Recenzija | MotoGP 19

Prošlogodišnja verzija MotoGP-a bila je prva igra u serijalu koja nam je donijela Unreal engine i mnoštvo novosti koje su bitno poboljšale igru, a sada se talijanski developer Milestone vraća s novom igrom za ovu godinu s još boljim dodacima.

Spremni za akciju

Čim pokrenete MotoGP 19 odmah ćete osjetiti da igrate Milestoneovu igru. Vozni model je dobio sitna poboljšanja u usporedbi s MotoGP 18 i Ride 3 (klik za našu receniju). Iako to još uvijek nije sam vrh utrkivanja na dva kotača u igrama, ljubitelji moto utrkivanja bit će dosta zadovoljni s onime što je u ponudi.

Photo mode.

Igra je po izlasku imala nešto problema s potrošnjom guma kao i s pomagalima poput anti wheelie funkciju, no prije nekoliko dana dobili smo novu zakrpu koja je dodatno pritegnula i ispolirala vozni model. Sada vozači imaju više utjecaja s odabirom na presete za traction control, anti wheelie i engine braking, a ako se želite u potpunosti prepustiti svim ljepotama tuninga tu je opet track engineer koji vam može pomoći u slaganju specifičnog setupa za svaku stazu ili se u potpunosti možete prebaciti u manualno uređivanje svih opcija.

Kako to obično i bude u Milestoneovim igrama, MotoGp u potpunosti možete prilagoditi svakom tipu igrača. Casualci mogu odigrati preset GP vikend, a oni pravi hardcore fanovi se mogu u potpunosti uživiti u pravom career modu koji se isto tako može prilagoditi po težini i opcijama koje nudi. Igra opet ima Red Bull Rookies Cup, a tu je i novi MotoGP E s električnim motociklima koji je debitirao ove godine kao nova klasa u stvarnom MotoGP utrkivanju. Vikendi se mogu odigrati tako da se odabere samo utrka ili možete simulirati čitav vikend kroz koji vozači prolaze pa tako igrati sve od slobodnih treninga do kvalifikacija i same utrke.

Track Engineer je prava stvar za pripremanje motora za stazu.

Historical Challenges najbolji dodatak

Karijeru možete započeti u bilo kojoj klasi pa ako vas zanima početak u Moto3 i guranje u najveću klasu i to možete učiniti, a isto tako možete započeti i direktno u MotoGP u nekim od manjih momčadi. Sama karijera je dosta dobro osmišljena pa tako možete započeti u ekipi poput Yamaha Petronas i polako ostvarivati ciljeve iz svojeg ugovora i u prijelaznim periodima ili na kraju sezone preći u nekim od najvećih tvorničkih momčadi. Uz utrke imamo čak i poznata testiranja poput onog u Sepangu gdje možete prije sezone dobro testirati neke od ponuđenih opcija od strane vaše ekipe i baš u detalje isprobati kako se ponaša motocikl.

Bronca će vam osigurati otključavanje historical verzije vozača za ostatak igre.

Licenca je dosta dobro iskorištena pa je tako sama prezentacija igre na puno većoj razini. Sve je prepuno službenih slika vozača, staza, a sami modeli motora na stazi su pun pogodak. Upravo je Milestone na ovome odlučio napraviti još jedan poseban mod pa sada imamo novi Historical Challenges koji će biti san snova za sve one koje znaju sve sitnice iz ovog legendarnog sporta. Ovaj mod će vam dosta teške izazove koje uključuju sve od legenda MotoGPa iz 500 cc klase pa do modernih okršaja i najvećih duela iz sporta. Svaki event je izuzetno autentičan.

Uz detaljan opis imamo i poseban službenih video stvarnog događaja, a sama stvar je vjerno prebačena u igru pa tako imamo modele vozača i motora koji su se koristili baš u toj godini i u toj samoj sceni i pravo je zadovoljstvo zaigrati te legendarne scene. Ovaj mod posebno traži da ovladate mehanikama igre jer su zadaci dosta teški, a igra u ovom modu nema rewind opciju pa tako se morate u potpunosti prilagoditi uvjetima na stazi, a i samim motociklima, pogotovo onim starijima koji su dosta drugačijih od onih modernih.

Iako nema uređivanje grafika motora, editor za grafiku kaciga je odlično složen.

Najbolji AI?

Igra je grafički nešto bolja od prethodnika koji je bio veliki skok za serijal zbog prebacivanja na Unreal 4 pokretač. Nažalost tu imamo i veliki korak unazad za konzole. Ride 3 je bio odličan primjer kako je Milestone prilagodio engine i barem za PS4 Pro i Xbox One X ponudio poseban performance mode koji je nešto spustio grafičke postavke igre, ali je zato ponudio 60 fps performanse koje su uvelike utjecale na samo iskustvo igranja.

Iako je prezentacija u menijima igre na visokoj razini isto se ne može reći kada ste na samoj stazi. D, motocikli izgledaju odlično kao i samo vozači u odijelima, no staze opet nisi na razini od koje se očekuje. Baš kako je bilo i u Ride 3, neke staze su dosta dobro odrađene no neke su dosta slabe i nedostaje detalja i nekakve uvjerljive atmosfere. Komentator je isto dosta slab s nekoliko izjava koje ćete čuti bezbroj puta prije i nakon utrke, a sama lica i animacije vozača su dosta slabo odrađene.

Primjer koliko su detaljni modeli čak i historical vozača.

Developeri su još prije izlaska najavili da razmišljaju o vraćanju perfromance modea putem zakrpe pa se nadam da će ga uistinu i ubaciti jer bi to bitno poboljšalo čitavu igru. Sama igra je imala nešto bugova po izlasku, no developeri su u međuvremenu ispravili od najveće pa čak i ponudili redizajn 2D dashboarda za grafičko sučelje. S tehničke strane od novosti imamo dedicated servere za multiplayer koji generalno rade dosta dobro, a tu je i nova umjetna intelegencija o kojoj je Milestone pričao na sve strane.

Neuralni AI je, kako kaže Milestone, nešto neviđeno u racing žanru, a ideja je da se ovaj AI prilagodi upravo vama i uči kako se treba ponašati u samoj vožnji kako vozači ne bi trebali robotski pratiti zadanu liniju već i reagirati na vaš utjecaj ali i sami griješiti. Iako ovo sve zvuči super, kada ste u samoj igri neće baš primjetiti neku preveliku razliku. Istina je da sam nekoliko puta vidio nekakav pokušaj izmicanja, no previše puta bi se baš AI samo zaletio u mene i radio gluposti kakve bi baš trebao izbjegavati.

Jedna od detaljnijih staza.

MotoGP 19 je korak dalje u usporebi s prošlom MotoGP igrom i nadam se da će Milestone još poraditi na spomenutim problemima kako bi nam za iduću igru pružio još bolji naslov. Ipak, MotoGP 19 itekako mogu preporučiti fanovima sporta.

Ukoliko tražite moto racing igru koja pokriva veliki broj motocikala kroz sve klase i voziti stazama diljem svijeta s odličnom kustomizacijom, Ride 3 je još uvijek bolji odabir, a ako vas isključivo zanima MotoGP utrkivanje ovaj naslov bi mogao biti prava stvar za vas s zanimljivom karijerom i odličnim Historical Challenges modeom.

MotoGP 19 recenzija

79

Milestoneova najbolja MotoGP igra dosad.