Recenzija | Yoku’s Island Express

Od ekipe koja je napravila Wormse i Overcooked dobili smo jedan od najboljih i najoriginalnijih platformera posljednjih godina!

Kao u stvarnom životu, tako i u svijetu igara postoji oaza mira koja se nalazi daleko od prepucavanja forumaša je li ovaj Battlefield smeće ili će Call of Duty: Blackout poharati battle royale ili je i on smeće. U toj vašoj oazi mira i spokoja uzmete u ruke gamepad i upalite igru za koju gotovo nitko ne zna. Igra vas od početnog ekrana oduševi, a nakon par sati potpuno zaludi da vam se ne da niti jedan Spider-Man pokrenuti. Znate da ste pronašli pravi mali dragulj u moru istih i negativnih igara. Yoku’s Island Express je igra koja će vam pružiti jako puno zabave, originalnog sadržaja i predivne glazbe. Vratit će vas u vrijeme kada smo igrali igre radi gušta, a manje brojali piksele ili greške i o tome se svađali sa svima.

Buba švaba i poštar!

Priča ove igre nije uopće bitna, ali postoji. Stari šef pošte odlazi u mirovinu, a na njegovo mjesto dolazite vi. Vi ste buba kortljan (na hrvatskom jeziku se tako zove) ili na eng. dung beetle. Znate svi onu malu bubu što uvijek kotrlja onu lopticu? E to ste vi. Simpatični i malo bubašvabac koji je došao preuzeti poštu, ali na inače predivnom tropskom otoku pojavio se zločesti neprijatelj kojeg ćete morati uz pomoć prijatelja svladati. Na predivnom otoku srest ćete mnoge spaljene i smiješne životinje koje će vam davati glavne i sporedne misije. Likovi imaju piskutave i smiješne glasove i variraju od žabaca, zečeva, sovi, majmuna itd. Otok na kojemu igrate je predivan. Grafika je zaista predivna bilo da ste na snijegu, zelenim površinama ili podvodnim spiljama. Igra je jednostavno prekrasna i ultra simpatična. Glazba koja svira je zarazna, predivna i opuštajuća. Uhvatit ćete sami sebe kako pjevušite ili fićukate melodije iz igre.

9 11 2018 1 46 11 PM

Tijekom igre upoznat ćete mnoge šumske životinje koje će vam davati razne zadatke i misije. U poštanskom uredu tajnik vam je spaljeni papagaj.

Bilo bi nepošteno ne spomenuti prekrasno dizajnirani open world otok koji je pun, zaista pun skrivenih i tajnih prolaza. Budući da ste buba, čitav otok prepun je podzemnih tunela, a gameplay često upravo ide i iznad zemlje i pod zemlju i na tlo. Jedan čas ste u zraku i dijelu mape koji je okovan snijegom, drugi čas ste na prekrasnom zelenom otočju dok ste opet za koju minutu ispod zemlje u tunelima ili pak plivate u vodi. Mapa je zaista velika i dok ne otključate sustav brzog putovanja možda vam bude naporno ići od točke A do točke B. Srećom taj sustav ćete relativno brzo otključati gdje ćete se u par sekundi njihati i prebacivati s jednog kraja na drugi kraj mape. Igra je puna škrinjica za pronaći, voća koje skupljate stalno kroz igru te stvarno jako dobro skrivenih prostorija. Ako ćete htjeti sve pronaći i pokupiti, provest ćete dane i dane uz igru. Ja sam igru prešao za nekih 10h s tim sam završio samo 70% igre i niti blizu nisam sve pronašao.

9 11 2018 1 46 09 PM

Mapu sam odzumirao nekoliko puta da bi vam mogao pokazati veličinu. Svaki dio mape morate otkriti, a igra je puna vertikalnog i horizontalnog gameplaya kao i stvari za pronaći!

Ako se možda pitate što izdvaja Yoku’s Island od ostalih 2D platformera, onda je to svakako sama srž i mehanika igre. U igri na početku nema puno mogućnosti nego kako igrate i ispunjavate misije dobivate razne stvarčice koje vam omogućavaju da dođete do dijelova do kojih ranije niste mogli. Na početku nećete moći niti plivati, niti se njihati na cvijetovima niti uništavati razne prepreke. Igra sadrži glavne i sporedne zadatke koje, ako ne želite, ne morate igrati. OK, to je sve isto kao u drugim igrama. Ono što nije isto da vaša buba ne može skakati, letjeti, trčati niti ništa. Može samo kotrljati svoju malu kuglicu. Pa kako se onda krećete?

Mix 2D platformera i flipera!

Ne, nisam pijan nego je igra upravo to – platformer + fliper. Igra je puna bumpera pomoću kojih se odbijate, dobivate inerciju, brzinu i sve drugo. Baš kao u fliperu, stiskati ćete LT/RT (L2/R2) koji glume lijevi i desni bumper. Kako napredujete kroz igru, igra postaje sve kompleksnija. Imate i boss borbe koje su zapravo fliper table gdje imate hrpu bumpera, uskih prolaza koje treba pogoditi za razne bonuse itd. Čitav gameplay temelji se na fliperu i to igra radi fantastično. Ako želite doći na viši dio igre, naići ćete na bumper koji će vas odbaciti gore. Neke bumpere otključavate dajući 80-100 voćki koje ste skupli. Isto kada idete dolje u tunele uvijek vas šalje bumper. Ipak ste vi buba kuglica.

33958195 10156173338527850 8353129091938910208 o

Od ovakvih i puno kompleksnijih fliper dijelova sastoji se cijela igra, a čitav gameplay se temelji upravo na fliperu što zapravo funkcionira odlično! Cijeli otok je jedna velika, šarena i zabavna fliper tabla!

Osim što će vas stalno fliperati , od ostalih komandi lijevim analogom se krećete i X-om puštate piskutavi zvuk čiji valovi razbijaju neke stvari. I to je sve. Većina igre je na R2/L2 i iako možda zvuči loše i ograničeno vjerujte da nije. Sve radi fluidno, fizika lopte je odlična i uživati ćete u prolasku igre i nabijanju loptice. Team 17 svakako je pogodio ovim načinom izvođenja igre koji je jedinstven u ovome žanru. Slike teško mogu dočarati mehaniku igre, pa svakako pogledajte YouTube video ako sam vas uspio zainteresrirati za igru.

Jednom kada otključate sve dodatne sposobnosti igra postane sve bolja i bolja. Nekada će vas možda frustrirati što nije uvijek lagano lopticu pogoditi na mjesto koje treba jer baš kao u stvarnom fliperu ima jako puno prolaza i bumpera. Ako i izgubite živce sve to šarenilo i odlična glazba vrlo brzo će vas smiriti. Cijela igre je opuštajuća, puna checkpointova, a nećete ni živote gubiti. Sve u ovoj igri podređeno je zabavi, a igra to vraća na najbolji mogući način svojom zaraznom igrivošću. Yoku’s Island Express mirna srca preporučio bih svima vama koji volite 2D platformere, odličnu igrivost, glazbu i jedinstvenu mehaniku igre. Igra ima poseban šarm i svakako zaslužuje da je barem isprobate budući da demo imate na svim platformama. Igra je već dostupna na PS4, PC-u, Xbox Oneu (čiju sam verziju i igrao) te Nintendo Switchu.