Recenzija | DiRT Rally 2.0

Don’t cut!

Prvi DiRT Rally osvojio je rally fanove svojim hardcore pristupom kada je izašao u early access verziji na PC-u. Developeri iz Codemastersa odmaknuli su se od arkadnog pristupa njihovog glavnog Dirt serijala i u „DiRT Rally“ verziji stvorili pravi klasik koji je pružio pravu stvar svim ljubiteljima ozbiljnije simulacije rallyja. Developeri su postepeno nadograđivali igru, a na kraju su izlaskom iz early accessa izbacili i konzolaški port koji je isto oduševio. DiRT Rally se sada vraća s još impresivnijom simulacijom u svojem 2.0 nastavku koji je prava poslastica za sve fanove rally utrkivanja.

Od Argentine do Australije

Dirt Rally 2.0 ima spektakularan vozni model. Prvi DiRT Rally je briljirao na ovom polju, a developeri su sada otišli korak dalje i stvorili najbolju rally simulaciju koju možete danas zaigrati na ovoj generaciji. Igra na izlasku broji 50 automobila na šest lokacija diljem svijeta. Codemasters je u Dirtu 4 eksperimentirao s proceduralno stvorenim stazama koje i nisu baš osvojile fanove pa su se za ovaj nastavak odlučili ponovno vratiti na ručno dizajnirane staze koje su pun pogodak.

dirtreca5
Argentina definitivno ima najteže stageove.

Igra u ponudi ima rally evente u Argentini, Poljskoj, Španjolskoj, Australiji, SAD-u i Novom Zelandu. Lokacije su vrhunski dizajnirane i dobro će vas provozati kroz različite stageove koji će dobro testirati vaše off-road vještine. Koliko god su ove lokacije vrhunske, najveći problem ovog naslova je upravo količina sadržaja za igru koja se prodaje po punoj cijeni. Naime, iako su ove lokacije dosta dobro raspoređene, primijetit ćete da u igri nedostaje snježna lokacija koja je vrlo važna za jednu rally igru. Codemasters je obećao čak dvije sezone DLC-a koje će ponuditi nove staze i automobile, no mora se priznati da je igra morala imati više sadržaja po izlasku. Igra ovoga puta nema ni hill climb komponentu, tako da možete zaboraviti na lokacije poput Pikes Peaka.

dirtreca4
Pored Rally i Rallycross karijera imate i posebne dnevne i tjedne evente protiv drugih igrača ili AI-a.

Dobra stvar je ta da je pojačan fokus na Rally Cross utrkivanje. DiRT Rally 2.0 je službena FIA World Rallycross Championship igra pa je tako stavljen veliki fokus i na ovu komponentu. Igra nudi mnoštvo RX auta i nudi čak osam lokacija s poznatim stazama poput Silverstonea i Barcelone. Iako će većina igrati ovaj naslov zbog rally komponente, valja napomenuti kako je Rallycross odlično odrađen i pružiti će vam dosta eksplozivne akcije bilo da igrate online ili protiv AI-a.

dirtreca3
Rallycross na Silverstoneu.

Glavni dio igre je My Team način igranja u kojemu ćete zarađivati novac kroz Rally i Rallycross karijere i puniti svoju garažu te graditi ekipu koja će svakom nadogradnjom postati sve bolja u obavljanju svojih zadataka. Ovo nije ništa pretjerano duboko, no svakako će natjecanja učiniti zanimljivijima. Karijeru počinjete u najlakšem Open natjecanju, a ako ste dobri i završavate u top 3, igra će vas promaknuti u sve teža natjecanja koje će od vas tražiti da itekako dobro ovladate voznim modelom i pažljivo slušate pace-notes svojeg suvozača.

dirtreca2
Ništa bez Subarua.

Najbolji rally vozni model

Kako sam već rekao, sama vožnja je uistinu fantastična. Igra je namijenjena hardcore fanovima pa tako nema opcija poput rewinda koje će vas spasiti i ostalih pomagala na koje smo navikli u casual trkaćim igrama. Svaki potez ima svoje posljedice pa će vas tako terminalna šteta odmah izbaciti iz natjecanja, a ako vam se dogodi da oštetite svijetla prije noćnog stagea morati ćete se snaći kako znate u potpunom mraku. Sustav štete je jako dobro odrađen, kako vizualno tako i mehanički, pa ćete tako svaku štetu odmah osjetiti za volanom.

Karijera će vam nasumično izabrati po nekoliko stageova na svakoj od šest lokacija, a kako ćete napredovati po težinama tako će se povećavati i količina stageova po lokaciji. Početni slabiji automobili su dosta jednostavni za upravljanje, no kako dobivate pristup sve jačim i egzotičnijim jurilicama, tako će i napetost rasti kroz brojne stageove u kojima svaka greška može značiti kraj.

dirtreca6
Pace notes su opet jasne i na vrijeme spremne.

Svaki od automobila je potrebno popravljati, a tu je i mogućnost tjuniranja koje nudi dosta opcija kako bi što bolje prilagodili svoj automobil za svaku lokaciju. Codemasters je za nastavak napravio i novi sustav degradacije površine što stvara vrlo dinamične i uzbudljive vožnje na svim tipovima površine.

Igra je odlično prilagođena za gamepad, a u samim opcijama možete detaljno podesiti osjetljivost za svaki element i prilagoditi igru baš kako je vama najbolje. Sretnici s volanima će posebno uživati s obzirom da je vozni model još bolji na dobrom volanu.

dirtreca1
Noćna vožnja ima posebnu atmosferu.

Tehnička strana

Codemastersov EGO pokretač je dodatno nadograđen za nastavak pa igra izgleda još bolje od njihovih starijih igara u istom engineu. Performanse su izuzetno stabilne na konzolaškim verzijama, stoga nećete imati problema s framerate padovima u ključnim trenucima vožnje. Posebnu pohvalu zaslužuje zvuk igre. Codemasters je poznat po svojem pristupu autentičnosti, zbog kojeg automobili zvuče odlično, no za ovaj nastavak su definitivno podigli ljestvicu za čitav žanr.

Tehnički je igra dosta dobro sređena, no dolazimo do drugog problema uz onog za sam sadržaj igre. Naime, Codemasters je napravio nepopularan potez i učinio igru always online u glavnom, My Team, načinu igranja. Freeplay za time trial i custom natjecanja je dostupan i offline, no glavni mode nije trebao dobiti ovako ograničenje. Ovo vrijedi uzeti u obzir ako nemate stalnu ili stabilnu internetsku konekciju.

dirtreca7
Service stanica za popravke i tjuniranje.

DiRT Rally 2.0 je nezaobilazan naslov kojeg mogu odmah preporučiti svim fanovima rallyja jer pruža najbolju simulaciju ovog sporta koju trenutno možete zaigrati. Codemasters u rukama ima pravi dragulj, no prava je šteta što je igra dobila slabiji launch za jednu AAA igru. To se prvenstveno odnosi na lokacije, kao i odluku da naslov okrenu na plaćeni DLC kada igre poput GT Sporta redovno dobivaju ogroman i u potpunosti besplatan DLC sadržaj.

DiRT Rally 2.0 recenzija

89

Najbolja rally igra koju trenutačno možete zaigrati.