Recenzija | Uncharted: The Lost Legacy

Naughty Dog je započeo s idejom o DLC-u, a završio s pravom standalone avanturom koju fanovi Uncharteda ne smiju propustiti.

Left Behind DLC za The Last of Us pokazao nam je da Naughty Dog zna upakirati puno u jako malo i time kvalitetno proširiti glavnu igru. The Lost Legacy otišao je korak dalje i pružio samostalno Uncharted iskustvo koje se količinom sadržaja bez problema može usporediti s prvom igrom u serijalu.

The Lost Legacy je vrlo važan dodatak za Uncharted serijal budući da konačno možemo vidjeti kako izgleda Uncharted igra bez fanovima omiljenog Nathana Drakea, ali i zbog činjenice da je ovaj projekt prilika da se nova krv iz ND-a pokaže u kreativnoj ulozi prilikom stvaranja nove igre. Bruce Straley i Neil Druckmann su nam pružili nezaboravne igre, a sada je red da nam Shaun Escayg i Kurt Margenau pokažu svoju viziju Uncharteda s popularnom Chloe Frazer u glavnoj ulozi.

Team Chloe

Prvo što ću vam reći je to da možete na miru čitati ovu recenziju jer nema spoilera koje će vam pokvariti iskustvo igranja. I to je vrlo važno budući da The Lost Legacy sadrži uistinu epske scene i dobru priču te kvalitetan odnos između Chloe i Nadine. Developeri su opet pokazali kako znaju dobro napisati i predstaviti likove koji će vas i ovoga puta osvojiti u svojoj avanturi. Naš novi duo je poprilično neobičan, no funkcionira jako dobro.

unch reca 1

Atmosfera na početku igre je odlična.

Dinamika između junakinja se osjeti na svakom koraku i pravo je zadovoljstvo vidjeti sve situacije kroz koje prolaze u ovoj igri. Glavni antagonist, Asav, nema puno scena no svaki put kada se pojavi definitivno pojača scenu zbog dobre izvedbe glumca. Asav nije na razini Rafea iz Uncharteda 4, no svakako je među boljima u serijalu. Kad već spominjem izvedbu moram pohvaliti glumu koju su nam pružili Claudia Black i Laura Bailey, kao i još jednog lika kojeg vam neću otkriti jer bi ipak bio spoiler.

Chloe se savršeno uklopila kao igrivi lik u Unchartedu i moram reći da bih rado odigrao pravi nastavak pogotovo kad nam je ekipa iz ND-a iz standalone ekspanzije izvukla ovakvu iskustvo koje će za mnoge proći kao prava Uncharted igra.

Indija čeka na novu avanturu

Chloe i Nadine će u svojoj avanturi posjetiti Indiju kako bi pronašli legendarni Tusk of Ganesh kroz svima nam dobro poznatu ludnicu kakvu imamo u Uncharted igri. Čitava igra se odvija na samo jednoj lokaciji što se sigurno neće svidjeti fanovima koji su navikli promjeniti brojne lokacije kao u prošlim igrama, no razumljivo je da ekipa nije mogla toliko proširiti igru budući da je ovo originalno ipak bio samo „DLC“. Ovo ima i svoje prednosti, jer baš kao u Unchartedu 1, koji je isto imao samo jednu lokaciju, vam pruža da se još više povežete s lokacijom koja je uistinu predivna.

unch reca 6

Ova čitava lokacija je dostupna za vožnju i istraživanje.

Indija i tajne Hoysale će vas jednostavno oduševiti. Sam ritam igre i dizajn levela je majstorski odrađen, a lokacije oduzimaju dah. Ono što se meni najviše sviđa su brojne zagonetke koje su vrlo zanimljive i najbolje u serijalu. Brojne scene iz igre su me podsjetile na neke lokacije iz Uncharteda 2, a tu je i jedna vrlo impresivna sekvenca koja će oduševiti sve fanove legendarne dvojke. Ova scena na odličan način pokazuje koliko je ND i tehnički napredovao sa svim proširenim mehanikama i dodacima. Svima nam omiljeni bombastični setpieceovi su i ovaj put u igri i opet nam pokazuju koliko ND ima stila za takve nezaboravne filmske scene.

