Recenzija | Super Cane Magic ZERO

Planetoid WOTF-a je u nemiru jer je čarobni pas AAAH započeo čarobirati divljom magijom! Nevjerojatni heroji pali su sa neba na divovskom kolaču od jagoda kako bi spasili svijet. Međutim, prvo trebaju pronaći šest vještica i čarobnjaka Akademije Poptarts! Odvažite se u opasna brda Minestronye s pekarom Dudeom koji se bori sa snagom slanine! Suočite se s ljutim vatrenim ljudima kao Dudette – nezaustavljivom vodoinstalaterkom! Otopite laserski vulkan kao Dudward, čarobnjakom koji iscjeljuje magijom slatkiša, ili samo budite superkul kao Influencerica Dudorah!

Bolesna priča s fantastičnim gameplayem

Bolesno luda, a ujedno i fantastična priča s još boljim gameplayem. Super Cane Magic ZERO je indie RPG koji sabija! Pazite ovo, nakon što sletite na na planetoid Minestronye, završite u zatvoru iz kojeg vas ubrzano puste zato što je – nestao INTERNET!

Tu kreće tutorial koji će vam objasniti mehanike SCMZ-a. Kretati se možete sa tipkovnicom i mišem te putem kontrolera kojeg nisam testirao jer sam zagubio ričarđbl baterije. Totalno nema veze sa time što sam okorjeli PCMR-ovac. Koristite WASD tipke za kretanje, F za supermoć vašeg lika, lijevom tipkom miša oružje koje trenutno imate na sebi, space tipkom koristite skill vašeg offhand oružja, a desnom tipkom miša lootate predmete sa zemlje ako su oružje, oklop ili trinket. Držanjem desne tipke miša interaktirate sa ostalim predmetima – gađate s njima protivnike ili ih jedete.

Tako je, svaki predmet kojeg možete baciti možete i pojesti! “Konobaru ja bih naručio jedan eksplozivni vafl i dec otrova?” šarmantnim glasom reče Evilio, nabaci kosu na stranu, podrigne poput detonacije tzar bombe, pa skoči u more kiseline i elegantno zabaci kraul do respawna.

Evilio (zli Emilio) samo je jedan od likova kojeg ćete otključati u SCMZ-u, te svaki od njih ima posebne moći. Evilio može jesti neprijatelje, Laser Grandpa je doslovno deda u gaćama koji ispaljuje lasere iz očiju, Dr. Buttdog jede knjige i elektroničke naprave te smanjuje štetu vašem partiju, President Bana ima moć klasične američke slobode te poziva artiljeriju. Freedom baby!

Hasta la Vista, Baby!

Borba je prilično jednostavna. Okrećete vašeg igrača s mišem i napadate u stranu u koju ste okrenuti. Koristiti ćete hrpetinu oružja, od vatrenih trozubaca, divovskih čekića ili ćete pak staviti top na rame i glumit Ramba. Neprijatelja možete nokautirati, podignuti i baciti. Prilikom bacanja u zid neprijatelju nanosite ogromnu štetu. Ako ste gladni neprijatelja uvijek možete bacit u lavu i lagano ih flambirati. Bon appétit!

Artstyle igre je nacrtao talijanski stripaš Simone Albrigi pseudonima SIO, koji je ujedno i jedan od likova). Koliko god se igra činila blesavom sa tim strpovskim stilom, Super Cane Magic ZERO je ozbiljan akcijski RPG s prokleto dobrim gameplayom.

Grindanje…

Čitava priča je jedna velika sprdancija, međutim, toliko je dobro prikazana, toliko se savršeno uklapa u gameplay i umjetnički stil, da jednostavno nema primjedbi. Tj. možda ima jedna. Mrvicu je “grindy” i potrebno je “farmati” kako bismo otključali pojedine stvari. Nekome će to jako smetati, dok će nekome odgovarati. Prokleti sam perfekcionista, želio sam sve otključati (iako realno ne treba), pa bih pokrenuo Netflix na drugom ekranu, a zatim bih praznom glavom grindao. Ipak, ostatak igre je čisto zlato i to je kompromis koji treba prihvatiti.

Postoje dvije valute u Super Cane Magic ZERO-u. Salama i Pseća Hrana, dok obje zarađujete ubijajući neprijatelje ili razbijanjem škrinja. Nakon što završite tutorial mapu, otvarate Poptarts Akademiju koja je u ruševinama i trebat će je obnoviti. I tu u na scenu stupa grindanje… Ako želite završiti igru morati ćete otključati, odnosno izgraditi skoro pa sve u Poptartsu, što povlači za sobom grindanje. Primjerice, jedna od zgrada koju otključate ima alat za skakanje bez kojeg je nemoguće preći dobar dio igre.

