Retrospektiva

Retrospektiva | Donkey Kong Country

„Kada ti maznu banane, onda si zbilja u banani“ – stara narodna.

Vrijeme je da se vratimo u prošlost kad je Nintendo bio na vlasti te kada je imao hrpu odličnih igara za tada aktualnu Super Nintendo konzolu. I vrapci na grani znaju da hrpetina platformera postoji za Super Nintendo, ali među njima se posebno isticao jedan. Toliko dobro se isticao da je postao druga najprodavanija igra za platformu.

Nakon po tko zna koji put prijeđenih Super Mario All Stars i Super Mario World igara, doista je bilo vrijeme za promjenu. Bile su tu igre kao Robocop VS Terminator, Aladin, The Lion King, Zero the Kamikaze Squirrel, Soccer Kid, Asterix & Obelix i ostali platformeri koje sam odigrao. Problem je nastao kad sam shvatio da nijedna igra od njih navedenih mi nije ostavila nekakav utisak da sam odigrao remek djelo u rangu Super Mario Worlda. To su bile vrlo dobre igre (u najgoru ruku prosječne), sve dok nisam upalio Donkey Kong Country.

Majmunska posla

Definitivno nije slučajno da je Rareware bio powerhouse koji je izbacivao hitčinu za hitčinom na SNES i N64 platformama, ako se uzme u obzir kako su revitalizirali Donkey Kong franšizu. Možda ću izreći blasfemiju, ali NES nastavci Donkey Konga su mi bili živa dosada za igrati. Tako da hvala Rareware-u što su napravili majstorski posao. Nakon takvog odličnog starta išlo je samo na bolje, ali to je priča za neka druga vremena. Uglavnom, metnem ja cartridge u SNES, krene prvi nivo u džungli, a meni donja vilica otpadne do poda.

DKC_1_FFA.png

Boom! Headbutt! Nosorog kada se zaleti čisti sve pred sobom.

Kako ova renderirana grafika izgleda predivno! Kako su to izveli? Kakva je to magija? Kakva god da je, izgleda odlično i dan danas. Atmosfera je predivna te ćete se na trenutke osjećati kao da ste doista u nekoj džungli. Još kad uz to ide zarazni melodični soundtrack, doživljaj je kompletan. Moj, tada 20 godina mlađi um, je bio kompletno blown away. Da probam sam sebi odgovoriti na pitanje, pokrenuh igru 20 godina kasnije da vidim kakva će mi biti.

Davno je to bilo, kad sam dobar gamer bio

Ako izbacim dio nostalgije koji se uključi prilikom igranja, ostat će to i dalje ona odlična igra koju bi trebao odigrati svatko tko iole voli platformere. Donkey Kong je školski primjer odlično napravljene igre koja teško stari. Grafički, kao što rekoh, izgleda super, kontrole su brze, precizne i responzivne, a razina težine se povećava razumno kako igra odmiče dalje. Tko god je igrao Donkey Kong: Tropical Freeze ili Country Returns bit će na domaćem terenu jer suštinski mehanika je identična.

DKC_2_FFA.png

Stara automobilska guma služi kao izvrstan trampolin.

Kao i sve igre starog kova, Donkey Kong Country može biti poprilično izazovan za nepažljive. Pogotovo ako se žele pronaći sve tajne u igri. Tu dolazi do izražaja onaj osjećaj kada se nakon niza godina vratiš starijoj igri, a ona te našamara, prožvače i ispljune radi težine. Tek tada shvatiš koliko su igre danas lagane i koliko je puno mlađa verzija tebe prije 20 godina bila bolji hardcore gamer. Je li ovo svojevrsni povratak u gamersku kondiciju? Možda i je. Samo je izgledno da je moja kondicija i dalje na niskom nivou čim učestalo igranje retro igara ne donosi poboljšanje u istoj. Sada sam otkrio svoju mračnu tajnu. Ja sam loš igrač… Ovaj, dosta digresije! Ajmo natrag na igru!

A di si stavila banane?

I tako izlete Donkey i Diddy Kong van iz svoje kućice u džunglu kako bi provjerili stanje zaliha banana. Imaju što i vidjeti; sve do zadnje banane nema jer ih je maznuo King K.Rool sa svojom ekipom Kremlingsa. Šok, nevjerica, slikovit facepalm i otužna glazba poprate taj nemili događaj općeg otrježnjenja nastalom situacijom. Treba vratiti maznute banane! Dakle, vrijeme je za avanturu.

