Recenzija | Battlefield V

Rat, rat se nikad ne mijenja. Baš kao ni EA! Zamislite samo kakva je ovo igra mogla biti da je DICE imao više vremena za razvoj igre?!

EA je ove godine uzdrmao javnost i svoje fanove najavivši novi Battlefield koji nas vraća na bojišna polja Drugog svjetskog rata. Sve je to zvučalo super, dok se nije pojavio prvi trailer koji nam je uz frenetičnu akciju donio neke čudne detalje vezane uz samu igru. Žene su stavljene u prvi plan, a Drugi svjetski rat nalikovao je svemu samo ne onome što znamo iz povijesti.

FFA.HR VIDEO RECENZIJA

Ljutnja fanova bila je neizbježna, no EA nas je uvjeravao da će Battlefield V biti jedan od najkvalitetnijih i najsadržajnijih nastavaka u serijalu. Obećan nam je zanimljiv singleplayer, kooperativni mode, battle royale mode i unaprijeđeni timski multiplayer, a najpametniji potez koji su nam developeri otkrili jest taj da season pass potpuno izostaje i da će sav dodatni sadržaj za BFV dolaziti besplatno. I tako se situacija skoro pa u potpunost promijenila i razočaranje je preraslo u nestrpljivo iščekivanje same igre.

Igra nam je pred vratima

Iako su mikrotransakcije ovaj put izostale iz tvornice EA Gamesa, izlazak same igre zasjenjen je odlukom developera da prednarudžbom deluxe verzije igre (one skuplje i s kozmetičkim dodacima) imate raniji pristup igri i serverima za razliku od smrtnika koji će uzeti običnu verziju. Ali ok, od EA se uvijek očekuje neki loš marketinški trik, tako da nas ne zanima ta politika, stoga krećemo s osvrtom na samu igru.

Ljudi, molim jedan aplauz za ovaj potez

Kada pokrenete igru, odmah će vam past mrak na oči jer, osim 3 singleplayer misije i 3 različita multiplayer moda, više ništa nemate ponuđeno u glavnom meniju igre. Ne bismo čak ni previše pogriješili izjavom da novi BF5 izgleda kao early acces naslov koji se prodaje po punoj cijeni. Bravo, EA, kamo nas to vodiš svojom politikom?!

Ali bez panike ljudi, coop i battle royale mode, dodatne singleplayer i multiplayer mape će u skorijoj budućnosti dolaziti besplatno za sve one koji su kupili ovu igru. Barem ako je vjerovati developerima na riječ. Tako će ova recenzija biti temeljena više na sadašnjem sadržaju uz pretpostavku da će sav dodatan sadržaj koji će stići u BF5 biti na solidnom i obećanom nivou. EA nam je zbilja dao škakljiv zadatak.

Ratne priče su se vratile

Battlefield V nam u singleplayeru vraća poznate ratne priče koje donose sudbinu trojice vojnika. Priče nisu međusobno povezane i cilj im je dati nam otvoreni način igranja i pristupa misijama koje su nam dostupne na samom izlasku igre. Britanski mladić tako će upoznati Libiju i sabotirati vojne zrakoplove, Norveška cura skijat će snježnim planinama i spašavati majku od neprijateljskih ruku, a Francuz afričkog podrijetla preispitivat će svoju borbu za oslobođenje zemlje u kojoj se zapravo nije ni rodio. Najzanimljivija ratna priča veže se uz Norvešku gdje naša junakinja osim što skija, povremeno mora koristiti i vatru da se ugrije jer snježna oluja ledi krv u njenim žilama.

Osim navedenoga, singleplayer bismo zapravo mogli sažeti u ogromne misije otvorenog tipa u kojima je umjetna inteligencija neobjašnjivo glupa, stealth ne funkcionira kako bi trebao, a Rambo stil je najjednostavniji i najbezbolniji pristup svakoj misiji. Još jedan pridjev koji bismo singleplayer kampanji mogli dati jest taj da je ona grafički showcase jer pored glinenih golubova imate vremena čak uživati u stvarno maestralnoj grafici. Nakon jednostavnih i bezbolnih ratnih priča koje ćete završiti i na najtežoj težini u samo 3 do 4 sata, vrijeme je da se bacite na multiplayer koji je zapravo najvažniji aspekt svakog BF naslova.

battlefield-5-review-screenshot1.JPG

Grafički prikaz puno puta nas je ostavio bez daha

Stvari su se promijenile ili nisu?

Sve oči su, kao i kod svakog BF naslova, uprte u multiplayer mode. Stoga je realno bilo za očekivati da će se DICE i ovaj puta potruditi zadovoljiti svoje fanove što kvalitetnijim i zabavnijim ratovanjem. Drago nam je konstatirati da je u tome uspio. Iako bi vam na prvi pogled multiplayer napucavanje moglo izgledati identično prijašnjem, to zapravo nije tako. Uvedeno je puno noviteta koji se otkrivaju tokom samog igranja. Nabrojat ćemo neke najvažnije s obzirom da oni zapravo određuju pravac u kojem je krenuo ovaj BF naslov.

