Recenzija | Ride 3

Treća sreća.

Talijanski developer Milestone je Ride serijal zamislio kao pravu proslavu svega vezanog uz uzbudljivi svijet motociklizma. Iako prve dvije igre nisu bile ništa posebno, developeri su se za treću igru odlučili prebaciti na Unreal Engine 4 pokretač i isporučiti svoju najveću igru u serijalu koja definitivno može dosta toga ponuditi fanovima moto utrkivanja.

Milestone je jedan od rijetkih developera koji aktivno podržava moto igre, no mora se priznati da kvaliteta nije uvijek bila na razini koju očekujemo za igre koje se prodaju po punoj cijeni. Developeri su samo ove godine izbacili pet igara te iako nam Ride 3 donosi velike pomake, pogotovo u usporedbi s originalnom igrom, i ovoga puta nedostaje završni dodir i ispoliranost koja bi progurala ovaj naslov u sam vrh moto igara.

Bogata karijera

Ride 3 je zaista ogromna igra. Developeri su pripremili novu karijeru po uzoru na starije Gran Turismo igre uz mali dodir Forza naslova. Karijera je ovoga puta podijeljenja u mnoštvo časopisa koje sadrže razne vrste utrka i natjecanja kroz koje sakupljate zvjezdice koje vam isto tako služe za otključavanje novih razina časopisa. Kompletiranje pojedinih brojeva vam donosi nagrade poput novih motora i specijalnih brojeva koje vam uz svoj set utrka otključavaju i posebno egzotične motocikle koji se mogu otključati jedino na ovaj način. Igra pokušava biti i enciklopedija za fanove motora pa su tako učitavanja igre ispunjena zanimljivim informacijama iz svijeta motociklizma i opisima pojedinih motora.

ridereca2

Tu je i poseban photo mode.

Karijera je zaista ogromna i broji preko dvije tisuće zvjezdica za kompletiranje, pa ako zaista želite sve otključati i dovršiti, ovo je naslov koji jako dugo možete igrati. Sama karijera bi mnogima u početku mogla biti dosadna jer su developeri odlučili koristiti stariji pristup pa ćete tako krenuti od naslabijih motora najmanjih kubikaža kako bi postepeno otključavali jače motore i natjecanja koja će mnogima biti najzanimljviji dio karijere.

Igra broji preko 200 motocikala i preko 30 lokacija koje pokrivaju sve od poznatih staza poput Monze i Nürburgringa, pa do point to point utrka u Americi. Tu su i nešto egzotičnije staze poput noćnog izdanja Macau utrke. Vidi se da je developer potrošio najviše novaca na modeliranje motocikala koji su prava zvijezda ove igre, pa će fanovi motora definitivno uživati sakupljajući čitavu ponudu koja broji mnoštvo motora koji jedva čekaju da ih zavrtite na omiljenoj stazi. Kvaliteta je većinom na dosta visokoj razini, no mogu se pronaći i modeli koji nisu dobili jednaku pažnju kao ostali motocikli. Na nekima čak i nedostaju komponente poput diskova pa se nadam da će developeri kroz zakrpu dodatno doraditi neke modele. Zvuk je isto dosta solidan, no isto tako neki modeli ne zvuče jednako dobro kao ostali.

ridereca1

Laguna Seca. Igra izgleda najbolje po kiši.

Make it your own

Ride 3 zaslužuje posebnu pohvalu za sam sustav kustomizacije motora. Isprva nisam očekivao da će ovo biti nešto posebno, već da se se samo raditi o standardnoj promjeni boja i sitnim promjenama, no developeri su otišli korak dalje i pružili dosta dubok sustav modifikacije koji će vam pružiti mogućnost da sami složite vlastiti motor baš kako to želite. Kako kroz karijeru i utrke zarađujete in-game novac, tako isti možete koristiti za brojne modifikacije i kozmetičke promjene. Ljubitelji motora će doći na svoje budući da vam ovo otvara mogućnosti poput promjene ispušnog sustava, dodavanje quickshiftera pa čak i promjenu kočionih klješti i ostali niz dodatnih mogućnosti. Same kozmetičke promjene vam donose mogućnost promjene gotovo svakog elementa pa tako možete raditi brojne promjene poput micanja retrovizora i promjenu ručica i postavljanje novih guma. Uz to imamo i klasičnu promjenu boja, a sve to će vam pružiti da sami složite svog ljubimca baš kako to želite.

ridereca4

Kustomizacija pokriva čak i opremu vozača. Možete promjeniti i stil vožnje.

