Videorecenzija | Get Even

Koliko daleko ste spremni otići da dobijete odgovore na pitanja koja su definirala vašu prošlost i sadašnjost?!

Tajanstvena igra zaokupila je moju pažnju prošli mjesec kada su, zbog terorističkog napada u Manchesteru, developeri odlučili odgoditi igru koja je trebala izaći baš na taj dan. Govorim o naslovu Get Even, novoj igri prilično nepoznatog developera The Farm 51, pa iako nisam imao pojma o kakvom se sadržaju radi, aplaudirao sam potez da se oda počast žrtvama i da se igra odgodi na mjesec dana. To mi je dalo vremena da se posvetim štivu i uživam u naslovu koji ću recenzirati. Vidite, problem je u tome što uživao – nisam!

Što to imamo?!

No krenimo redom. Kao što rekoh, Farm 51 nije baš poznati razvojni studio, pa tako iza sebe ima par naslova za koje možda nikad niste ni čuli. Vrijedno bi bilo spomenuti Necrovision, horor pucačinu s tematikom Prvog svjetskog rata te činjenicu da su radili na poznatom old school Painkiller serijalu zajedno s People Can Fly studijem. Kako god bilo, možda su baš s Get Evenom željeli postići popularnost i izboriti se na zasićenom tržištu videoigara.

Ovakvu maglu nije ni čuvena Josipa Lisac doživjela.

Budući da se ovdje radi o psihološkom FPS-u u kojem oružja nemaju baš posebno važnu ulogu, za zaključiti je da će zanimljiva priča biti veći motor igre. Sad da je zanimljiva, hm, ne bih se baš složio, ali je tajanstvena i odlično se uklapa u cjelokupnu strukturu. Igru započinjete u ulozi Colea Blacka, plaćenika kojemu je cilj infiltrirati se u zgradu i spasiti djevojčicu na koju je zakačena tempirana bomba. Nažalost, operacija ne uspijeva, a vi, zajedno s djevojčicom, budete razneseni prilikom detonacije. Barem tako mislite do trenutka kada se nanovo ne probudite u nekoj napuštenoj ludnici pred ogromnim ekranom. Na ekranu se pojavljuje lik po imenu Red koji vam objašnjava da se na vašoj glavi nalazi uređaj Pandora koji vam omogućuje putovanje u vaša sjećanja i reagiranje na podsvijest. Zbog čega, kako i zašto, odgovore ćete potražiti sami jer je priča kompleksna i potrošio bih cijelu recenziju samo da vam pokušavam objasniti neke detalje.

CSI je prošla stvar, ovo je budućnost.

Na početku bijaše kraj

I to je to, rekli bismo. Nismo ni počeli, a već smo završili. Pritom ne govorim o dužini igre, nego o njenim prednostima i nedostacima. Priča koja ima puno preokreta i koja u zadnjem stadiju igre pruža svoj najveći sjaj jedini je plus ove igre. Sami znate kako je slatko kada na stol stavljamo posljednju slagalicu, a upravo taj osjećaj će vas preplanuti ako uspijete završiti ovaj naslov. Sve ostalo što se tiče ove igre, polako shvaćate, daleko je ispod razine i jednostavno sam na trenutke ostao šokiran time kako su developeri u današnje vrijeme servirali tako loš proizvod.

Krenimo od samog gameplaya. 75% igre provest ćete u lutanju uskim hodnicima i skupljanju dokaza koje spremate na svoj smartphone. Ostalih 25% bit će okršaji s elementima šuljanja i pucanja. Prilikom pucanja imat ćete zanimljivi „korner gun“ koji se sastoji od mobitela zakačenog na pištolj, a funkcija mu je, logično, da precizno tamanite neprijatelje iz zaklona. No umjesto da uživate u tim segmentima igre, vi ćete se većinom „diviti“ grafičkim propustima, copy-paste objektima, zatvorenim putevima, glupim protivnicima i tako dalje. Vjerujte mi, igra na trenutke izgleda ko da je iz PlayStation 2 ere.

Baterija nije izdržala zadnju epizodu Esmeralde

Fizika u ovoj igri je također znanstvena fantastika, a bugovi poput zapinjanja za određene objekte dešavat će se često. Sive boje koje prevladavaju u ovoj igri bacit će vas u depresiju veću od one u kojoj se nalazi protagonist ovog naslova. Svemu tome ni zvuk, nažalost, ne pripomaže, pa tako neprijatelji očito imaju iste glasnice, a oružja proizvode zvukove nalik na dječje petarde. Rupa ima i u već spomenutoj priči, no ona je jedina svijetla točka ove igre pa ću se suzdržati od daljnjeg komentiranja.

Get Even or Get Bored?

Get Even je nerazvikana igra koja usprkos malim očekivanjima nije uspjela ispuniti ništa od navedenog. Na psihološko-intrigantnu priču brzo ćete zaboraviti kada se upustite u igrin svijet jer će vas problemi od kojih igra pati doslovno bombardirati tijekom njene cijele dužine. Savjet koji ću vam dati je taj da zaboravite na ovu igru i ne bacate uzaludno vrijeme i novac; dok od redakcije očekujem ni manje ni više nego Medalju časti s obzirom na to da sam pretrpio teške psihičke traume prelazeći ovu stvar.