Video recenzija | 2Dark

Uzmite pravdu u svoje ruke i spasite djecu od pomahnitalih serijskih ubojica.

Video recenzija

Daleke 1992. godine izašla je igra po imenu Alone in the Dark koja se dan-danas smatra pretečom survival horor žanra. Utemeljena od strane Frédéricka Raynala, igra je doživjela uspjeh koji nažalost nije kulminirao kroz sljedeće nastavke. Umjesto toga, dobili smo par nastavaka koji su u najmanju ruku razočarali, a tome nije pomogla ni katastrofalna filmska adaptacija igre. No Frédérick Raynal nije odustao od igraće industrije te nam je odlučio predstaviti svoji novi naslov 2Dark.

2Dark reca figo1

Svugdje je lijepo, ali doma je najljepše.

Spasi djecu

2Dark je stealth horor avantura smještena u mračni izmišljeni gradić Gloomywood. Preuzimate ulogu bivšeg detektiva Smitha koji, suočen s okrutnom prošlošću, odluči uzeti pravdu u svoje ruke i razotkriti pozadinu tajanstvenih otmica djece. Već u samom uvodu u svijet Gloomywooda postajemo svjesni da ovoj igri ne nedostaje eksplicitnog sadržaja i da se ne boji, na okrutan način, dočarati nam sudbinu glavnog protagonista igre. Naime, tokom veselog obiteljskog kampiranja, Smith ni ne sluti da će istovremeno postati svjedokom ubojstva njegove supruge i otmice vlastite djece. Nakon tog događaja, detektiv Smith pada u depresiju i bude otpušten od dužnosti. Godine prolaze, ali on još uvijek vjeruje da može pronaći svoju djecu, živu i zdravu, te podmiriti dugove iz prošlosti. U gradu se počinju javljati nove otmice, a naš junak ubrzo ulazi u trag otmičarima s nadom da su otmice povezane s nestankom njegove djece. Priča kao takva prilično je intrigantna i kroz monologe očajnog oca, koji se pojavljuju između levela u igri, lako upijamo tjeskobnu atmosferu ove igre.

2Dark reca figo2

„Runda za sve, pa nek se banda napije!“

Povratak osnovama

Na prvi pogled shvaćamo da se ovdje ne radi o visokobudžetnoj igri koja želi parirati trenutnim uspješnim naslovima u survival horor žanru. Budući da je tim developera bio ograničen malim brojem ljudi i niskim budžetom, odlučili su se poslužiti jednostavnim grafičkim stilom kako bi nam predočili svoju viziju mračne atmosfere Glommywooda. 2Dark je tako pikselizirani indie naslov jednostavne 2D mehanike prožet levelima u kojima infiltriramo različite objekte s ciljem prikupljanja tragova i spašavanja djece. Igra je siromašna i u zvučnoj prezentaciji. Naime, osim plača djece, jedino što možemo čuti je monolog našeg junaka koji se javlja jedino prilikom učitavanja levela igre. Da se radi o indie naslovu, potvrđuje i cijena koja se u trenutku izlaska igre vrti oko 20 eura.

2Dark reca figo3

A za večeru ćemo danas donju potkoljenicu malog Ivice.

Pretamno ili prefrustrirajuće

Sigurno se pitate: „A kako sve to na kraju izgleda u praksi?!“ Eh, ovdje dolazimo do pravih problema s kojima ćete se morati suočiti ako želite uživati u ovom naslovu. 2Dark vam daje mogućnost da svaki level odigrate na više načina. Možete se infiltrirati u prostorije kao naš poznati ćelavac Hitman – što znači – prerušiti se u određene osobe i zaobići nepotrebne konflikte, ugrabiti dokaze i odvući djecu na sigurno. S druge strane, možete se igrati Ramba i bez puno pitanja ubijati sve što se miče pred vama.

Meni se, dakako, više svidio mirniji pristup igranju te sam odlučio pažljivo odigrati svaki level bez puno buke. No ovdje mi je igra odlučila pokazati svoje „zube“! Naime, svi leveli, osim što su mračni i zbunjujući, nakrcani su nepotrebnim sustavom kažnjavanja i bugovima. Kako objasniti neobične rupe u mračnim prostorijama koje su stvorene da vas liše života te razne zamke, životinje i kamere koje vas prate, a također su oku nevidljive. Zanimljiva je i umjetna inteligencija djece koja vas vjerojatno neće slušati ako ih prvo ne napunite bombonima. Inteligencija neprijatelja također je upitna jer, dok neki od njih očito imaju šesto čulo ili mačje oči i uspijevaju u mraku zaobići sve rupe i zamke bez upotrebe svjetiljke, neki su toliko glupi da vas mirno gledaju kada ih sjeckate samurajskom katanom.

Frustriran činjenicom da je stealth pristup nepotpun, u par navrata odlučio sam pobiti sve pred sobom i izvesti djecu na sigurno, no tu su nastali drugi problemi. Naime, iako vam igra dopušta da Rambo stilom počistite sve pred sobom, javljaju se problemi pri završavanju levela u vidu nedostatka tragova, zaključanih vrata i sl., jer developeri nisu računali na sve moguće ishode. A tada vam ne preostaje ništa drugo osim toga da se pomirite s uzalud potrošenim vremenom i restartate cijeli level. Pridodajmo tome nespretni inventar koji vam ponekad može zauzeti cijeli ekran, sporo kretanje te loš lock-on sistem i frustracija je zagarantirana.

Klauni u mraku

Ne možemo poreći da igra odstupa od sličnih ostvarenja u igraćoj industriji. Nagledat ćete se ovdje eksplicitnog sadržaja koji je većinom suzdržan u malim simpatičnim igrama, pogotovo kada se priča vrti oko malodobne djece. Tjeskobna atmosfera Gloomywooda iskazana kroz depresivnu prošlost glavnog protagonista potrudit će se uvući pod vašu kožu. Atmosfera i zanimljiva priča nažalost su jedino što vas može natjerati da odvojite vrijeme za igranjem ovog naslova jer će vam, zbog nespretnog i frustrirajućeg gameplaya, trebati čelični živci da u njemu uživate i završite ga. Šteta, jer u moru AAA naslova, 2Dark je mogao biti pravo osvježenje.