Film i glazba

Game of Thrones: Osvrt na početak sezone

Novi dan, nove spletke i ubojstva… ništa novoga u Westerosu.

Napokon je tu! Riječi, koje su se, sigurni smo, čule posvuda ovih dana. Radi se o početku sedme sezone „Game of Thronesa“ naravno.

Dok ste se fizički i psihički pripremali na ono što nas očekuje, da u tome ne bi uspjeli, kreatori serije odlučili su odmah na samom početku, bez ikakvog uvoda u epizodu srezati već ionako malenu populaciju Twinsa. Arya je napokon dobila jednu od svojih osveta, a Sjever se i dalje sjeća. Još jedna pobjeda za okorjele dobričine i sve one koji su duboko privrženi za kuću Stark. Teško da je tko mogao zamisliti bolji početak sezone. Kad smo već kod Aryje, koliko je čudan dio s Edom Sheraanom bio? Malo neugodnog humora, i nekoliko zanimljivih izmjena lijepo su popunili epizodu i dokazali nam još jednom kako je Aryja na čvrstom putu.

Na sjeveru ništa drugačije, dinamika između Sanse i Jona i igra, a igrat će i dalje veliku ulogu. I dok Sansa traži svoje mjesto, Jon dokazuje kako mu leži uloga pravednog kralja i uvlači se još dublje u srca okorjelih fanova dobričina. Osim toga Littlefinger i dalje spletkari, a dobili smo i novu dozu uvijek sexy pogleda koje Tormund upućuje Brienne. Moramo priznati kako nam taj odnos nikad neće dosaditi. Mala Lyanna Mormont i dalje praši po sjeveru, pa nam je tako još jednom dokazala da svakoga može nadvladati samo svojim riječima i još nam više prirasla srcu.

Vidjeli smo i prve naznake buduće suradnje između Jona i Daenerys, ovoga puta preko Samwella koji ima, blago rečeno, usrani posao. Montaža koju smo dobili, priznat ćemo, bila je poslastica za gledanje, a nadamo se i većoj ulozi Samwella kroz daljnji tijek sezone. Manja scena s Jorahom daje naznake kako je njegova „bolest“ dobro uznapredovala, a rasplet njegove priče bit će sigurno zanimljiv.

Možda i jedna od zanimljivijih sekvenci odigrala se s Houndom koji je i dalje na svojevrsnom putu iskupljenja. Rory „Fuck the king“ McCan još jednom briljira i dokazuje da ima nešto više oko njegovog lika. Put koji ga čeka očito je vrlo bitan, a nove spoznaje koje je vidio u vatri sigurno će igrati ulogu u daljnjem tijeku sezone. Općenito dinamika između Hounda, Dondarriona i čitave te ekipe užitak je za gledanje, a svi smo u iščekivanju magije koje nas čeka od Dondarriona.

Cersei je tako, mogli smo vidjeti još više skrenula, ali i dalje, ma koliko god „luda“, žena je jednostavno kraljica kad su spletke u pitanju. Uloga koju će Euron Greyjoy odigrati čini nam se uistinu zanimljiva, a moramo priznati kako je Pilou Asbæk pun pogodak za ulogu. Potvrdio se kao dobar spletkaroš i dokazao da iza njegove jezičine leži neko pokriće. Također, impresivno je bilo vidjeti čitavo ono brodovlje i savez koji nas očekuje. Nadamo se samo kako će kreatori iskoristiti puni potencijal lika, a ne nas razočarati kako je bio slučaj s nekim drugim likovima u prošlosti.

I za kraj, naravno, Daenerys. Bez puno priče, čitava svita stigla je u Dragonstone u, priznat ćemo, jednoj od vizualno impresivnijih scena koju smo imali prilike gledati u seriji. Daenerys je odlučna u svom naumu, a prijestolje joj nije bilo nikad bliže. U iščekivanju velikog rata koji nas čeka, ova je epizoda poslužila kao odličan uvod u sve što nas čeka dajući neke obrise budućih odnosa. Iako na taj način jedan klasičan početak sezone, manji broj epizoda, brža radnja i konstantno šaltanje između raznih likova rezultirali su vjerojatno i najboljim početkom sezone dosad.

Manje scene poput one s Branom, vojskom mrtvaca ili već navedene s Jorahom iako su tu možda samo kako bi začinile već ionako „ukusnu“ epizodu zapravo su dobre naznake budućih velikih okosnica oko kojih će se priča odvijati. Praznog hoda više nema, tenzije rastu, glave će se, sigurni smo, kotrljati, spletke ići još i dalje, a mi ćemo nastaviti gristi nokte u iščekivanju daljnjeg razvoja priče i završetka ove sage koja je sad već postala stvar opće kulture.

Zima je uistinu stigla.