Retrospektiva

Retrospektiva | Fire Emblem serijal

Taktika i fantazija – s nama od 1990. godine.

Fire Emblem serijal je popularan taktički RPG na poteze koji nam dolazi od Intelligent Systemsa, a izdavač je Nintendo. Jedan je od prvih od svoga žanra te se proteže kroz nekoliko različitih generacija konzola počevši od NES-a i SNES-a te kroz GBA, GC, Wii, DS, 3DS i Wii U.

Fire Emblem serijal čine sljedeći naslovi

  1. Shadow Dragon and the Blade of Light
  2. Gaiden
  3. Mystery of the Emblem
  4. Genealogy of the Holy War
  5. Thracia 776
  6. The Binding Blade
  7. Fire Emblem
  8. The Sacred Stones
  9. Path of Radiance
  10. Radiant Dawn
  11. Shadow Dragon
  12. New Mystery of the Emblem: Heroes of Light and Shadow
  13. Awakening
  14. Fates
  15. Tokyo Mirage Sessions #FE

fire emblem1

Specifičnosti serijala

Smješten često u srednjovjekovno okruženje, Fire Emblem serijal u potpunosti obrađuje fantasy tematiku; kroz igre se gotovo uvijek sukobljavaju zaraćena kraljevstva, svjedočimo napadima agresora, otmicama članova kraljevskih obitelji te usponima mladih prinčeva, plaćenika i heroja koji žrtvuju svoje živote kako bi spasili svoje domove, voljene, prijatelje, a u konačnici i cijeli svijet.

Fire Emblem prepoznatljiv je po svome srednjovjekovnome settingu. Također je prepoznatljiv i po opsežnom scenariju i dijalozima likova koji vode tijek radnje prije početka i nakon završetka poglavlja. Svaki Fire Emblem naslov podijeljen je u poglavlja koja igrača vode kroz radnju i otkrivaju samu priču. Prije početka samog poglavlja igrač ima mogućnost organizirati svoje likove na način da im kupi nova oružja, organizira inventar, unaprijedi razine (levele), a u nekim naslovima i pridobije nove likove na svoju stranu.

fire emblem2

Jedan od glavnih faktora prepoznatljivosti Fire Emblem serijala je trajna smrt likova. Ako jedan od vaših likova na bojišnici pogine, on ostaje mrtav kroz cijelu igru te više nemate mogućnost kontroliranja istog. Ta funkcija ne vrijedi za glavnog protagonista i neke druge uvažene likove s kojima morate završiti poglavlje; ako oni umru, dobit ćete “Game Over”.

Trajna smrt pojedinih likova igrača tjera da se fokusira na ono što radi, da oformi kvalitetnu strategiju kako ne bi izgubio svoje likove i tako bio nadjačan u narednim poglavljima, izgubio važna oružja i stvari koje likovi nose, a ako ste od onih stratega i vojskovođa koji cijene živote svojih sljedbenika, potrudit ćete se da svi vaši ljudi završe bitku živi. Svaki Fire Emblem naslov obitava popriličnim brojem likova različitih klasa koje se često ponavljaju baš iz razloga pogibije, da ako ste izgubili kojeg lika možete ga zamijeniti sličnim. Trajna smrt igrama daje na dinamičnosti i napetosti jer ako napravite krivi potez, bit će koban za vas (ako naravno ne resetirate poglavlje ili igru ako ste hardcore i želite završiti od početka do kraja sa svim likovima živim).

fire emblem3

Oproštajni govori likova na samrti. IZVOR

Igraća mehanika FE serijala je da prije početka svakog poglavlja igrač ima mogućnost unaprijediti svoje likove novim oružjima, predmetima, povisiti levele, istrenirati likove i koristiti ih u Support razgovorima koji im daju određene prednosti na bojišnici ovisno o likovima koji sudjeluje u njima.

Prije početka same bitke imate mogućnost odabrati koje ćete ratnike povesti sa sobom. Vrlo često broj likova je ograničen ovisno o poglavlju koje je uvjetovano od strane proizvođača neovisno o težini igre. Sam izbor likova ovisi isključivo o vama. Kojim ćete putem krenuti i kojeg lika koristiti u samoj borbi ovisi o vašoj taktici i strategiji pritom pažljivo proučivši mapu i saznavši protiv koliko i kakvih tipova neprijateljskih klasa se borite.

