Recenzije

Recenzija | F1 2019

Ovogodišnja igra najpopularnije motorsport kategorije izašla je nekoliko mjeseci ranije nego prošlih godina, no znači li to da je Codemasters trebao raditi određene kompromise s količinom novosti u ovogodišnjoj igri?

Nakon podosta sati igranja u beta fazi i na kraju u konačnoj igri može se doći do određenih zaključaka kako ovogodišnja igra ipak ima kompromise u sadržaju, iako je razvoj igre navodno trajao dvije godine kako nam tvrdi ekipa iz Codemastersa.

F1 2018(9)?

Ne, ovaj naslov nije pogreška, već nekakav generalni osjećaj koji se dobije ukoliko ste igrali prošlogodišnji nastavak. F1 2019 nije loša igra i to se odmah mora reći, ali s obzirom da je Codemasters u intervjuima naglašavao kako su na ovogodišnjoj igri radili preko dvije godine, onda se stvarno očekuju puno veće stvari i količina novog sadržaja u samoj igri. Umjesto svega toga, dobili smo mikrostransakcije koje su kozmetičke prirode za multiplayer dio igre i četiri klasična bolida koji su svi zaključani te ih se mora dodatno plaćati preko prednarudžbi ili se moraju digitalno kupiti po paprenoj cijeni.

Zadnje dvije godine F1 serijal igara je radio korake koje smo nazivali evolucijom jer se trenutni career mode gradio od F1 2016 pa sve do prošle godine, kao i R&D dio igre gdje možemo razvijati i nadograđivati bolide koje vozimo skupljajući creditse kroz razne zadatke na slobodnim treninzima i zadacima koje smo morali izvršiti. Taj dio igre je ostao isti kao i prošle godine bez nekih većih promjena.

Ono što je razočaravajuće u tom solo dijelu igre je kako je ovogodišnja novina u obliku Formule 2 jako loše iskorištena i osjećaj je da se moglo puno, puno više napraviti na tom dijelu kako bi se već pomalo isti singleplayer oživio i dobio novi smisao.

Neiskorišten potencijal

Kada je Codemasters najavio da će Formula 2 napokon doći u službenu F1 igru sa svim licenciranim vozačima i ekipama, svi fanovi F1 career modea su jedva čekali napraviti svog vozača, početi karijeru kao početnik u F2, odraditi punu sezonu, potpisati ugovor s nekom od F1 ekipa koje imaju svoju vozačku akademiju, ispuniti određene kriterije i zahtjeve koji su postavljeni pred početnikom u F2 i u konačnici nekako dobiti taj ugovor s F1 ekipom. Zvuči logično, jel’ da?

Codemasters kaže – ne može.

Ekipa iz Southama je skroz promašila loptu s implementacijom Formula 2 licence u F1 igri jer ništa od onoga što su fanovi željeli i tražili nije moguće kao jedna cjelina.

Ono što je Codemasters napravio je to da su implemetirali F2 u F1 karijeru kroz samo 3 eventa u kojima se susrećemo s rivalom imena Devon Butler i našim timskim kolegom Lukasom Weberom. Kroz ta tri mini događaja igra nas ubacuje u unaprijed skriptirani scenarij u F2 utrci u kojima moramo odraditi nekoliko krugova u kojima zapravo nije bitno što igrač uradi jer se može sudariti, izvrtjeti i sve ostalo, ali scenarij je uvijek isti.

Nakon utrke će se odigrati cutscena s glavnim negativcem Devonom Butlerom kao i sa našim timskim kolegom u F2 ekipi gdje ćemo dobiti hrpu trash talka od strane Butlera kako je on bolji, kako će njega potpisati top F1 ekipa i tako dalje. Skroz bezveze razgovori koji zapravo neće ništa značiti kada dođemo do F1 u kojemu će biti i Butler i bivši F2 kolega Weber i s kojima nećemo imati nikakve interakcije ni nekakve skriptirane događaje.

