Recenzija | Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Jesmo li se već zasitili modernog ratovanja ili je nostalgija upravo ono što nam trenutno treba?

Remaster Call of Duty: Modern Warfarea vraća nas u dane kada su first person shooteri pravili veliki skok u igraćoj industriji. Krenuli smo od klasičnih scenarija iz Drugog svjetskog rata koji je igrama dominirao u mnogim aspektima do vremena oko prije 10 godina, točnije do vremena kada je Modern Warfare ugledao svjetlo dana. Modern Warfare je sa sobom donio novo razdoblje modernog ratovanja, ekstremni stupanj djelovanja, holivudske cutscene prepune eksplozija te fluidnost i brzinu izvođenja akcije.

maxresdefault

„Opaa, Jozo, nove naočale?“ – „Ma kakvi buraz, danas odlučio prestat s alkoholom.“

Iako je u naslovu same igre riječ o remastered verziji, mnogi ljudi dolaze do pogrešnog zaključka da je ovo remake. Ovo nije igra rađena od nule i poštuje se cijeli izvorni rad. Iako su neke stvari zastarjele, ne dajte se zavarati, Ravenov rad s ovim remasterom bio je potpun do te mjere da su preoblikovali likove, stvorili nove teksture, novi sustav rasvjete, stoga cjelokupni dojam daje do znanja da bi se moglo raditi o remakeu.

Sada primjećujete stvari na koje ranije niste obraćali pozornost. Svi se manje-više sjećamo poznatih misija poput Černobila, gdje i dalje sivilo dolazi do izražaja, no kad se vratite na Kavkaz počinjete otkrivati složenost i ljepotu u širokim prostranstvima, pozadini okoline koja se sada sja. A među svim poslovima koje je Raven obavio, svjetlosni efekti zaslužuju posebnu pohvalu. Rad novog sustava rasvjete učinio je ovu igru, koja je izašla daleke 2007. godine, vizualno dovoljno dobrom da se nosi s današnjim naslovima. Zalasci sunca i odsjaj mjesečine na blatnjavim poljima imaju toliku moć da zaboravite kako je ovo igra stara skoro 10-ak godina.

20160503164352 1

U Černobilu ni do vrtića ne možeš bez oružja, kakva vremena…

U singleplayer modeu, Ravenu je dozvoljena potpuna sloboda kada se radi o animaciji nekih od vojnika te kod promjene perspektive kuta i kamere da biste dobili što veći dramatični učinak. No da ne bi bilo zabune, i dalje je to stari CoD s poznatim stilom kratke nabijene kampanje samo sada s kvalitetom grafičkog prikaza koji zadovoljava današnje standarde.

Naravno, postoji i puno nostalgije u ovom remasteru. Multiplayer je najbolji dokaz za to; developeri su poštovali i ostavili na miru elemente koji su originalni Modern Warfare učinili klasikom. Oni koji su u to vrijeme lupali po CoDu bez problema će se prisjetiti izvornog iskustva i uklopiti u sredinu, dok novajlije koji se prvi puta susreću sa stilom ratovanja kakav je to bio nekad, moraju biti spremni na puno odricanja. Zaboravite na futuristička oružja, ubrzane pokrete, duple skokove ili hodanje po zidovima – nema toga. Ovo je temelj današnjeg ratovanja. Upoznaj se s oružjem, mapom, pozicioniraj dobra mjesta i pripremi se na okršaj. Cilj je dobiti maksimalnu vještinu, brzinu reagiranja i dobru pokrivenost okoline.

20160503162346 1

„Mile, kružimo oko mete već pola sata. Što se čeka?!Hej, dovršavam prokletu cigaru, ohladi!“

Neke male promjene dolaze još u vidu modifikacije inventara koji je sada zanimljiviji; zvuk nekih oružja rekonstruiran je da se dovede bliže stvarnosti; HUD, pa čak i neka glasovna sinkronizacija također je izmijenjena da udovolji današnjim standardima; no u smislu gameplaya Raven je odlučio ništa ne dirati, tako da ova igra ostaje muzejski komad kojem ne treba mijenjati obnovu, nego samo vanjski sjaj.

Ipak, kada se igrači zadovolje s time da nisu dobili remake nego samo remaster, teško će prožvakati prodajnu politiku ovog naslova. Naime, CoD MW Remastered dolazi u prodaju samo u obliku paketa s ovogodišnjim Infinite Warfareom. Dakle, zasebna prodaja ne postoji i ako želite uživati u ovom naslovu, potrebno vam je izdvojiti najmanje 80-ak eura za cjelokupni paket. Isto tako ni sve multiplayer mape nisu podržane u ovom remasteru, no one će, ako developeri ispune obećanje, do kraja godine stići u obliku besplatnog DLC-a.

mwr guns.0

Pljuca i ja, prijatelja dva

Zaključujemo da je ovogodišnji Modern Warfare vjerojatno jedna od najboljih izvedenica postojećih remastera. Čak bismo mogli govoriti i o stvaranju novog standarda u adaptaciji klasičnih djela. Raven je napravio konverziju visoke kvalitete uz istovremeno poštivanje uspješnih izvornih mehanika, stoga s pravom možemo reći da je COD MW Remastered, unatoč svojim godinama, i danas igra u kojoj će svi ljubitelji dobrog FPS-a sigurno uživati. Zato se toplo nadamo da će igra u skoroj budućnosti dobiti samostalnu verziju po razumnoj cijeni, tako da postane dostupna široj gejmerskoj populaciji

Call of Duty: Modern Warfare Remastered recenzija

86

Ovogodišnji Modern Warfare vjerojatno jedna od najboljih izvedenica postojećih remastera.