Recenzije

Recenzija | MXGP 2019

Nakon zamjerki razočaranih fanova prošlim nastavkom pod imenom MXGP Pro, izgleda da je Milestone izašao na dobar put. U nastavku recenzije možete pročitati zašto, kako, gdje i što je to novo u MXGP 2019, te je li ovo igra za vas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Handling je copy-paste iz Supercross serijala, ali to nije loša vijest!

Krećemo s handling modelom koji je nakon prošlogodišnjeg lutanja sad napokon kreiran po želji fanova, a koji su tražili sličan model upravljanja iz serijala Supercross, također produkta talijanskog studija.

Prošlogodišnja igra hvalila se novim “Pro” modelom upravljanja koji je nudio određene nove koncepte, no oni nisu prošli dobro kod fanova ponajviše zbog nelogične i loše fizike koja bi odbacila igrače s motocikla na vrlo neobične načine i skokova koji su trajali predugo, a nakon kojih se najčešće nelogično padalo s motora, pa čak i sa sletovima na ravne predjele staze.

Značajno bolje upravljanje prvenstveno se “osjeti” na ovakvim djelovima staze.

Developer Milestone preuzeo je dio handling modela iz Supercrossa, povezao sve s MXGP svijetom, atmosferom i odličnim stazama, da bismo naposljetku dobili najbolju njihovu igru dosad! Gore nabrojane mane su eliminirane, kao i (može se reći) bugovi u samom handling modelu kod skokova ili posebno na kočenju gdje bi kod prethodnika proklizali ili prevrnuli se na sredini zavoja.

Ono što se može primijetiti je nešto „teži“ prednji kraj s više podupravljanja na što se igrači trebaju naviknuti kroz vožnju, ali i kroz setup motocikla i već poznate kustomizacije ovjesa, kočnica, vilice, ispuha i svega ostaloga kao i kroz prijašnje igre. „Whipanje“ je također najbolje od svih Milestone igara, a to uključuje i Supercross igre koje su uvele novi sistem trikova u zraku, a koji je prenesen u službenu MXGP igru, no dodatno su sve to poboljšali s više slobode u zraku. Iako još uvijek treba paziti na doskoke nakon velikih whipova.

Preporuka je voziti na Standard modelu upravljanja, jer je Advanced model pomalo frustirajuće i nerealistično težak, pruža manje satisfakcije i više podsjeća na prošlogodišnju Pro verziju, nego ovogodišnju s boljom fizikom. Mora se naglasiti i poboljšana deformacija terena te način na koji motocikli reagiraju na utore koji se stvaraju. Ove godine s naprednijom fizikom ponašanja ako ne pazite, razne grabice i kanali koji se stvaraju tokom utrke mogu vas izbaciti iz putanje i posljedično uništiti utrku. Na taj način lako je izgubiti nekoliko pozicija u multiplayeru, pa čak i u singleplayeru gdje je AI poboljšan.

Na početku staza je ispeglana, a kasnije motori dinamički stvore ovu kaljužu.

Vožnja po blatnjavom i mokrom šljunku izazovnija je nego prošle godine, a sama destrukcija blatnjavog terena rezultira gubitkom trakcije. Ponajviše to vrijedi pri velikim usponima, pa ćete primijetiti kako se motocikl ponekad muči kod pentranja, ali i da se zaustavi na velikim nizbrdicama. Nova fizika definitivno je pridonijela ovom efektu, pa su takvi i slični elementi izazovniji nego ranije, ali i dalje zabavni.

Uglavnom, dojmovi su izrazito pozitivni s novim modelom upravljanja koji nije revolucionaran, ali je definitivno evolucija svega onoga što smo imali u prijašnjim igrama.

Neograničeni broj staza?

Konačno smo dobili i Track Editor u MXGP igri! Radi se o još jednom elementu preuzetom iz Supercross igara, kojeg iz nekog razloga nismo imali u MXGP Pro igri, a koji će ovogodišnju verziju na životu držati znatno dulje vrijeme.

Track editor je dobar, ima popriličan broj opcija i zaista se može napraviti bogata staza sa skoro svim mogućim skokovima, zavojima, a tu su i različite površine staze koje ovise o okolini koju odaberemo. Svaki od tri ponuđena okoliša ima različite karakteristike, pa jedan nudi pustinjsku površinu sa sitnijim pijeskom, drugi se nalazi u šumi s mješavinom kamenja i šljunka, dok zadnji okoliš donosi površinu s finijim i nešto skližim šljunkom.

Vašu stazu kasnije mogu igrati svi, a ovo je najbolja staza svih vremena.

Bilo bi dobro da track editor podržava još pokoju kombinaciju površine, ali nećemo se previše žaliti jer se stvarno može napraviti dobra, duga staza s duplim i trostrukim skokovima, tabletop rampama, specijalnim dipovima, raznolikim kutevima zavoja, brzim, srednje brzim i sporim zavojima od 140 do 180 stupnjeva i slično. Zaista ima svega.

Pohvalno je to što se staze podižu direktno na server kojima pristup imaju svi igrači, pa postoji mogućnost kreacije liga na stazama kreiranima isključivo od strane igrača, koje bi u kombinaciji sa službenim stazama trebale dodatno produžiti vijek trajanja MXGP-a 2019.

