. Ako imate klince i želite ih uvesti u svijet igara Spyro: Reignited Trilogy prava je igra za to. Ipak, kasniji svjetovi i nivoi donese određeni izazov (posebno su teške neke od boss bobi) pa će klincima biti potrebna pomoć. Druga i treća igra imaju nešto kompleksniji gameplay i više stvari za otključati. Morat ćete često uključiti i moždane vijuge, jer da biste stigli do određene lokacije morati ćete dobro razmisliti kuda i kako. Dizajn nivoa je poluotvoren, pa iako nivoi u pravilu nisu veliki, oni su prepuni sadržaja. Ako vam se ne da sve skupljati nego želite obaviti samo osnovne stvari, moći ćete i samo proletjeti kroz nivoe, međutim, pravi je užitak istražiti i skupiti sve što igra nudi.

PLATFORMER ZA SVE GENERACIJE

Tek danas poslije ovako kvalitetno odrađenog remakea možemo shvatiti koliko je Spyro i prije 20 godina bio odlična igra. S današnjom grafikom, zvukom, odličnim nivoima, neodoljivim šarmom glavnog lika, smiješnim neprijateljima, vrhunskom igrivosti – Spyro je baš pravi platformski klasik. Ne samo to, nego se radi o jednom od najboljih remakeova koje smo imali priliku zaigrati, a vrijednost je još veća kad znamo da u paketu imamo čak 3 igre. Doduše, tri igre koje su vrlo slične jedna drugoj, jer Spyro kroz godine i nastavke nije puno mijenjao formulu. Zašto bi je i mijenjao kada je ta formula bila dobitna?

Spyro Reignited Trilogy 20181117002109

Lijevo je vaš vjerni pratitelj Sparx. Kad svijetli plavo znači da nemate više zdravlja, a kad svijetli zlatno-žutom bojom znači da možete primiti nekoliko udaraca prije nego izgubite život. Sparx se inače hrani ovčicima, sprženim kokošima, prepečenim rakovima i bubamarama

Igru apsolutno preporučamo za sve generacije. Ukoliko ste serijal igrali ranije na “sivonji”, utoliko ćete sad s još većim guštom sve ponovno prelazite, a ako igrate prvi put zaista vam zavidim. Ljepota ove igre su šarm i razigranost na svakom koraku. Igra vas ne tjera na duge seanse (osim ako sami ne želite igrati 10 sati u komadu) već je “pickup and play” zbog jednostavnih i kvalitetnih kontrola. Stariji igrači koji su odigrali serijal na PlayStationu 1 možda će zamjeriti to što ovaj remake ne donosi neke novine osim one u grafičkom pogledu, međutim, ovo je ipak remake, pa nije niti realno očekivati nove nivoe i mehanike. Ipak, šteta što su učitavanja u igri jednostavno predugačka. Kad izgubite život posebice će vas tu učitavanja malo naživcirati.

Spyro Reignited Trilogy 20181117013452

Klasične boss borbe također su dio igre, a njihova težina varira od vrlo laganih pa čak do težih zato budite samo strpljivi

Pravih platformera kronično nedostaje na konzolama ove generacije, a Spyro je, iako star 20 godina, i dalje jednostavno neodoljiv. Bilo da ste ljubitelj platformera, stari ili novi igrač, preporučio bih vam odigravanje ovog odličnog paketa. Cijeli paket oda je platformskom žanru, a Spyro je lik u kojega se lagano zaljubiti i teško odljubiti. Jer igre su zabava i ovaj remake predstavlja sam vrh zabave. Nadamo se da će uspjeh Crash Bandicoot i Spyro remakeova potaknuti izdavače da podrže ovakav tip igara jer voljeli bismo vidjeti Spyru i Crasha u sasvim novim avanturama na novim konzolama.