Recenzija | Five Nights At Freddy’s VR: Help Wanted

Došli smo do točke gdje VR sadržaj postaje pristupačan manjim razvojnim timovima. Shodno tome, manji projekti koji prelaze granice “samo” tech demoa postaju sve češći i češći. Što kad imamo malog programera s ultrapopularnim serijalom koji se lako može prenijeti na novu platformu? Dobijemo FNAF VR.

Miješana pizza s ekstra krvavom pancetom

Help Wanted je antologija najboljeg FNAF sadržaja. Svi poznati glavni FNAF naslovi su uključeni u ovom paketu – FNAF 1-3 te malo drugačije verzije većine sadržaja FNAF 4. Uz to, postoje i potpuno novi VR ekskluzivni modeovi: pametno nazvani Vent Repair gdje popravljate ventilaciju u jako uskom, opasnom prostoru i Parts and Service gdje izbliza popravljate strašne lutke na razne neugodne načine.

Glavni izbornik skriva više nego što se čini

FNAF serijal u VR-u je mehanički isti kao i u originalnim izdanjima – vi ste stražar koji čuva pizzeriju od ponoći do zore, ali mehaničke lutke koja zabavljaju djecu po danu postaju posjednuti predatori kad padne mrak. Sami u svojoj kabinici morate preživjeti noć tako što pratite kuda se lutke kreću preko sigurnosnih kamera i zvukova iz mračnih hodnika. Ako su blizu, zatvorite vrata. Problem je što zatvaranje vrata i paljenje svijetla troši struju, a struje nema dovoljno za cijelu noć…

BOO!!!

FNAF se možda prodaje kao horor igra, ali je zapravo igra o pravilnom iskorištavanju resursa. Svaki FNAF nakon prvog mijenja pravila na različite alternative – drugi nema vrata nego koristite masku da prevarite lutke, treći ima samo jednu lutku koja vas može prevariti na više načina, a četvrti se skoro isključivo temelji na brzoj reakciji na zvukove u okolini. Druge uključene mini-igre također se vode oko snalaženja s ograničenim resursima ili mogućnostima. Uvijek je bitno procijeniti koliko i što možete napraviti u kratkom vremenu.

Stara pizza u novom pakiranju

Prebacivanje FNAF u VR radi bolje nego što sam očekivao. Igra je napravljena u Unrealu 4 koji FNAF lutke i okruženje po prvi put
vjerno prenosi u potpunom 3D-u. (Za neupućene, FNAF igre su 2D prerenderirane avanture, u osnovi Newgrounds flash igre.)

Prvi put možete fizički biti neposredno kraj jezivih lutki i čak probati išetati iz kabine (ako ste iznimno hrabri). Igra podržava Move kontrolere koje toplo preporučujem u ovom slučaju – DualShock kontrole su malo nezgrapne i zeznute za dohvaćanje daljnjih predmeta i tipki. Ne mogu reći da je grafika na istoj razini poput Resident Evila 7, ali su sigurno bolji od većine niskobudžetnih VR iskustava.

Glavna zvijezda VR verzije definitivno je zvuk – na težim razinama je iznimno važno da dobro i ciljano slušate svaki šum oko vas da biste preživjeli. Interesantno, kvaliteta zvučnih efekata u glavnim FNAF igrama je ostala ista kao u originalima, naizgled amaterski, ali baš zbog toga ima poseban šarm i dodatnu dozu odbojnosti.

Popravljanje Foxy je… posebna muka

VR ekskluzivni modeovi su kvalitetom korak iznad i vidi se da ih je radila ekipa s prijašnjim VR iskustvom. Nije ništa pretjerano teško ni originalno, ali svakako zabavno (koliko god strah od smrti može biti zabavan, jelte). Također, svaka razina ima dobar broj skrivenih interakcija i stvarčica za skupljanje: možete tražiti novčiće za tupaste nagrade poput plišanih igračaka na glavnom meniju ili nabasati na tajanstvene audio kazete koje govore o nekoj potpuno novoj, dosad neviđenoj lutki. U VR-u se neke tajne dosad neviđene u FNAF univerzumu napokon mogu otkriti – što je iza stražara u kabini? Otkrijte sami.

Plijesan u tragovima

Nije sve savršeno, doduše. Iako većinu vremena nema problema s (Move) kontrolama, stvarno je loš osjećaj skoro preživjeti noć i svejedno izgubiti jer je igra odlučila da vaš pritisak gumba ne važi. Ili, još gore, doći do kraja noći i svejedno izgubiti jer igra i dalje šalje lutke u pozadini dok vam se odbrojava zadnjih par sekundi gdje ne možete ništa napraviti jer ste u odvojenom ekranu. Nekoliko mini-igara i razina ima takve i slične bugove koji su naporni jer ne znate kad će se dogoditi ni kako ih replicirate. Već postoje dvije male nadogradnje koje rješavaju neke sitnice, ali treba tu još malo dorade da se izbjegnu nepošteni gubitci.

Na stranu tehničke začkoljice, moram naglasiti kako FNAF zapravo… i nije toliko strašan? Znam da je to malo prepotentno reći, ali… Ako ste imalo bili prisutni na internetu zadnjih par godina, znate kako je FNAF postao iznimno popularan zbog svojih naglih šokova. Problem je u tome što kad ih imate svako malo, prestanu biti šokovi, jako brzo.

Jednako tako, neke mehanike FNAF igara su nejasne ili naizgled potpuno nasumične. FNAF3 i 4 su jako zeznuti za shvatiti zbog nejasnih uputa. Ako vam nije napeto ponavljati level i pogoditi što trebate napraviti i kako, bolje da odmah pogledajte neki prohod na internetu i poštedite se muke. Zbog takvog načina igre, nije mi potpuno jasno kako se FNAF smatra strašnim iskustvom. Više mi je zanimljiv zbog toga što je djelo jednog čovjeka. Eksplodiralo je zbog faktora van njegove kontrole do te mjere da sada igramo VR verziju, a to je pomalo suludo.

U konačnici, Help Wanted je sasvim pristojan zbir FNAF igara. Ako ste već obožavatelj franšize i vapite za bilo kakvim dodatnim FNAF stresom, ovo je logičan izbor za vas. Za ostale vlasnike VR-a koji se žele prestrašiti je isplativa kupnja – dovoljno raznolikih mini-igara za pristupačnu cijenu. Ne očekujte potpuno ispolirano iskustvo niti strah na vrhunskoj razini nekih drugih naslova i dobro ćete se zabaviti.