Udara u glavu kao Gorenje.

Postoje četiri razine težine: Relaxing, Challenging, Hard i Party Hard. Na prvoj težini su najslabiji neprijatelji, imate beskonačno života, ali i najgori loot. Na drugoj težini imate četiri, na trećoj tri, a na četvrtoj dva života, neprijatelji su sve jači, ali je i loot sve bolji. Na Party Hard razini težine neprijatelji jesu zahtjevniji, ali je i češći Legendary loot. Itemi skaliraju ovisno o tome koji ste level, a sa svakim levelom neprijatelji su za razinu teži. Osobno sam počeo igrati na drugoj težini, misleći da je broj života permanentan, međutim kad potrošite sve živote, jednostavno se resetira mapa na kojoj se trenutno nalazite, dok ne gubite ništa od ranije prikupljenih itema. Težinu možete naknadno mijenjati prije odabira mape.

Kako u igri napredujete, nailaziti ćete na NPC čarobnjake koji, nakon što ih spasite, otključati novi skill tree. Do 100 maksimalnih bodova dobiva se podizanjem osobnog levela, 20 dobijete od tajnih TV ekrana, te još po 15 ćete dobiti od mintova nakon što prikupite određeni broj relikvija. Poslije prvog boss fighta u tutorialu otključava se prvi skill tree, a ostalih šest tokom igre. Svaki skill tree ima dvije strane, prvi i sedmi skill tree mogu se potpuno otključati, dok ostalih pet možemo otključati samo u jednu stranu. Svaki skill tree ima svoju specijalizaciju, dok kasnije možete platit NPC-u kako bi resetirao prvi skill tree. Na istom saveu svi likovi dijele levele, pa ako želite isprobati igru s drugim likom, to neće biti problem. Naime, svi predmeti se dijele u istom inventoriju, a tu je i banka u koju možete položiti iste.

Što je RPG bez statsova?

Na sebe možete stavit tri komada oklopa (šljem, prsa, noge), jedno oružje, jedan offhand, dva trinketa i 3 quick slota itema koji mogu sadržavati oružje ili offhand. U invertoriju je prikazan Stat Sheet na kojem su izlistane statistike vašeg igrača. Power level generalno povećava sve statistike vašeg lika ovisno o tome koje je klase. Plumber klasa za svakih 100 power levela dobije 4 healtha, 2 mane, 8 attacka, 2 egoa i 4 throwa. Šteta se računa na način da se ATTACK statistika množi sa baznom štetom oružja. Ego povećava postotak snage specijalnih napada, dok “throw” povećava postotak štete koju pravite neprijateljima bacajući predmete na njih. Vjerujem da znate što Health i Mana predstavljaju (iskreno se nadam da znate). Ali… to nije sve! Imamo Physical, Fire, Ice, Poison i Energy defense koji smanjuju postotak štete koji primamo od tih elemenata, te Rainbow Defence koji smanjuje postotak sveukupne štete.

Ego mi je velik, Ego mi je tvrd!

Dalje imamo Range, Critical, Dodge, Speed, Action Speed, Extra Salami, Incoming Healing, Mana Regen, Critical Damage, Detect, Recovery, Attract Enemies i Mass. Range povećava duljinu bacanja. Critical daje postotak za Critical Hit. Critical Damage povećava postotak štete tog Critical Hita. Speed je brzina kretanja. Action Speed je postotak vremena koje se smanjuje da bi se obavila neka radnja. Extra Salami je klasični magic find, odnosno utječe na količinu predmeta koji padaju od neprijatelja. Detect je radius u kojem otkrivamo skrivene predmete. Attract Enemies je postotak kojim privlačimo Aggro neprijatelja (super za COOP, nebitno za single player). Recovery je brzina kojim se igrač oporavlja nakon što poljubimo pod nakon krošea u testise. Mass je težina igrača; zanimljivo, što je ona veća, veća je i šteta koju radite kad vas COOP partner baci u neprijatelja. Osim toga imamo i pasivne skillove od predmeta. Moj chest ima Inertial passive s opisom: ”I AM THE ONE WHO KNOCKS.” Nemam pojma što pasivni daje, ali totalno je kul biti Walter White!