Još otvorenije lokacije

Sam gameplay je kopija onog iz Uncharteda 4 što je svakako dobra stvar, no Naughty Dog nam je pripremio i neke nove mehanike. Chloe ima mogućnost obijanja brava koju ćete dosta koristiti kroz igru kao i u samim borbama kada pod pritiskom morate otvoriti sanduk s naoružanjem kako bi rješili neke od opasnijih neprijatelja. Tu je i novi silenced pištolj koji otvara potpuno novu dinamiku u stealthu koji je kao i uvijek dosta dobro izveden. Umjetna je inteligencijae generalno dobra, no naletio sam na nekoliko situacija u kojima i nije baš najbolje reagirala. Inače, za jedan Uncharted ima nešto manje napucavanja, no svaka „arena“, tj. encounter je jako dobro dizajniran. Unchartedov borbeni sustav radi jako dobro, pogotovo na većim težinama, stoga vam svakako preporučam da odigrate igru na hard postavci.

unch reca 3

Hoćemo li nešto slično imati u The Last of Us 2?

Naughty Dog je sa svojim Jak & Daxter igrama pokazao da zna napraviti dobar sandox/open world, a sada je nakon Uncharteda 4 još jednom iskoristio priliku kako bi nam predstavili otvorenu lokaciju koju igrači mogu istraživati na način koji njima najviše odgovara. Ova lokacija je najotvorenija dosad, a zbog vrhunskog dizajna će brojnim igračima biti pravi užitak za istraživanje. Chloe ima mapu koju će označavati kako igrač napreduje kroz lokaciju, a pored glavnih ciljeva imamo i sporedne predmete koje igrači mogu skupljati za posebnu nagradu.

Ovo je u potpunosti opcionalno, no svakako preporučam da sakupite svih jedanaest tokena na ovoj lokaciji budući da će vas dobro provesti kroz sve manje lokacije na mapi, ali i pružiti poseban item koji će vam olakšati pronalaženje ostalog blaga u igri. Chloe nije bez razloga „najbolja vozačica u biznisu“, a u Lost Legacy moći ćete se u to uvjeriti iz prve ruke. Svima nam poznati 4×4 automobil iz U4 se vraća sa svim mehanikama, a vozne mehanike ćete moći isprobati u više scena pa čak i u napetim sekvencama koje sam ranije spominjao.

unch reca 2

Opcionalni razgovori su i ovog puta u igri, a Chloe pored mape ima i mobitel, kao zamjena za Drakeov dnevnik, kojim ćete u igri uslikati neke od lokacija i prizora.

Uncharted i dalje gura PS4 do granica

The Lost Legacy je tehnički spektakularan. Naughty Dog nam uvijek pruža vrhunski ispolirane igre, a ista situacija je i uvom manjem naslovu. Igru sam odigrao na PS4 Pro i možete biti sigurni da ćete stiskati share tipku na svakom koraku. S obzirom da se igra vrti na istom techu kao Uncharted 4, opet ćete dobiti izuzetno detaljne modele likova i impresivne animacije. Čak bih rekao da su developeri dodatno nadogradili pokretač jer su facijalne animacije i sustav osvjetljenja još impresivniji. Igra blista u većim lokacijama kada je svaka scena prepuna detaljima kao i fantastičnim draw distanceom.

unch reca 4

Naughty Dog i dalje ima najbolje osvjetljenje na PS4.

Naravno, tu je i photo mode za sve one koji žele uhvatiti pravi kut za brojne predivne scene. Peformanse su dosta stabilne na PS4 Pro, čak i u otvorenijim lokacijama, a svi sretnici s HDR i 4K zaslonima moći će uživati u još ljepšem prikazu. Zvuk je isto na visokoj razini, a soundtrack Henrya Jackmana je opet za svaku pohvalu.

Naughty Dog nam je isporučio samostalnu ekspanziju koja ima sve odlike prave Uncharted igre. The Lost Legacy mi je u osam sati igre na hard težini pružio zanimljive lokacije, pamtljive likove i priču, epske Uncharted trenutke i pravu boss borbu na kraju. Dodajte na to i kompletnu Uncharted 4 Multiplayer komponetnu koja je uključena u sve verzije, kao i novi Survival Arena način igranja i imate sjajan paket za cijenu od 40$ (279 kn na našem storeu). Iako se Naughty Dog u potpunosti sada okreće The Last of Us: Part II, pokazali su nam da Uncharted univerzum može pružiti još puno toga.

Uncharted: Lost Legacy recenzija

90

Uncharted: The Lost Legacy obavezno je gradivo za sve ljubitelje Uncharted serijala.