Ono što je još bizarnije u cijeloj ovoj karijeri je, uz to što ne možemo odvoziti cijelu sezonu u F2 pa onda dobiti ugovor u F1 ekipi, to da na početku karijere biramo između nekih od vozačkih akademija poput Ferrarijeve koja uključuje ekipe poput Ferrarija, Haas F1 i Alfa Romeo ili Mercedesa koji uključuje ekipe Mercedes, Racing Point i Williams kao ekipe za koje mladi vozači mogu voziti. To je sve nebitno jer nakon što završimo tri kratka F2 eventa, igraču se svejedno nude sve ekipe, od Mercedesa, Ferrarija, Red Bulla pa do Toro Rossa i Williamsa. Znači, potencijalni uspjeh ili neuspjeh kroz ta tri eventa u F2 nemaju nikakvog značaja s kim ćemo potpisati i hoćemo li dobiti F1 mjesto u ekipi.

Devon Butler i timski kolega Weber u raspravi nakon navodne kontroverze.

Velika je šteta što je karijera ostala ovako suhoparna i što se nije iskoristilo na pravi način da kroz F2 gradimo vozača sve do F1 ekipe kroz razne zadatke i kriterije koje bi trebali ispuniti. Puna F2 sezona se može odvoziti, ali skroz odvojeno i nepovezano s F1 karijerom.

Mora se naglasiti da su u igri trenutno samo prošlogodišnji F2 vozači i ekipe jer je Codemasters rekao da će kroz buduću nadogradnju ubaciti ovogodišnje, a u multiplayeru trenutno nije moguće igrati s F2 bolidima jer to bi također trebalo doći u nadogradnji. Besplatno, naravno.

Novost u F1 karijeri je ta što se transferi vozača mogu dogoditi nasumično i igrači ih mogu kontrolirati, tako da je to jedna pozitivna novina.

Multiplayer poboljšanja, ali i dalje bez dedicated servera

Ove su godine igrači dobili poseban multiplayer bolid koji je napravljen u suradnji sa FIA-om i poznatim inženjerom Rossom Brawnom kako bi napokon dobili jednake performanse kod svih igrača. Iz nekog razloga prijašnjih godina to nije bilo moguće, iako je postojala funkcija equal cars što je u teoriji trebalo davati jednake performanse svim bolidima, no ipak su postojale sitne razlike u načinu upravljanja ili top brzini samih bolida te se činilo da Codemasters nikako nije mogao riješiti taj dugogodišnji problem. Razlike nisu bile enormne, ali su se tu i tamo mogle osjetiti između različitih bolida. Naravno, i dalje se može voziti pravim bolidima jednakih performansi ukoliko to igrači žele, no multiplayer bolid je tu ponajviše zbog eSportsa i livreja koje igrači mogu mijenjati.

Već spomenute livreje možemo mijenjati tri besplatne livreje na kojima možemo mijenjati boje ili možemo kupiti određene livreje pomoću creditsa koje zarađujemo u online utrkama i eventovima te isto tako postoje i premium livreje koje se mogu kupiti preko digitalne trgovine pravim novcem.


Jedan poprilično neukusan uradak u livery editoru, šteta što se logotipovi ne mogu ubaciti naknadno.

Nažalost, dedicated serveri još nisu aktualni u F1 igrama, iako fanovi traže već godinama tu mogućnost kako bi se riješile stare boljke igre poput loše sinkronizacije koja u ovakvim igrama može uništiti iskustvo i samo utrkivanje koje zahtjeva preciznost, pogotovo u ozbiljnim ligama i službenoj F1 eSports ligi koja ne bi trebala ovisiti o P2P povezivosti. Bilo bi dobro da Codemasters barem ponudi igračima mogućnost da unajme dedicated servere, ako oni baš nemaju prevelike volje za tim.

Klasični bolidi i Prost Vs Senna, poboljšanja u grafičkoj prezentaciji

Svi vole vidjeti stare F1 bolide, ponajviše zbog nostalgije koja nas fanove veže za pojedine ere utrkivanja, i ove su godine igrači dobili četiri nova klasična bolida u igri skupa sa svim postojećima iz prošle dvije godine. Novi klasici u ponudi su Sennin McLaren MP4/6 iz 1991. godine i Prostov Ferrari 642 iz 1991. godine koji bi trebali označiti njihovo poznato rivalstvo preko serije nekoliko evenata koji su igrivi jedino ako ste prednaručili posebnu verziju igre ili ako platite preko 100kn za njih.