Možda najvažniji aspekt stavljen je sada na timsku borbu. Dakle, squad i samo squad. Uveden je tzv. “Attrition” sustav koji zapravo onemogućava automatsko obnavljanje zdravlja, pa sada cijelo vrijeme morate paziti na svoje zdravlje i obnavljati ga po potrebi. No to neće biti lako jer samo Combat Medic klasa ima neograničen broj bandaža za liječenje. Smanjen je i broj municije s kojom se ponovno pojavljujete na mapi. Sve to dovodi do velikog naglaska na timsku igru.

Zamjerke BF naslovima učestalo su se svodile na to što tijekom igranja više ginete i trčite po ogromnim mapama, nego što radite nešto korisno i kvalitetno. To je sada svedeno na minimum jer vam je odobrena mogućnost da se spawnate na vlastiti tim. U sekundi se možete ponovo naći iza leđa svojih suboraca i pomoći im u situaciji. No, ako zanemarite svoj tim, znači ako ne komunicirate sa suborcima, ne oživljavate se međusobno, ne opskrbljujete ih dodatnom municijom i paketima za zdravlje, ne označavate neprijateljske pozicije – čeka vas pravi pakao. Sve će se ponovo svesti na spawn umiranje i nećete previše uživati ni u ovom multiplayeru. Moramo spomenuti i time to kill koji je sad sveden na minimum i igrači brže padaju pogođeni kvalitetnim hicem.

Oružje sada ima puno prostora za nadogradnju

Daj obuci levisice i slatke bijele tenisice!

Iako se u ovom BF naslovu nalazi neobjašnjivo malen broj različitog naoružanja, ipak je to zamijenjeno kvalitetnim napredovanjem i nadograđivanjem istoga. Svako oružje ima zasebnu putanju napretka koju možete sami birati, tako da postoji velika varijacija. Ako žrtvujete, na primjer, brzinu reloada i količinu metaka – dobijete možda više na preciznosti i recoilu i obrnuto. Tako da sada morate razmišljati u kojem pravcu ćete nadograđivati svoje omiljeno naoružanje.

Zanimljiva novost uvedena je i u samu karakterizaciju likova. Njih sada možemo odijevati do mile volje i određivati im spol. Oružja se može bojati u različite boje što je mogućnost koju kupujete bodovima mukotrpno skupljenima nakon svakog meča. Sve u svemu, progresija i timski rad uvelike su pridonijeli kvaliteti multiplayera.

Ovaj se izgleda vratio jutros sa Ultre!

Raznesi me nježno

Već prije smo napomenuli da je singleplayer zapravo grafički prikaz ljepote ovog naslova. Igru smo igrali na PC-u s ultra postavkama te na PS4 Pro konzoli. Ako ćemo uspoređivati to dvoje, možemo podvući crtu i reći da konzolaška verzija zapravo već sada vidljivo kaska za superiornim prikazom na PC-u. No nema razloga za paniku; igra na svim platformama izgleda zapanjujuće dobro.

Prikaz ratovanja još nikad nije bio tako spektakularno dobro odrađen. Zvuk također pridonosi samoj atmosferi. Krikovi civila, palih suboraca, fijukanje metaka iznad vaše glave, gaženje tenkova kroz gradske ulice nikad nisu bili tako dobro dočarani. Destrukcija je također na najvišem nivou dosad. Skoro svaki objekt moguće je srušiti na bezbroj različitih načina, tako da skoro ne postoji zaklon u kojem možete mirno predahnuti. Doduše, zaklon i rov sada možete sami graditi što je još jedan od noviteta u Battlefieldu. No treba još vremena da se na to naviknu i sami igrači jer sam osobno tokom igranja mulitplayera zapravo jako rijetko susretao ekipu koja se time pozabavila.

Ovo svi čekamo, zar ne?? Osim Flippera, naravno..

Podvucimo crtu

EA nam je donijela dosad jedan od najkontroverznijih Battlefield naslova. Nažalost, u nedostatku sadržaja koji će u budućnosti besplatno stizati u samu igru teško nam je u ovom trenu dati zaključak isplati li se izdvojiti novac za ovu igru. Za one kojima sve ovo zvuči kao premalo dobivenog u odnosu na uloženo, savjetujemo da se strpe do nekog pada cijene i dolaska dodatnog sadržaja u samu igru. Dodatan sadržaj u vidu coop modea, battle royalea kodnog imena Firestorm, dodatnih singleplayer misija sigurno će stići besplatno, no u kvalitetu samoga još ćemo se morati osobno uvjeriti. Za prave fanatike mulitplayer modeovi poput Grand Operationa svejedno će pružiti sate i sate uživanja, te će, vjerujem, kvalitetno trošiti sate provedene igrajući s obzirom da se sada timska borba nagrađuje bodovima i zanimljivom progresijom.

Battlefield V recenzija

83

Tehnički najkvalitetniji BF naslov dosad pružit će vam savršeno multiplayer iskustvo, no nedostatak sadržaja mogao bi produljiti vaše čekanje na kupnju ovog naslova.