Kod kreatora staza jedina mana je ta što ne možemo mijenjati nagib terena s raznim uzbrdicama i nizbridcama, nezgodnim zavojima s drugačijim kutom pada i ostalim. Možda dođe u nekom budućem ažuriranju.

Multiplayer koji napokon radi kako treba

Posebno u današnje vrijeme, mrežni elemennt igre krucijalan je za uspjeh. Ekipa iz Milestonea uspješno je prepoznala da napokon trebaju srediti i ovaj segment igre kojeg su mnogi s pravom kritizirali. Trebamo reći da ove godine MXGP ima jako dobar netcode u usporedbi s prijašnjim igrama, a sami kontakt model je miljama bolji od ranijeg, gdje bi i na najmanji kontakt igrači padali s motora.

Što se tiče online modeova oni su poprilično jednostavni. Na raspolaganju su quick i private lobby gdje se bira klasa motocikla, od MX2 do MXGP klase, te naravno staza i vremenski uvjeti. U lobbyjima jes ve javno, pa tako svi igrači javno glasuju za stazu i vremenske uvjete što je svakako pohvalno.

Više nema nelogičnih okretanja u zavojima koji su znali totalno pokvariti utrku.

Ponuđeni vremenski uvjeti su lijepo sunčano vrijeme, varijabilno te kišno (ne)vrijeme. Kod varijabilnih uvjeta u većini slučajeva utrka kreće po sunčanom vremenu, a završava s laganom kišom što se pokazalo zanimljivim jer često “začini” finiš u utrkama.

Ono što je loše u online multipayeru je to da i dalje imamo podršku za samo 12 igrača, što bi u današnje vrijeme trebalo biti podignuto barem na 16. Također, postoji problem kod postavljanja setupa na motociklu za što imamo samo 15 sekunda vremena, dok istovremeno nije moguće u tom intervalu učitati unaprijed spremljeni setup iz igre. Ne bi bilo na odmet popraviti stutter koji se pojavi u zadnjem krugu kada vodeći prođe preko cilja i i krene odbrojavanje do kraja utrke, jer igra jednostavno zastane na sekundu, što zbilja može biti nezgodno u borbi za pozicije. Definitivno treba još pokoji patch kako bi se ispeglao mrežni dio igre, ali je generalno stvarno ok i online je i više nego igriv.

Karijera je ista kao i prošle godine

Naveli smo poboljšanja u mrežnom dijelu igre, ali karijera je ostala skoro pa ista kao i prošle godine, što možda i nije toliko loše s obzirom da nije bilo prevelikih zamjerki od strane igrača. Bilo bi dobro možda implementirati nekakve intervjue, dodati malo više živosti. Progresivnija karijera svakako ne bi škodila i to je ono na čemu će se morati poraditi iduće godine.

Šteta da se ovakva fino obrađena bradica ne može gledati u intervjuima ili nekim drugim dijelovima karijere.

Kao i prošle godine, kreće se od MX2 pa se može odlučiti želimo li karijeru graditi primjerice s tvorničkom ekipom ili solo. Odabirom solo karijere otvaraju se mogućnosti mijenjanja skoro pa svega na motociklu, od boje, livreje, odijela, kacige… Želite li staviti Akrapovićev auspuh na vaš motor? E pa možete. Želite li biti u leopardovim bojama?Apsolutno!

Na raspolaganju je zaista ogroman izbor modifikacija motora, ali i vašeg vozača. Ono što je najbolje je to da se prisutne licencirane marke poput HJC, O’Neil, UFO, Akrapović i hrpa drugih. Nećete biti razočarani.

Napokon se čujemo!

Prošle godine imali smo zamjerku na audio dio igre gdje su sami zvukovi motora bili poprilično loši kao i sama okolina u kojoj bi se slabo čula atmosfera ili drugi motori. Sve nabrojano ispravljeno je ove godine te se može reći da je zvuk motora bolji, bez nezgodnih prekida u zvuku, dobre promjene brzina, a drugi motori se znatno bolje čuju. Publika je također dobra, a Milestone je dodao i još neke detalje poput zračne trube, zvončića uz stazu i sličnih detalja.

Grafički igra je bombon. Već je MXGP Pro izgledao odlično u prvoj godini korištenja Unreal Enginea 4. Jedina mana je što se i dalje vrti u 30 sličica po sekundi. Zbilja ne bi bilo loše da ponuditi igračima na PS4 Pro i XONE X konzolama nešto više od toga. Naravno glavna mana bila bi da bi igrači na navedenim konzolama imali prednost u online dijelu igre, pa donekle shvaćamo odluku, no i dalje žalimo za fluidnijim prikazom barem u single playeru.

Sveukupno MXGP 2019 nije revolucionaran. Ali je ispeglan, donosi napredniju fiziku i handling model, grafički je ušminkan, dok se ispravkom određenih nedostataka prvenstveno u online dijelu istakao kao jako dobra igra koju ljubitelji definitivno nebi smjeli propustiti.

MXGP 2019 recenzija

80

MXGP 2019 nudi veliki napredak na gotovo svim poljima. Definitivna preporuka za sve fanove moto sporta.

Kako ocjenjujemo?

Podrži FFA za samo 1€ i riješi se reklama

Svaki vaš doprinos pomaže nam očuvati gaming zajednicu koju volite. S malom donacijom možeš ukloniti reklame s FFA i dobiti bedž po želji pored imena u komentarima.

PODRŽI NAS
Igra