Vozni model je baš kao i u MotoGP 18 dobio sitna poboljšanja i mnoštvo opcija za prilagodbu, no to još uvijek nije na vrhunskoj razini iako se vidi napredak. Ako ste dosad igrali neku Milestone igru, već znate što vas čeka. Milestone je opet pokušao otvoriti svoju igru što većem broju igrača pa tako možete odabrati sve od početnog preseta, koji ima čak i mogućnost automatskog kočenja, pa sve do Expert profila koji vam skroz otvara sustav i pruža najuvjerljiviju fiziku koju Milestone može isporučiti. Svakako preporučam da isključite što više assistova kako biste mogli što bolje iskusiti samu fiziku i vozni model igre.

Najveći minus koji igra ima su same staze. Neke su dosta uvjerljivo odrađene, no većina nije na razini koju očekujemo od igre koja se prodaje po punoj cijeni. Mnoštvo staza ima jako malo detalja i izgleda dosta slabo zbog čega igra zna izgledati dosta loše. Developeri su se prebacili na novi Unreal Engine 4, za koji znamo da može isporučiti fenomenalne rezultate, no ovo nije na toj razini. Kada vidimo koliko ostale racing igre imaju detaljne staze i bogato osvjetljenje jasno je da je ovo moralo biti bolje. Ride 3 nema dinamičku promjenu vremena već nudi standardno utrkivanje po danu, a tu je i noćna opcija te utkrivanje po kiši koje zna izgledati dosta dobro.

ridereca5

Ovako se radi kustomizacija.

Konačno 60 FPS-a

Ride serijal je dosad bio na samo 30 FPS-a na konzolama zbog čega je igrivost bila narušena uslijed otežanog i sporog upravljanja. Developeri su za trojku ponudili novi performance mode koji konačno dostiže 60 FPS-a  koji su od velike važnosti u zamjenu za nešto slabiji prikaz. Nažalost, ovo vrijedi samo za PS4 Pro i Xbox One konzole, tako da ako i dalje koristite stare konzole očekujte istu izvedbu kao i na prošlim igrama. Pro i One X imaju i poseban high resolution mode koji vraća framerate na prikaz od 30 FPS-a, no ovo nikako ne bih preporučio pored 60 FPS opcije koja je itekako bitna u jednoj racing igri i čini drastičnu razliku.

ridereca3

Dash pogled.

Igra pored velike karijere ima i klasične brze modove poput obične utrke pa do time attacka i drag utrke. Tu je i mrežni mod koji je nažalost dosta bazičan. Konekcija je dosta dobra, a sam matchmaking je isto dosta brz, no ne očekujte previše igranja budući da je online dosta limitiran. GT Sport je dokaz kako online može biti fenomenalan način za igranje pa se nadam da će Milestone dodatno nadograditi ovaj mod kroz zakrpe.

Iako igra ima dosta sadržaja, developeri su već po izlasku ponudili čak tri DLC-a s dodatnim motorima, a tu je i season pass koji će pružiti još dosta motora i evenata za karijeru, tako da imajte ovo na umu ako želite kompletno iskustvo. Ride 3 ima dosta pomaka na bolje i radi se o naslovu u kojem mogu uživati fanovi moto igara, no preporučam da igru ugrabite na nekom sniženju. Milestone je dosta digao kvalitetu u usporedbi sa starim igrama i nadamo se da će za iduću otići korak dalje i stvoriti još bolju igru kakvu ovaj žanr zaslužuje.