Recenzija | Feminazi: The Triggering

Može li meme postati videoigra?

Dovoljno je malo zalutati YouTube servisom kako bismo naišli na gomile videa koji se bave feminizmom – bilo da se radi o “manspreadingu”, razlici u plaćama između muškaraca i žena ili pak ismijavanju cijelog pokreta i istupa pojedinih feministica u javnosti. Mnogi na navedenom servisu skupljaju klikove i zarađuju na takvom sadržaju, bilo da podržavaju ili sprdaju moderni feminizam, a developer hyperboreanGames i Svarog Studios odlučili su napraviti videoigru u kojoj ismijavaju ono najgore iz trećeg vala feminizma. Igra je krajem veljače izašla na Steam i prodaje se po cijeni od 0,99 eura, a cilj igre je: “…to stop straight evil white males from oppressing women and minorities and make them check their privileges!”

Check Your Privilege!

Prije pokretanja igre valja napraviti vlastitog lika, a to ćemo postići klikom na Plastic Surgery u glavnom izborniku. Prva stvar koju odabiremo je rod (gender), a ponuđeno nam je više od 30 opcija koje uključuju: Female, Male, Bigender, Intergender, Pangender, Genderfluid, Apache, Trebuchet i dr. Nakon roda, kreće izrada lika gdje biramo izgled i boju kose, odjeću, naočale i banner kojeg može krasiti zastava duginih boja, srp i čekić ili natpis: “All Men Must Die”.

Junaci našeg doba!

Borba za prava žena

Nakon izrade lika krećemo u borbu. Najvažniji su Triggering i Tolerance bar koji ne smiju pasti na nulu jer onda igra završava. Uz to, postoji i Fatness bar koji punimo skupljanjem masne hrane po gradu (npr. hamburgera). Triggering bar punimo tako da dođemo do bijelih muškaraca i pritisnemo tipku X nakon čega će heroj/heroina/heroino viknuti nešto poput: “RAPE”, “CHECK YOUR PRIVILEGE” ili “MANSPREADER”. Tolerance bodove skupljate tako da u blizini osoba crne rase ili bijelih muškaraca iznad čije se glave pojavi ružičasti dildo pritisnete tipku Y gdje će uzvik biti: “One race!”, “#Tolerance” i slično. Naravno, treba biti jako oprezan da pritiskom krive tipke pripadnika manjina ne biste optužili za silovanje jer će to vrlo brzo zavšiti “game over” screenom. Ne želite biti netolerantni – kako autori igre kažu. Uz vrištanje po ulicama grada moći ćete pisati grafite po zgradama, razbijati imovinu čekićem te skupljati predmete koji su vam potrebni u vašoj borbi, poput megafona, hamburgera, spreja za kosu, LGBT zastavica i tampona.

Grafit napisan, imigranti zadovoljni… E, sad još naći privilegiranog bijelca da mu pljunem u facu i dan je gotov.

Kada nema mesa, ubaci mini igre

Budući da je gameplay jako jednostavan, developeri su odlučili ubaciti mini igre kako bi pokušali održati trajnost igre. Primjer je mini igra u kojoj u klinici za abortus trebate izabrati hoćete li dijete baciti u smeće ili ga dati samohranoj majci. Ako je dijete muškog spola i bijele rase – ide u smeće, a ako je ženskog spola, ide u ruke brižne majke. U drugoj mini igri se borite protiv bodybuildera punog testosterona gađajući ga dildoima. Još jedna mini igra je u ulozi policajca; grupa od nekoliko protivnika vas napada, a vi morate izbjegavati napade i pucati po njima. Ako ubijete pripadnika crne rase, gubite bodove. Sve mini igre pršte ironijom i ismijavanjem društvenih skupina i pokreta koje ćete odmah prepoznati.

Širi noge nekom drugom, manspreaderu!

Laka lova

Na kraju, trajnost igre je maksimalno pola sata i pitanje je može li se ovo uopće nazvati videoigrom. Cijena od 1 eura nije skupa, no bolje da dodate par kuna i popijete pivo, nego da bacite novac za pola sata nepostojećeg gameplaya i nekoliko šala koje možete vidjeti na internetu i koje će vas jednako dobro nasmijati. Ideja developera vjerojatno je bila izdati kontroverznu igru koja će se samo zbog toga prodavati po najnižoj mogućoj cijeni i zaraditi laku lovu. Mi nismo oduševljeni.

Feminazi: The Triggering recenzija

15

Pitanje je može li se ovo uopće nazvati videoigrom.