Kako god bilo, ne vrijedi te paprene cifre za dva bolida i 8 evenata koji nisu baš dobro odrađeni te nemaju velike povezivosti sa slavnim rivalstvom iz 1991. godine. To su većinom slični eventi kao i s postojećim klasičnim bolidima bez neke velike supstance te je dosta razočaravajuće da s napokon licenciranim Sennom i Prostom se ovako preko nekoliko generičnih evenata to rivalstvo nekako obilježi. Još jedna propuštena prilika.

Mogli su barem ponuditi rekreirane staze iz tog doba, komentatore, grafiku koja se pojavljuje na ekranu, ali ništa. Ovo je trebalo biti u punoj igri jer po cijeni od preko 100kn, ovo se ne isplati dodatno kupovati.
Također, Ferrari F2010 i McLaren MP4/25 isto nisu u baznoj igri te se moraju kupiti odvojeno nešto kasnije, osim ako ste prednaručili posebnu verziju igre ili za oko 120kn kupiti u paketu sa Senna vs Prost dodatkom, što se zbilja ne isplati za 4 bolida koja su trebala biti u igri od početka.

Novo sučelje izgleda jako dobro i moderno, a sadržava i posebnu eSports kategoriju.

Izbačena se dva klasična bolida iz prošle godine: Ferrari F2002 i Ferrari 412T iz 1994. godine, što znači da oni koji su kupili običnu verziju igre imaju dva klasična bolida manje nego prošle godine, a nova četiri moraju dodatno kupiti. Fino.

Grafički je igra i ove godine ušminkana. Osvjetljenje u noćnim utrkama je uistinu spektakularno i izgleda puno bolje i realističnije nego prošlih godine kao i sami bolidi koji izgledaju odlično i vrlo detaljno što se može vidjeti i u showroom dijelu u kojem svaki bolid možemo detaljno gledati, zumirati i vrtiti te vidjeti sav taj aero porn koji današnji bolidi pružaju. Ovo je također moguće i s klasičnim bolidima.

Noćni uvjeti ove godine izgledaju uistinu spektakularno.

Handling model

Handling je poboljšan od prošle godine te je i dalje vrlo dobar bez nekih prevelikih zamjerki i definitivno je korak naprijed te se bolidi više manje dobro voze i za onu hardcore ekipu kao i za nešto kežualniju. Svi će biti relativno zadovoljni.

Igra se jako dobro vozi na kontroleru kao i na volanu te ne bi trebalo biti prevelikih problema. Naravno, oni koji su na volanu će uvijek imati prednosti u brzini i preciznosti, ali to je razumljivo te bi tako trebalo i biti. F2 bolid je jako zabavan i predstavlja dobar izazov i za najbolje igrače.

Ono što se kroz ovu recenziju može vidjeti je to da ovogodišnja igra ipak ne pruža neke prevelike novosti i da je raniji izlazak igre vrlo vjerojatno igrao ulogu u tome, no i dalje nema opravdanja za loše osmišljenu F2 karijeru koja se mogla puno bolje povezati s F1 karijerom kao i ponovni nedostatak dedicated servera koji bi ispravili mnoge probleme koje multiplayer dio igre ima i koje će imati. Ako ste veliki ljubitelj F1 igara, vrlo vjerojatno ćete uzeti i ovogodišnju igru, no bilo bi možda pametno i pričekati sezonske popuste.

F1 2019

Nexus - 76%

76%

Najbolja F1 simulacija dosad, međutim, s tek minimalnim napretkom od prošle godine, a kojoj dojam kvare loša F2 izvedba i još uvijek nedostatak kvalitetne online infrastrukture.

Oznake

Komentari

Ulogiraj se kako bi komentirao

Povezano

Back to top button
Close
Close