Klase se protežu od pješadije, konjanika pa do jahača pegasa. Poslije svake borbe lik koje je sudjelovao u njoj dobije određen broj iskustvenih bodova (EXP) koji variraju ovisno o tome je li lik ubio protivničku jedinicu, je li ishod neriješen ili je samo on dobio udarac, bez da je sam napao i radio štetu neprijatelju. EXP ovisi i o tome protiv koje se klase neprijateljske jedinice borio; standardne, razvijene ili boss jedinice koja daje najviše EXP.

fire emblem4

Skupljanjem EXP-a, likovi razvijaju razine (levele) koji im omogućuju rast na njihovim karakteristikama (više o karakteristikama u nastavku), te pritom postaju jači i izdržljiviji u borbi. Pri razvijanju na određeni level likovi, ovisno o nastavku serijala, unaprjeđuju svoje klase (automatski ili posebnim predmetom koji morate pronaći/kupiti) te mijenjaju svoj estetski izgled, znatno rastu u karakteristikama te dobivaju mogućnost korištenja dodatnog oružja.

Kamen, škare, papir, odnosno mač, sjekira, koplje

Kada bitka počne, likovi su smješteni na kockastoj podlozi čije plave kocke određuju mogućnost kretanja likova ovisno o njihovoj sposobnosti i klasi, a narančaste kocke domet napada koji je često jedna susjedna kocka ili dvije ako se radi o strijelcu ili čarobnjaku. Podloge bojišnice variraju od naslova do naslova te mogu biti polja, planine, otvorene ravnice, močvare, kišne lokacije, snježne lokacije te unutrašnjosti tvrđava i dvoraca.

fire emblem5

Sama staza se odvija na poteze, a vaš potez traje dok ne iskoristite svakog lika određenom akcijom – kretnjom, kretnjom/napadom, čekanjem (defend/wait), korištenjem itema, posjećivanjem NPC-ovih kuća u kojima možete dobiti određene stvari (iteme poput lijekova, oružja) ili razgovorom sa savezničkim jedinicama kako biste dobili informacije o bitci, boss neprijatelju ili regrutirali neprijateljskog generala u svoje redove (što ovisi o tome kojim svojim likom ćete mu pristupiti i je li voljan pridružiti se, ali u velikoj većini uvijek imate određen hint koji sugerira da bi neprijatelj mogao promijeniti stranu) ili vlastitim završetkom poteza pritiskom na komandnu tipku „End Turn“.

Sama igraća mehanika temelji se na Fire Emblem trojstvu koje koristi metodu mača, sjekire i koplja. Mač je jači od sjekire, sjekira je jača od koplja, a koplje od mača. Ako vaš lik mačevalac napadne sjekiraša, imat će veću šansu da ga udari i radit će veću štetu. Ako mačevalac napadne kopljaša, mehanika je potpuno suprotna, šansa da udari je manja, kao i manja šteta, dok za kopljaša vrijedi obrnuto jer će dobiti jači udarac, pa čak možda i dva ovisno o brzini njegovog protivnika. Poznavanje Fire Emblemovog trojstva i klasi likova znatno olakšava bitku ako pravovaljanom strategijom i taktikom razvijete svoje likove sljedeći načela trojstva te tako uvijek budete korak ispred vašeg protivnika.

fire emblem6

Jeste li pažljivo čitali? Tko ovdje ima prednost?

Likovi su bazirani na sljedećim karakteristikama (u većini naslova)

  • HP – Health Points (životna energija)
  • Str – Strength (jačina udarca)
  • Def – Defence (obrana od udarca)
  • Sp – Speed (brzina)
  • Mag – Magic (jačina magije)
  • Luck – Luck (šansa za kritični napad ili izbjegavanje kritičnog napada protivnika)
  • Res – Resistance (obrana od magije)
  • Mov – Move (broj pokreta)
  • Con – Constitution (građa lika)
  • Skill – Skill (šansa za kritični napad)

Kvalitetno taktičko iskustvo

Fire Emblem serijal sadrži nekoliko razina težina (razlikuju se kako do kojeg naslova) te igraču uvijek omogućuje izazov prelaženja igre s jačim neprijateljima kako bi otključao bonus staze ili likove koje može koristi na mapama koje je otključao (npr. Fire Emblem: Path of Radiance; Oliver – završiti igru 5 puta).

Odigravši popriličan broj FE nastavaka i generalno taktičkih igara, FE serijal uvijek me je držao u iščekivanju novog poglavlja i nove bitke. Poduži dijalozi ponekad su bili zamorni, ali njihova opsežnost uvijek je vodila tijek priče i upoznavanja likova, njihovih ciljeva, ambicija i strahova. Igre u serijalu krasi veliki replay value, različite taktike i pristupanje bitkama, različiti izazovi i razine težina uz mnogobrojne bonuse. Fire Emblem serijal je uvijek pružao kvalitetno taktičko/strateško iskustvo na svakoj konzoli kojoj sam igrao, stoga serijal mogu iskreno preporučiti svim ljubiteljima fantasy žanra i onim željnih izazovnih taktičkih igara.

Oznake

Povezano

Back to top button
Close
Close