Poptarts Academy je klasični HUB. Tamo ćete koristiti pseću hranu Kibble da otključate Banku, Pub, Weapon shop, Armor shop, Trinket Shop, Alchemy shop te Comic Store. Comic Store je najvažniji jer tamo možete kupiti tool za skakanje. Ja sam ga, naravno, kupio tek na kraju jer mu je cijena poveća. Psećom hranom možete renovirati i golemi WC, koji će kasnije služiti kao portal u novu zonu. Igra ima 11 glavnih zona, te hrpu skrivenih. U tri random generirana dungeona ćete farmati. Dok su ostale zone uvijek iste, ali su i prilično velike, te imaju hrpu skrivenih tajni.

Fantastično ispolirana igra

Super Cane Magic ZERO nema značajnijih bugova, ne ruši se, možete ga “vrtiti” na tosteru i grafički je predivan. Art style je blesav, gameplay je fenomenalan, priča je bolesna a zvuk je milina. Sountrack je čistrokrvo retro guštanje. Baca me u vremena NESa i starog dobrog gameboya. Igra je čista komedija! U nekim trenutcima u razgovoru s NPC-evima pomisliti ćete kako su developeri kroz razvoj bili na nekim visokokvalitetnim opijatima. Jedan od primjera pozitivne blesavosti developera je i “dissanje” protivnika s UMAD, REKT; NOOB, EASY, (…) balončićima iznad glave.

Unutar same igre postoji fiktivna serija “Ordinary People”. Sapunica je to u kojoj jedan brat slučajno oženi ženu svoga brata, zatim ga taj brat ubije gamma zrakama, kasnije ženu podijeli u dvije žene, prilikom čega jedan od sinova kasnije na svom vjenčanju zaprosi krivu “sestru”, nakon čega ona postane sama svoja snaha! Urnebesno! Čitavu priču možete pronaći na skrivenim pizza kutijama, a ako znate odgovore na sva pitanja, možete ući u kuću najvećeg Ordinary People geeka na planetoidu – WOTF-a! Teške droge kažem vam! Ne smijem zaboraviti ni Panic Button (P), prilikom čijeg će pritiska vaš igrač vrištati u panici i tresti će se ekran. Nema apsolutno nikakvu korist ali zabavno je. U slučaju da se otkrije da ima koristi od istog, okrivit ću jednostavno Fichu. On lektorira sve. Ficho ti si kriv! Sram te bilo!

Tako sam i ja sebe uvjeravao kad me mater pokušala odvesti na odvikavanje od video igara.

Nakon tridesetak sati igru sam završio sa levelom 77. Unutar Early Accessa uspio sam riješit 95% priče, te mi izlazak iz EA srećom nije zeznuo save game. Super Cane Magic ZERO će vam ponuditi sigurnih 20+ sati kako biste odigrali priču, te još 10-ak sati kako biste riješili sve achievemente.

Kooperativno se može igrati do četiri igrača, ali nažalost samo lokalno. Pokušao sam nagovorit brata da igra sa mnom. Rekao mi je da se uozbiljim i zaposlim, a ne da trošim vrijeme pišući recenzije za FFA. Hrvoje vidiš što ja sve za tebe radim! Mehanike izgledaju prilično dobro izvedene za kooperativno igranje.

Super Cange Magic ZERO kao prkos današnjim AAA igrama

U zadnjih par godina stvorila se mega tama nad super “hajpanim” naslovima poput Anthema, Fallouta, No Man Skya (koji je danas jedna vrhunska igra, ali nije to tema)… Triple A industrija stvara gigtantske projekte osrednjih igara s polumrtvim sadržajem. Pokušavaju vam izmusti novac gdje god stignu. Loot boxevi. Prepurchase. Pay to win. Lažna obećanja… Star Citizen je premašio 200 milijuna dolara financiranja, a izvjesno je, ako ikad i izađe, da će podbaciti. Igra poput Super Cane Magic ZERO-a može pljunuti svima njima u lice. Kad radiš igru onda ju napravi kako treba. Nemojte padati na fore. Čuvajte svoj novac (ili novac sa kartice vaših roditelja) za nešto što je kvalitetno. Prestanite biti ovce!

Super Cane Magic Zero je igra koja u sebi ima sve što jedan kvalitetan RPG treba imati, a da vam pritom ne odere novčanik. Apsolutna preporuka!

Super Cane Magic ZERO recenzija

91