Na putu će dvojac proći kroz finu lepezu nivoa kao što su džungle, šume, podzemne špilje, snježna brda, kristalno ledene špilje, podvodni nivoi, tvornice, rudnici itd. Nivoi su prekrasni kao što već rekoh, ispunjeni bananama koje treba pokupiti, bačvama koje nas ispucavaju u željenom smjeru ili služe za demoliranje okoliša odnosno razbijanje protivnika, balonima i slovima koji život znače. Pošto Donkey i Diddy uvijek idu u paru, jedan od njih služi kao ekstra hit. Dakle, ako vas neki projektil ili protivnik takne, onaj Kong kojim upravljate bježi, a kontrolu preuzima drugi. Taj koji pobjegne vrlo brzo biva zatočenim u DK bačvi gdje se čuje glasanje i lupanje po istoj. Tako mu i treba kad je osjetljiv i na najmanji dodir bježi glavom bez obzira kao prava papčina. Ipak, budite milosrdni i razbijte bačvu. Neka se veseli novopečenoj slobodi, a vi novom „ekstra hitu“.

DKC_3_FFA.png

Kad već nema nosoroga, protivnike efektivno “čistimo” bačvom.

Da spašavanje banana ne ovisi samo o dvojici majmuna, društvance po mapi će vam pružati Cranky, Funky i Candy Kong. Cranky je stari majmun koji se voli klackati na svojoj stolici i dijeliti savjete dok vas tuče štapom po glavi. Candy služi kao save point, a Funky dopušta putovanje po svjetovima u svojoj avion bačvi. Kao ispomoć na nekim stazama će biti žaba, nosorog, noj i riba sabljarka, kao životinje koje možete zajahati (i tako upravljati njima). Ako pokupite 3 zlatna simbola s oblikom pojedine životinje, tada nastupa bonus dio u kojem upravljate tom životinjom skupljajući hrpetinu minijaturnih zlatnih simbola u ograničenom vremenu. Svakih 100 komada njih kao i 100 banana znači jedan život ekstra.

Kratko i slatko

Da sve ne bude savršeno, pobrinule su se smiješno lagane boss borbe. Jednostavni i predvidljivi uzorci ponašanja lako se pamte te se vrlo lako reagira u skladu s njima. Kao rezultat, isti se pobjeđuju u rekordnom roku bez izgubljenih života. Ili ja nisam tako loš kao što s početka pričam ili su oni zbilja toliko lagani. U redu, nećemo se zanositi – stvarno su lagani. Druga stvar, ponavljaju se uz razliku da u idućoj iteraciji budu malo opasniji (to „opasniji“ uzmite s rezervom) i primaju više štete. Lijenost u dizajnu ili ne, procijenite sami.

S druge strane, nivoi kao što je vožnja vagonom u rudniku će vam popiti živce. Koliko god imali brze reflekse, opet ćete izgubiti hrpu života. Na kraju će se to svoditi na puko pamćenje rupa i jeftinih zamki koje treba izbjeći. Drugi primjer bi bio sniježni nivo koji ima 20-ak rotirajućih bačvi iz kojih se trebate ispucati iz jedne u drugu. Pritisnite gumb nijansu prije ili kasnije i letite u provaliju. To znači sve ispočetka. To dodatno znači kontroler koji će dobiti sposobnost letenja u ekran (ovisno o raspoloženju).

No to su, kada se pogleda cjelokupna igra, samo sitnice koje definitivno neće pokvariti doživljaj. Donkey Kong se ne treba niti spominjati kao igra za preporučiti. Svatko kome je imalo stalo da oplemeni svoj katalog prijeđenih igara mora imati zapisanu ovu igru. Bilo kakva opravdanja samo su izlike za amatere. Baš kao i Crash Bandicoot 2 od prošlog tjedna, Donkey Kong Country se prijeđe u 2 sata i fino prikrati vrijeme. U zadnje vrijeme kad sve žive igre idu u open world žanr čije prelaženje traje 500 sati, ovakvi platformeri dođu kao zgodan predah i osvježenje.

Podrži FFA za samo 1€ i riješi se reklama

Svaki vaš doprinos pomaže nam očuvati gaming zajednicu koju volite. S malom donacijom možeš ukloniti reklame s FFA i dobiti bedž po želji pored imena u komentarima.

PODRŽI NAS